Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door veronique
#304518
Hallo,
Mijn zus heeft een engelse cocker van 3 jaar. Sinds augustus vorig jaar krijgt de hond duck. Nu heeft Gilles (de hond) op zijn buik verschillende rode plekken zoals exeem. De DA zegt dat het een allergie is op één of andere plant of planten. Hij heeft hem een inspuiting gegeven + moet ze er gedurende 10 dagen een zalfje aandoen.
Nu vroeg mijn zus zich af of dit soms nog ontgiften kan zijn?
Weet er iemand een homeopatisch middel tegen zo een allergie want je kan toch geen inspuitingen blijven geven als het later terug komt.
Zelf heb ik mijn vorige hondje blijvend (om de 6 weken) phosforus 200K moeten geven voor haar allergie en
zij heeft nooit meer last gehad van rode exeemvlekken.
Door Lizzy
#304710
veronique schreef: Hallo,
Mijn zus heeft een engelse cocker van 3 jaar. Sinds augustus vorig jaar krijgt de hond duck. Nu heeft Gilles (de hond) op zijn buik verschillende rode plekken zoals exeem. De DA zegt dat het een allergie is op één of andere plant of planten. Hij heeft hem een inspuiting gegeven + moet ze er gedurende 10 dagen een zalfje aandoen.
Nu vroeg mijn zus zich af of dit soms nog ontgiften kan zijn?
Weet er iemand een homeopatisch middel tegen zo een allergie want je kan toch geen inspuitingen blijven geven als het later terug komt.
Zelf heb ik mijn vorige hondje blijvend (om de 6 weken) phosforus 200K moeten geven voor haar allergie en
zij heeft nooit meer last gehad van rode exeemvlekken.
Het is overigens geen goed idee om de hond van jouw zus ditzelfde homeopathische middel te geven. Het middel moet namelijk bij de hond passen en niet bij de kwaal. Je zus kan wel een algemeen middel proberen als bijv. pollen extra veterinair van http://www.puurnatuur.nl, maar als dat niet helpt en ze wil verder met homeopathie: dan kan ze het best naar een homeopathisch dierenarts/therapeut gaan.

Overigens kan het ontgiften zijn, maar pukkels op de buik kan zeker ook duiden op een allergie zoals voor pollen, gras, etc. Beetje moeilijk te zeggen. Heeft de hond al eerder allergische reacties gehad? Ze kan ook wat visolie geven. Dat wil ook nog wel eens helpen bij allergische reacties.
Door veronique
#305006
Bedankt voor het antwoorden. Ik ga het haar doorgeven.
Ik denk dat ze inderdaad het beste eens bij de homeopatische dierenarts gaat die indertijd mijn hondje van haar kwaal heeft afgeholpen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door