Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door **Jolanda**
#3047042
Hebben jullie een halsband met led-verlichting? Welke? Is het een aanrader?
Of hebben jullie misschien zo'n hangertje voor aan de halsband/tuigje?

Mijn honden hebben beide een tuig en een langere vacht (Dusters vacht is langer dan die van Kyra maar een dunne halsband zou bij beide in de vacht verdwijnen) en ik zou het toch wel handig vinden als ik ze beter kan zien in het donker en dat wij beter gezien worden.

Er zijn veel verschillende te krijgen in verschillende prijsklasse. Maar wat is nou een band die lang mee kan gaan, goed zichtbaar is en ook nog tegen wat water kan.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3047051
Wij hebben deze http://www.witjesverzendhuis.com/led-halsband-visio-light
Hij is makkelijk op maat te maken en oplaadbaar via usb, dus geen gedoe met batterijen.
Regen is hier geen probleem, zwemmen zou ik niet doen, maar neem aan dat je dat sowieso niet doet in het donker.
De sluiting is vrij eenvoudig maar wij trekken 'm altijd zo over Scott zn kop. Weet niet of de sluiting niet "lam" wordt als je 'm heel vaakt opent.
Zichtbaarheid is goed, lampjes kunnen knipperen en continu branden.
#3047052
pluk schreef: Wij hebben deze http://www.witjesverzendhuis.com/led-halsband-visio-light
Hij is makkelijk op maat te maken en oplaadbaar via usb, dus geen gedoe met batterijen.
Regen is hier geen probleem, zwemmen zou ik niet doen, maar neem aan dat je dat sowieso niet doet in het donker.
De sluiting is vrij eenvoudig maar wij trekken 'm altijd zo over Scott zn kop. Weet niet of de sluiting niet "lam" wordt als je 'm heel vaakt opent.
Zichtbaarheid is goed, lampjes kunnen knipperen en continu branden.
Die zijn inderdaad heel mooi.
Hoorde dat de hema voor vijf euro een lichtje verkoopt om aan halsband vast te maken, is wel op batterij.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op za 27 dec 2014, 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3047056
Een Leuchtie is top als het onder de vacht verdwijnt. Jones heeft een van zooplus voor "maar" 35 euro. Wat een geweldig ding. Boris heeft zijn hele oude band nog, die krijg je helaas nergens meer (Jones had de zijne stuk gemaakt).
De visio leefde hier precies 6 weken, wat een onding. Hij kan dus NIET tegen een flinke regenbui.
Laatst gewijzigd door Lil op za 27 dec 2014, 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#3047057
pluk schreef: Wij hebben deze http://www.witjesverzendhuis.com/led-halsband-visio-light
Hij is makkelijk op maat te maken en oplaadbaar via usb, dus geen gedoe met batterijen.
Regen is hier geen probleem, zwemmen zou ik niet doen, maar neem aan dat je dat sowieso niet doet in het donker.
De sluiting is vrij eenvoudig maar wij trekken 'm altijd zo over Scott zn kop. Weet niet of de sluiting niet "lam" wordt als je 'm heel vaakt opent.
Zichtbaarheid is goed, lampjes kunnen knipperen en continu branden.
Ikke niet, maar mijn honden rennen nog wel eens de beek in als het donker is. ::)
Stukken waar we lopen zijn erg blubber en staan veel plassen water en mijn honden vinden het om de een of andere rede erg leuk/fijn om door de plassen water heen te lopen/rennen.
Lil schreef: Een Leuchtie is top als het onder de vacht verdwijnt. Jones heeft een van zooplus voor "maar" 35 euro. Wat een geweldig ding. Boris heeft zijn hele oude band nog, die krijg je helaas nergens meer (Jones had de zijne stuk gemaakt).
De visio leefde hier precies 6 weken, wat een onding. Hij kan dus NIET tegen een flinke regenbui.
De halsband moet dus wel echt tegen water kunnen. Vrees dat ie anders geen week overleeft hier :-\

Die Leuchtie was ik al tegen gekomen. Vond hem erg duur. Maar ja, als hij echt tegen water kan...
Heb jij de Leuchtie Plus of de Premium?
Door Kinnie
#3047063
Ik heb halsbanden van big bazar. €3,99 geloof ik en heel fel licht! Wit of rood. Hier ook lange vachten en dat licht komt er doorheen. Of t tegen water kan... Denk t niet.  Regen ging hier wel goed
Door Nadia
#3047068
Bij de leuchtie kun je ook 2 van die 'pinnen' erop draaien speciaal voor lang haar honden.
Ik heb een lichthalsband van Trixie. Die is top!, gaat nu zijn 3de winter mee.
Hangers zijn Flut.
Door Lil
#3047074
**Jolanda** schreef: Ikke niet, maar mijn honden rennen nog wel eens de beek in als het donker is. ::)
Stukken waar we lopen zijn erg blubber en staan veel plassen water en mijn honden vinden het om de een of andere rede erg leuk/fijn om door de plassen water heen te lopen/rennen.

De halsband moet dus wel echt tegen water kunnen. Vrees dat ie anders geen week overleeft hier :-\

Die Leuchtie was ik al tegen gekomen. Vond hem erg duur. Maar ja, als hij echt tegen water kan...
Heb jij de Leuchtie Plus of de Premium?
Die van zooplus, sinds een maand. Hij doet het nog Afbeelding
#3047135
Ik zweer bij mijn leuchties. Ze zijn nu bezig aan hun 3e jaar. Na heleboel andere banden/hangertjes e.d. gehad te hebben heb ik in de leuchtie eindelijk gevonden wat ik zocht. Gewoon een band die zichtbaar is en blijft EN het blijft doen. Bijkomend voordeel ze kunnen ermee zwemmen. Ik heb de premium banden van leuchtie. De neon groen is verreweg het beste zichtbaar alhoewel de geel ook niet veel onder doet. De oranje is minder goed zichtbaar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door