Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#3046798
Nee we zouden niks aanhouden. Financieel niet handig omdat ik momenteel geen werk heb en niet weet hoe ik straks ga werken, daarbij is Nero nog niet 'af' met zijn 1,5 jaar oud en wonen we nu niet bepaald ruim en passen ze ook niet alle drie in de auto.

En dan springt er 1 teefje enorm uit. Nu al. Qua bouw een pracht hondje, alle briard fokkers die ik ken zeggen het, qua karakter ( voor zover je dat nu al kan zeggen ) ook een erg leuk hondje en toeval of niet, ze zoekt me telkens weer op, veel meer dam de andere 7.

Moet ik haar aanhouden? Plan was uit een volgend nest wat aan te houden maar stel,dat dat alleen maar reuen zijn of er gewoon niks bij zit.
Manlief zegt nee maar ziet zelf ook wel de schoonheid van het hondje en dat ze me steeds opzoekt en daarbij zijn de kinderen ook helemaal weg van haar....

Ik vind het zo lastig!
#3046801
Ik kan me voorstellen dat het enorm lastig is zeg! Maar de redenen om het niet te doen zijn ook niet de minste... Als je genoeg pupkopers hebt en die zijn erg leuk dan zou ik gaan voor je eerste gedachte: wachten op een tweede nest.
Gebruikersavatar
Door nova
#3046802
Misschien is het een idee om haar nu aan te houden, en mocht ze later niet voldoen aan de verwachting die je hebt  m.b.t.  show en fok, dan kun je haar alsnog plaatsen  ;)

Om eerlijk te zijn, als Hope  niet door de raskeuring zou komen, dan zoek ik ook een baas voor haar  :-[ :'(
Simpelweg omdat  2 honden , nu heb ik het over Diva en Bindi,  genoeg is voor de 'Hobby"
Senta is een hond van een dag, elke dag kan de laatste zijn en reken ik daarom even niet mee

Edit: kinderen  zou ik nu even niet laten meebeslissen,  uiteindelijk komt de hond kwa kosten en opvoeding volledig voor jouw rekening.

Maarrrrr, ik geloof dat in elk nest wel wat zit waar je meer dan een klik mee krijgt...
Laatst gewijzigd door nova op vr 26 dec 2014, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3046803
DJ en Doerak schreef: Ik kan me voorstellen dat het enorm lastig is zeg! Maar de redenen om het niet te doen zijn ook niet de minste... Als je genoeg pupkopers hebt en die zijn erg leuk dan zou ik gaan voor je eerste gedachte: wachten op een tweede nest.
+1

En dan vooral het dikgedrukte.
#3046804
DJ en Doerak schreef: Ik kan me voorstellen dat het enorm lastig is zeg! Maar de redenen om het niet te doen zijn ook niet de minste... Als je genoeg pupkopers hebt en die zijn erg leuk dan zou ik gaan voor je eerste gedachte: wachten op een tweede nest.
Ja de puppen waren al 'vergeven' voor ze überhaupt geboren waren en komen echt bij heel,leuke nieuwe baasjes gerecht.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3046807
Waarom zou er volgend nest niets bijzitten? En zelfs al, dan kun je altijd nog een kind van Nero gaan kiezen, of een andere fantastische hond vinden.

Laat je hart spreken, maar ook je verstand. Ik heb zelf wel een beetje het idee: waar er 2 zijn kunnen er vast ook wel drie. Voor de huidige twee gelden alle redenen om het niet te doen tenslotte ook. En omdat die er zijn, zal er ook vast wel een oplossing komen. Maar financieel moet het wel kunnen, we weten allemaal hoe vreselijk duur een ritje dierenarts kan worden en alle magen moeten gevuld. Dus laat je verstand wel luid en duidelijk zijn!
Gebruikersavatar
Door nova
#3046809
K&D schreef: En je kunt haar niet ergens plaatsen met 'samen' eigendom zodat ze later voor jou voor de fok nog beschikbaar blijft? Of geeft dat altijd gedoe?
Dat geeft zeker weten heel vaak hijsa.....
Door Borke
#3046820
Ik zou het niet doen:
- Je hebt nu al 2 jonge honden, die niet zoveel schelen qua leeftijd, niet handig want qua leeftijdsopbouw kan je beter spreiden
- Blijft het pupje dan heb je dat met 3 jonge honden: een onhandige leeftijdsopbouw
- Dan kan je dus pas weer wat aanhouden als er een hond overlijdt of als je er een herplaatst
- Als het goed is dan zit er in ieder nest minstens *1* hondje wat er uitspringt en wat je erg graag wilt houden
- Je bent nog onervaren met het ras
- Je hebt nog 2 jonge honden die nog niet volledig uitgegroeid zijn en waar je niet van weet hoe ze vererven
- Hoe wil je dat doen als de financien een issue zijn
- Je geen baan hebt
- De hond niet in de auto past
- De ruimte in huis en tuin beperkt is
- Je man het (heel verstandig) geen goed idee vindt
- De honden echt jouw hobby zijn en dan wel veel ruimte en budget opeisen van een jong gezin met beperkte middelen
Door Lil
#3046823
Ik gebruik vaak verstand. Weet sinds 3 jaar wat de financiële consequenties kunnen zijn. Vaker bezig geweest voor derde, maar dat gaat hem echt niet worden. Durf de kosten per maand niet echt hardop te zeggen.
#3046832
Borke schreef: Ik zou het niet doen:
- Je hebt nu al 2 jonge honden, die niet zoveel schelen qua leeftijd, niet handig want qua leeftijdsopbouw kan je beter spreiden
- Blijft het pupje dan heb je dat met 3 jonge honden: een onhandige leeftijdsopbouw
- Dan kan je dus pas weer wat aanhouden als er een hond overlijdt of als je er een herplaatst
- Als het goed is dan zit er in ieder nest minstens *1* hondje wat er uitspringt en wat je erg graag wilt houden
- Je bent nog onervaren met het ras ik heb al tien jaar briard s he, al is het met een pauze van een aantal jaar ertussen. Daarbij heb ik erg veel kennis in de afgelopen 4 jaar op gedaan
- Je hebt nog 2 jonge honden die nog niet volledig uitgegroeid zijn en waar je niet van weet hoe ze vererven. met Nero kunnen we helaas niet fokken en Kees is al wel uit gegroeid toch met 3,5?  ;)
- Hoe wil je dat doen als de financien een issue zijn
- Je geen baan hebt
- De hond niet in de auto past
- De ruimte in huis en tuin beperkt is
- Je man het (heel verstandig) geen goed idee vindt
- De honden echt jouw hobby zijn en dan wel veel ruimte en budget opeisen van een jong gezin met beperkte middelen inmiddels is het voor elk gezinslid wel een aardige hobby geworden.
Je noemt inderdaad veel goede redenen op die ook steeds door mijn hoofd heen malen. Altijd fijn wanneer anderen me er nog een keer op wijzen.
#3046834
K&D schreef: En je kunt haar niet ergens plaatsen met 'samen' eigendom zodat ze later voor jou voor de fok nog beschikbaar blijft? Of geeft dat altijd gedoe?
Dankzij Anne van Alba heb ik wel een optie zoals ik het zou kunnen en willen doen dus dat zou wellicht nog een optie zijn.
Door Kinnie
#3046866
Sja.. Je weet al wat ik zou doen ;)
Ik zou het wel weten, maar ik zou ook pas gaan fokken als ik zelf ook de ruimte, geld enz enz heb om een pup aan te houden. Je wil je eigen bloedlijnen voortzetten, dat lijkt me tenminste een van de redenen om ook te gaan fokken. Daarvoor zul je ook weer jonge aanwas in je roedeltje 'moeten' toevoegen.
Buiten dit alles, is je aller eerste eigen nestje gewoon enorm bijzonder, ik zou zeker altijd een pup daarvan aanhouden, zeker als ik jouw verhaal hoor over hoe fijn en leuk, maar ook mooi ze is.

Trouwens: vwb leeftijdsspreiding.. Ik heb hier nu 3 honden, waarvan een van 3 jr, 1 van 17mnd en 1 van 8mnd... Ja, heel pittig, maar ook heerlijk dat ik met alle honden juist hetzelfde kan doen vwb fysieke belasting...
Laatst gewijzigd door Kinnie op vr 26 dec 2014, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#3046888
Astrid for president! O0
Puppelewuppelekoediekinders zijn altijd om op te vreten. Er komt vast nog wel een nóg perfectere pup in de toekomst. En als alle pups al een pup al een goed baasje kunnen krijgen... Kies voor jezelf en je gezin, eerst en vooral. En daarna voor je hobby.  :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door