Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inge58
#3046333
Ik vind het echt raar,maar ik ben misschien wat van de oude stempel.
Vinden jullie dat nu nodig,dat zelfs eerste kerstdag de supermarkten open zijn?

Tweede kerstdag de meubelboulevards etc. Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen,maar ik blijf het vreemd en onwennig vinden.
#3046341
Van mij hoeft het ook niet. Je hebt tijd zat om er rekening mee te houden dat er sluitingsdagen zijn. Ze komen niet onverwacht zeg maar. Dus dan zorg je maar dat je je zooi in huis hebt. En zo niet, zul je vast niet verhongeren.
Dus wat mij betreft...achteruit met die zogenaamde geweldige 24uurs economie.
#3046343
Bij ons op het vakantiepark zijn we als parkshop 365 dagen geopend. Soms wat aangepaste sluitingstijden als het rustig is, zelfs daar is geen begrip voor... Daar kan ik dan weer geen begrip voor hebben. Wat Angelique zegt, als je het wéét kun je er toch rekening mee houden?? Dat we met de feestdagen open zijn vind ik niet raar, mensen willen bij ons broodjes halen e.d. Gewone supermarkten hoeven van mij ook echt niet open.
Door Nadia
#3046344
Mij boeit het niet. Zolang werkend personeel maar wel voorkeur kan aangeven of ze wel/niet willen werken. In de zorg gaat ook alles door ;)
Er zijn genoeg mensen die niets om kerst geven en staan te springen om de extra toeslag van het werk ;)
#3046346
Geen problemen mee. Het gaat maar om een paar supermarkten, en ik heb er geen last van als die open zijn. Ik kan me voorstellen dat het wel handig kan zijn als je toevallig iets belangrijks bent vergeten voor je kerstdiner bijvoorbeeld. En als dat niet zo is en je wilt geen boodschappen doen met kerst, dan ga je gewoon niet. Ik vind het nergens voor nodig om dan voor anderen te gaan bepalen dat ze ook maar niet moeten gaan. Van mij mag iedereen dat lekker zelf weten.
Door inge58
#3046347
Nadia schreef: Mij boeit het niet. Zolang werkend personeel maar wel voorkeur kan aangeven of ze wel/niet willen werken. In de zorg gaat ook alles door ;)
Er zijn genoeg mensen die niets om kerst geven en staan te springen om de extra toeslag van het werk ;)
Maar precies deze zaken liggen onder vuur!
In de toekomst zal het geen vrije keus meer zijn,dan wordt men gewoon ingeroosterd met kerst,en de toeslagen gaan er ook vanaf....
Door Nadia
#3046350
inge58 schreef: Maar precies deze zaken liggen onder vuur!
In de toekomst zal het geen vrije keus meer zijn,dan wordt men gewoon ingeroosterd met kerst,en de toeslagen gaan er ook vanaf....
Tja dan is dat maar zo. Kijk voor MIJ hoeft het niet. Maar zo veel  beroepen werken met kerst.
Door Martine-Tom
#3046351
inge58 schreef: Maar precies deze zaken liggen onder vuur!
In de toekomst zal het geen vrije keus meer zijn,dan wordt men gewoon ingeroosterd met kerst,en de toeslagen gaan er ook vanaf....
Tja, het is de huidige maatschappij, voor mij persoonlijk is het ook onzin, vind het niet nodig dat ze open zijn, zelfde met de zondagen, hoeft voor mij ook niet...Er zijn hier ook supers die bewust niet open zijn op zondag omdat er in 7 dagen net zoveel omzet gemaakt word als in 6...
Door K&D
#3046353
Van mij hoeft het ook niet. Maar ik ben bang dat we het zullen moeten accepteren. Net als alle tv reclames die bij de commerciëlen...25 jaar geleden werden we al gewaarschuwd voor Amerikaanse toestanden, en we hebben het inmiddels volop. Gelukkig hebben we nu opnameapparatuur en kunne we ze makkelijk skippen. Met de 'ouderwetse' videorecorder was dat wat meer werk.

Dat er in de zorg etc 24/7 werk te doen is, dat is nooit anders geweest. En in het weekend een toeslag...dat zal op termijn onhoudbaar zijn.
Door Jantina
#3046355
Tsja hier wordt ook gewerkt met kerst, niks geen toeslagen, je hebt zelf gekozen voor werk in deze branche en moet de feestdagen dus ook met je collega's verdelen. Het overgrote deel van NL viert kerst maar als je bijv moslim bent kan ik me voorstellen dat je het prettig vindt om gewoon op donderdag boodschappen te kunnen doen.
#3046357
Idd Moslims vieren geen kerst en andere feestdagen die wij wel vieren.... Hier bij de AH is het grootste deel Moslim dat op deze dagen werkt.... Het rare vind ik alleen, dat, de kids van Moslims wel vrij krijgen voor het suikerfeest maar de rest van de kids niet van de basisschool..... Vind eigenlijk dat ze 1 lijn moeten trekken..... Voor de rest maakt het me eigenlijk niets uit, wel makkelijk als je idd iets vergeten bent..... Hou mezelf aan 1ste kerstdag, gewoon lekker vrij en genieten......
Door Suzanne
#3046363
inge58 schreef: Ik vind het echt raar,maar ik ben misschien wat van de oude stempel.
Vinden jullie dat nu nodig,dat zelfs eerste kerstdag de supermarkten open zijn?

Tweede kerstdag de meubelboulevards etc. Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen,maar ik blijf het vreemd en onwennig vinden.
Belachelijk ;-(

Zelfs voor mensen die niet aan kerst doen... sorry...

Maar, dat vind ik ook van die zondag-openstelling (een zondag voor kerst uitgezonderd dan).

"Het gaat er niet om of de winkels open zijn maar of je nog wat nodig hebt."

Suzanne
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door