Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door PinkyPie
#3045588
Mijn pup van nu 5 maanden hebben we vanaf 8 weken op KVV en Barf. Het valt me toch steeds op dat hij erg kieskeurig is en sommige vleessoorten echt links laat liggen. Vanochtend had hij overduidelijk honger, eten gegeven en hij haalt er letterlijk zijn neus voor op. Ik haal het dan weg en biedt het later nog eens aan maar hij blijft standvastig. Ook mengen met ander vlees, groente oid heeft nog niet geholpen. Uiteindelijk doe ik het vlees dan weg omdat het te lang staat en niet meer fris ruikt.
Ik voer hem op wisselende tijden en wissel ook voldoende af. Hij is verder prima in orde, gezond en actief.

Natuurlijk heeft ie dan wel honger en blijft een soort van achter ons aan drentelen en schooien als we zelf iets eten. Iemand een tip ?  :-\
#3045597
Welke vleessoorten laat hij staan?
Laat hij ze altijd al staan?
Laat hij ze ook staan na een nieuwe levering?

Sommige dieren zijn niet eetbaar, vinden sommige honden.
Onze Bono vond bv konijn niet eetbaar, bij welke levering dan ook. En toen ik het nogmaals probeerde en ergens tussen verstopte, at hij het idd op. Om het 2 uur later weer uit te kotsen; zijn lichaam kon het niet verdragen op eoa manier, denk il
Gebruikersavatar
Door PinkyPie
#3045928
Lam, konijn, rund, paard. En vandaag wildmix. Hij laat het staan. Vis vindt hij ook niks. Zowel door ander eten heen, als puur vis. Het blijft liggen.
Ik voer verschillende merken. HaaksBarf, Dinapet, Alaska, Versvoer eigen merk (bijv zalmmix). Wat er tot nu toe wel ingaat is kip, pens en barfmix van Versvoer eigen merk.
Hij krijgt 2x per dag (wisselende tijden), ca. 50 gr per keer. Met zijn huidige gewicht zou hij zo'n 100 tot 120 gram mogen. Ik wissel het vlees af met bijv een eendennek (gaat erin als koek) of droog kauwwerk.

Ik vind het gewoon geen fijn idee dat hij achter je aan loopt te drentelen en ieder kruimeltje dat valt achter je wordt opgegeten. Hij wordt dan ook vervelend als wij zitten te eten, het wordt gewoon schooien..
Laatst gewijzigd door PinkyPie op wo 24 dec 2014, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#3045957
Misschien heeft ie liever barf dan een gemalen prakkie. Zal de eerste hond (of kat) niet zijn... ;)
Heb je naast eendennek weleens ander heel vleesbot geprobeerd, konijnkarkas of kippenrug bijvoorbeeld? En spiervlees ongemalen?
Door Lizzy
#3046081
[quote="PinkyPie"]
Lam, konijn, rund, paard. En vandaag wildmix. Hij laat het staan. Vis vindt hij ook niks. Zowel door ander eten heen, als puur vis. Het blijft liggen.
Ik voer verschillende merken. HaaksBarf, Dinapet, Alaska, Versvoer eigen merk (bijv zalmmix). Wat er tot nu toe wel ingaat is kip, pens en barfmix van Versvoer eigen merk.
Hij krijgt 2x per dag (wisselende tijden), ca. 50 gr per keer. Met zijn huidige gewicht zou hij zo'n 100 tot 120 gram mogen. Ik wissel het vlees af met bijv een eendennek (gaat erin als koek) of droog kauwwerk.

Ik vind het gewoon geen fijn idee dat hij achter je aan loopt te drentelen en ieder kruimeltje dat valt achter je wordt opgegeten. Hij wordt dan ook vervelend als wij zitten te eten, het wordt gewoon schooien..
[/quote]

Van welk ras is je pup?

Konijn, paard, wild en vis zijn ook wel smaken die veel honden moeilijk vinden. Ik zou beginnen met het voeren van kip, eend, rund, lam en nog 1 smaak uit vogelen die hij wel lekker vindt. Bijv geit. Ofzo. En dan zou ik dat een tijdje blijven voeren. En dan de kip mengen met een klein beetje van een smaak die hij niet zo lekker vindt. Dus een prakkie kip en dan 1 eetlepel paard, vis, wild, etc.

Ik snap dat het lastig is om een pup hard aan te pakken. Je wilt toch dat hij goed groeit. Maar eten weg halen en dit 'later' weer voor hem zetten is (eerlijk gezegd) niet goed genoeg... Ik zou het weghalen en pas weer de volgende maaltijd aanbieden. Maar, omdat het een pup is, zou ik hem toch vooral smaken gaan geven die hij wel goed eet.
Gebruikersavatar
Door PinkyPie
#3046118
Het is een mixje. Moeder is een Jack Russell, vader welsh corgie x border collie. Vanochtend heb ik een nek gegeven met flink wat vlees en die gaat er in als koek. Daar ligt hij nu al lekker een poosje op te kauwen :-). Ik wist niet dat konijn enzo de moeilijke smaken waren ;-) dus lizzy, bedankt voor de tip. Ik voerde het meer om af te wisselen, want dat lees je overal...ik heb nu ook een kwarteltje liggen. Die wil ik van de week eens proberen te geven. De helft ofzo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door