Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3045205
deelnemers gezocht, ik vond m in de mail.
het enige wat je hoeft te doen is 3 weken lang 1x per week de ontlasting van poes op te sturen.
mijn kat heeft helaas wel resistentie.

Geachte heer/mevrouw,
U heeft afgelopen jaar deelgenomen aan een onderzoek van de faculteit Diergeneeskunde naar de invloed van soort voeding op aanwezigheid van ESBLs bij katten. Dit onderzoek is voor u inmiddels afgesloten en u zult onlangs een afsluitende brief met uitslag van uw kat en bijbehorende VVV-bon hebben ontvangen.
Helaas is de groep katten die gevoerd wordt met rauwe vleesvoeding nog steeds ondervertegenwoordigd in ons onderzoek. Hierdoor is het voor ons nog niet mogelijk een betrouwbare conclusie aan dit onderzoek te verbinden. Om zo snel mogelijk wél een conclusie te kunnen trekken, zijn wij nog op zoek naar katteneigenaren die zouden willen deelnemen. Kent u misschien nog geïnteresseerde katteneigenaren die hun katten voeren met rauwe vleesvoeding?
Wij horen het graag! U kunt ook dit bericht met onderstaande informatie en bijlage gebruiken om eventuele deelnemers te informeren.
Fijne Feestdagen!
Met vriendelijke groeten,
Valérie Baede
Dr. Joost Hordijk
[email protected]
#3045239
Ruisje schreef: Ik wil best meedoen, maar welke keutel van welke kat is wordt moeilijk. :biggrin2: Maar wat zijn ESBLs ???
ESBL, wat het precies betekend weet ik niet maar het is gaat erom dat ze zoeken naar resistentie van ab.
en laten jouw katten geen handtekening achter bij hun drol?
Martine-Tom schreef: Ik heb gemaild en even rondvraag gedaan naar meer deelnemers  :)
supers
#3045275
signmodel schreef: ESBL, wat het precies betekend weet ik niet maar het is gaat erom dat ze zoeken naar resistentie van ab.
en laten jouw katten geen handtekening achter bij hun drol?
Even gegoegeld en ze willen de ontlasting controlen op esbl-vormende darmbacteriën of zoiets.
Nee! Er staan genoeg kattenbakken, maar ze poepen op de dichtsbijzijnde :biggrin2: Dus als ik drollen zou verzamelen en opsturen kan ik niet zeggen dat ze van één en dezelfde kat zijn.

edit: Ik heb een mailtje gestuurd en hoor wel of 'gemengde barfdrollen' ook mee mogen doen. ;)
Laatst gewijzigd door Ruisje op di 23 dec 2014, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#3046470
Ik heb ook mee gedaan en kreeg een vvvbon van 25 euro was leuke bonus, ik heb de 'gekozen' kat een nacht met kattenbak enz id logeerkamer opgesloten, zo wist ik zeker dat ik de goede drol had. Ze was 20 jaar maakte dr niet zoveel uit waar ze ging slapen zolang er maar zacht slaapplekje was, ze is ondertussen over de rainboogbrug gegaan maar bleek niet resistent had dan van haar leven ook nog nooit een ABkuur oid gehad.
#3046473
Ik wil ook best mee doen, heb er 3 in de aanbieding  :biggrin2:
1 zit apart nog ( micky) die heeft uiteraard de nodige AB gehad
Heb mail gestuurd
Eigenlijk moeten ze het bij honden ook doen toch?
Laatst gewijzigd door kiara op vr 26 dec 2014, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#3046517
kiara schreef: Ik wil ook best mee doen, heb er 3 in de aanbieding  :biggrin2:
1 zit apart nog ( micky) die heeft uiteraard de nodige AB gehad
Heb mail gestuurd
Eigenlijk moeten ze het bij honden ook doen toch?
misschien de volgend jaar????
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door