Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#3045515
Morgen mag mijn moeder eindelijk naar huis. Na 1 1/2 week ziekenhuis is ze eindelijk zo sterk dat ze uit bed kan. Ze heeft enorm veel geluk gehad. Wij zijn bijna dagelijks op en neer geweest naar het zkh (omdat mijn vader niet meer alleen kan rijden), wat hier helaas niet in de buurt is. Ben blij dat ze terug naar huis mag. Ook mijn vader is morgen weer thuis, hij heeft bij mijn broertje gelogeerd, hij kon de helft van de tijd zich niets meer herinneren. 's morgens moet je hem er eerst aan herinneren dat zijn vrouw in het zkh ligt. Wat is dat ontzettend eng om te zien, dat ze ineens zo oud zijn geworden. Wij zijn er allemaal een beetje van geschrokken. Want eerst lag mijn vader 2 dagen in het ziekenhuis omdat hij in elkaar was gezakt, ws. door een overdosering van medicatie omdat hij het zich niet meer kon herinneren. Nu heeft hij alles wat hij moet slikken in zakjes zitten, met datum en tijd. Mijn moeder heeft ook een nieuwe medicijnlijst gekregen en alle oude medicijnen gaan terug naar de apotheek, zij wil ze nu ook gedoseerd in zakjes hebben. Zodat ze daar geen fouten meer kunnen maken.

Ben blij dat ze straks allebei weer thuis zijn, dat is een hoop stress minder. Hopelijk gaat het nu ook beter met de dames. De stress is nog niet geheel voorbij, want nu moeten we alles in een paar dagen doen wat we normaal in 2 weken doen (koffers inpakken, medicijnen/supplementen klaarzetten) mezelf vergeten met medicatie, dat vandaag nog geregeld, morgenvroeg 8 uur halen en 9 uur bij de huisarts zijn. Daarna hopelijk een dikke week rust, geen zkh of da. Zit er een beetje doorheen op dit moment. Nog een paar dagen drukte voor de boeg en dan relaxen. Even bijna niets doen, behalve honden goed verzorgen en vooral veel wandelen aan het strand!
Door Borke
#3045520
Confronterend is dat toch opeens... ontdekken dat niet jij de zorg van jouw ouders krijgt, maar dat zij keihard jouw zorg nodig hebben.

Toch zou ik zeggen: geniet er van, want opeens is ook dat voorbij en dan ben je wees... en dan koester je je mooie herinneringen.

Zo heeft iedere fase in het leven wel iets moois, als je jezelf de tijd en de rust gunt om het te willen zien.
En ik zou zeggen: leer dat maar zien, tegen wil en dank desnoods.
Want het is wat het is en je knt het alleen maar acccepteren, zo loopt het leven  :-*
Door charmed
#3045524
Heel confronterend, gelukkig kunnen ze samen nog veel, maar ze hebben nu wel geleerd dat ze iets meer hulp moeten accepteren en dat krijgen ze nu ook! En dat ze eerder aan de bel moeten trekken en dat wij beter op hen moeten letten. Dus als wij denken dat ze iets hebben meteen actie ondernemen.
Door Borke
#3045527
Blijft toch raar hè als kind zijnde, voor hen denk ik ook.
Geniet van de rustiger tijd die er aankomt, even een beetje bijkomen  ;)
Door charmed
#3045531
Dank je, ja het blijft raar. Ze willen er nog niet aan dat ze oud zijn, maar mijn moeder zei wel dat mijn vader heel oud was geworden. Toen zei ik, van wat dacht je van jezelf? ;) Van jezelf zie je het denk ik niet zo snel. Eerder van een ander. Het was in ieder geval behoorlijk schrikken.

Nu hoop ik echt dat we rustiger tijden krijgen, tot nu gaan we al jaren zo door. Al jaren achter elkaar wordt er iemand met de ambulance afgevoerd naar het ZKH op mijn verjaardag, dit jaar was het mijn vader, normaal is het mijn moeder, in december gebeurd er vaak iets, of thuis, of met dicht bijzijnde familie of met de honden. Die hoop ben ik toch een heel klein beetje verloren nu.

In vakanties worden we vaak opgeschrikt :( We zijn dan ook maar weer op alles voorbereid, misschien zorgt dat er voor dat het een jaartje overslaat?

Blijf toch een sprankeltje hoop houden!
Borke schreef: Blijft toch raar hè als kind zijnde, voor hen denk ik ook.
Geniet van de rustiger tijd die er aankomt, even een beetje bijkomen  ;)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3045603
Fijn dat ze voor de feestdagen weer naar huis mag.. Lijkt me verschrikkelijk om je ouders zo mee te maken.. Beterschap verder!!  :-*
Door Lil
#3045650
sterkte voor jullie allemaal.

Mooi dat ze voor kerst weer naar huis toe mag.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door