Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3045265
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 393.0.html
wat inmiddels dik een jaar geleden is...
wil ik waarschuwen voor virussen...maag en darm..
sinds gentle zo beroerd is geweest is ie nooit helemaal meer de oude geworden...
er zijn tijden geweest dat ie iedere week wel 2/3 dagen ziek was... mega kwijlslierten, bolle rug, op tenen lopen, bloed spugen en bloed poepen......erg beroerd zijn, zo beroerd dat ik hem niet alleen liet
wat ik ook deed kwa verandering van dieet ed. niks hielp...regulieren meds gaven ook t gewenste resultaat niet..
ben met behulp van een homeopaath gaan zoeken naar t juiste med..... en dat vonden we wel maar nog was ie iedere week wel een dag of 2 beroerd.....
dat bloed spugen en poepen was/is vreselijk naar om te zien...voor hem is dat ook naar, hij voelt zich duidelijk erg ziek...
een flink maag/darmvirus maakt meer kapot dan je lief is...
nog steeds is gentle regelmatig beroerd, geen dagen meer gelukkig maar een ochtend/middag wel...ook dan weer gepaard met bloed misselijk ed....
door het barfen en kvv nu af te wisselen gaat t redelijk goed.... hij heeft moeite met t verteren van voedsel.... meer dan 3 dagen barf geeft weer de verschijnselen.... dus hij krijgt nu 3 dagen barf en daarna een paar dagen kvv en dat gaat goed
nu is gentle ook kwa karakter een erg gevoelig hondje... stress ed van zichzelf maar ook van andere pikt hij zo op en is t bal....daar ondersteun ik hem ook in(uiteraard met de homeopaath)
door dat maag/darm virus is zijn leventje drastisch veranderd en dat van mij ook.....
oke, hij is een belg en die zijn gevoelig op maag en darm... maar een hardnekkig virus kan ze gewoon de das omdoen...
dit is niet om iedereen bij de eerste diarree en spugen de stuipen op t lijf te jagen..... maar drinken/eten ze niet en zijn ze futloos dan zal ik t niet langer dan een dag aankijken zeker niet als je ras bekend staat wbt maag darmproblemen..
gentle is inmiddels 5 en ik hou hem scherp in de gaten... van niem mag ie iets aannemen, van de straat eten doet ie niet maar let daar echt nog wel op dat ie toch niet onverhoopt iets naar binnen snaait...
hij blijft mijn zorgenkindje....
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 23 dec 2014, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3045269
Is ie wel eens getest op pancreatitis? Dat kan ook veroorzaakt wordendoor een virus en zoals het klinkt zou het best eens zoiets kunnen zijn..
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3045327
Fijn dat je het deelt...ik was zojuist weer aan het googlen over maag/darm problemen omdat hier het gesukkel ook aanhoudt...dan denk ik dat het goed gaat, en dan gaat die buik weer tekeer...Niet fijn om te lezen dat zo'n virus zulke gevolgen kan hebben, wel om iets beter te snappen: oke..het is een weg van een lange adem...

jHier helpt extra vezel toevoegen trouwens wel  tegen de ernstige diarree klachten die hij had en de ochtendmisselijkheid die zich vertaalde in gras eten..als je dat nog niet geprobeerd hebt zou het misschien ook iets kunnen helpen!

Sterkte en succes met je hondje, ik ken dat gevoel dat je je hondje  soms eigenlijk niet alleen wilt laten...helaas snappen ze daar op mijn werk weinig van (ziekteverlof voor kind staat wel in je CAO, voor een hond niet...tja...dan ben ik zelf maar ziek die ene dag dat hij echt doodziek is...)
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3045525
jeetje...net je hele oude topic gelezen (nouja, jouw reacties dan)..wat een heftig verhaal zeg! DAt heeft echt lang geduurd....kan me idd voorstellen dat je dan nu blij bent met dat het een middagje of ochtendje wat minder gaat...maar toch..ergens hoop je altijd dat zo'n zwakke plek gewoon helemaal gezond kan worden...

Sterkte met je mannetje, en hopelijk dat ie toch nog meer gaat verbeteren en die middagjes en ochtenden gewoon verdwijnen
Door inni
#3045536
Gelukkig heeft hij een begrijpend baasje........'t is lastig als er geen lijn in te vinden is en ondanks alles het niet echt goed wil gaan.
Bezrre was ook een maag en darm probleem en mijn jongste nu is een makkelijke eter en heeft altijd honger maar toch een gevoelige maag en dat is na dat virusje van twee maand geleden zeker niet beter geworden. Hij is 9 maand en krijgt vootlopig weer brokjes......mijn maag doet raar als ik het ruik maar rauw gaat bij hem niet goed en na alle ellende met Berre geef ik liever iets waarop hij zich goed voelt dan dat waar ik me goed bij voel.
Door Lil
#3045630
Herkenbaar  hoor. Hier is het ook nooit meer de oude geworden, maar hier speelt leeftijd ook een grote rol en niet te vergeten dat we ooit 10 jaar geleden zijn gaan barfen vanwege chronische maag en darmontstekingen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door