Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Danny
#3044714
Wij vieren kerstavond bij ons thuis en er staat denk ik best een lekker menu op het programma.
Oa stoofpeertjes, als we die woensdagavond eten...zou ik ze dan vanavond al kunnen maken of beter morgenmiddag?
Door Nynke
#3044760
Vanavond al koken, 2-3 uurtjes voor stoofperen, dan 1 of 2 nachten laten staan, dan zijn ze het lekkerst  :) :)  Handperen hoeven maar een uurtje te koken. Juist door ze zeker een nacht te laten staan, worden ze van binnen ook mooi rood  :) :)
Door Nynke
#3044782
Danny schreef: Ik kan er wel vanaf blijven, het ging me er vooral om dat ze niet woensdag al bedorven zouden zijn.
Eenmaal gekookt en goed afgekoeld blijven ze 4-6 dagen goed in de koelkast  :) :)
Je kunt ze ook meteen na het koken in uitgekookte jampotten/appelmoespotten, deksel ook uitgekookt, doen, goed afvullen met vocht, deksel er goed op, omdraaien en maanden te bewaren  :) :)
Door Nynke
#3044986
Skyline schreef: Veel dingen kan je al voor maken

Je denkt toch niet dat wij in de keuken voor 2000 man alles op de dag zelf maken  ;D
:D :D :D :D :D :D 
Door Danny
#3045006
Haha, nou ik ben ook echt niet van plan alles op de dag zelf te maken hoor...nee vanmiddag al heel wat klaar maken voor morgen, en dan woensdag het een en ander maken voor donderdag. Vrijdag lekker bij mijn sch ouders!
Gebruikersavatar
Door Neally
#3045146
Als je ze morgen wilt bakken dan zou ik ze nu vast koken. Niet helemaal plat natuurlijk.  :biggrin2:
Dan kun je ze morgen zo afbakken, zou aardappelen niet zo lang van te voren alleen maar schillen en in water laten staan.
Door Nynke
#3045171
Neally schreef: Als je ze morgen wilt bakken dan zou ik ze nu vast koken. Niet helemaal plat natuurlijk.  :biggrin2:
Dan kun je ze morgen zo afbakken, zou aardappelen niet zo lang van te voren alleen maar schillen en in water laten staan.
Martine-Tom schreef: Ja hoor, in water bewaren en tussendoor even in schoon water zetten  :)
Kan allebei, als je ze bij alleen in water bewaren maar heel goed afdroogt voor je ze gaat bakken/frituren. Voorkoken heeft als voordeel dat je ze helemaal kunt laten afkoelen tot ze gebakken worden. Zeker niet te lang koken dan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door