Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3043631
Een vriendin van mij heeft te maken met een verslechterende gezondheid, waardoor ze nu met een gecompliceerde beenbreuk in het ziekenhuis ligt. Dit maakt dat ze met pijn in haar hart moet besluiten twee van haar drie honden te herplaatsen. In ieder geval dit te proberen.
Een van de honden is Duitse dog Bas van 7 jaar, een harlekijn dog met stamboom. Omdat mijn vriendin nu in het ziekehuis ligt, heb ik nog geen foto, maar zodra het mogelijk is, zal ik een foto plaatsen.
Bas is een schat van een hond, sociaal naar andere honden, lief naar mensen, kinderen incluis. Soms kan hij wat lomp reageren in zijn enthousiasme, maar hij heeft de nodige cursussen gedaan en heeft een grote will to please. Verder is hij gezond en heeft altijd zijn entingen gehad. Bas is gecastreerd.
Van pup af aan is hij verzekerd geweest. We zijn bezig uit te zoeken of de verzekering indien gewenst overgenomen kan worden door de nieuwe eigenaar. Het zou dan gaan om €48 per kwartaal heb ik begrepen.
Momenteel zit hij i.v.m. de ziekenhuisopname in een pension met zijn huisgenootjes, waar hij gewend is. We willen voorkomen dat hij uit nood uiteindelijk naar een asiel zou moeten. Hij is echt huishond, en om hem op zijn leeftijd mogelijk langere tijd in een kennel te moeten laten... :'(
Het zou mooi zijn als Bas nog ergens een warme mand kan vinden. Hij is ook als herplaatser aangemeld bij de rasvereniging.
Vandaar deze oproep op BP.

Edit: aanvulling informatie
Laatst gewijzigd door hamada op za 20 dec 2014, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#3043645
Mooie honden zijn dat trouwens!
Misschien goed om er bij te vermelden hoe Bas zijn gedrag is naar andere honden, naar kinderen en naar katten.

Hebben jullie er al aan gedacht om contact met de fokker/rasvereniging op te nemen?
Die kunnen vaak helpen!

Wat fijn voor je vriendin dat je haar probeert te helpen, maar wat een rotsituatie zeg  :'(
#3043676
Borke schreef:
Misschien goed om er bij te vermelden hoe Bas zijn gedrag is naar andere honden, naar kinderen en naar katten.

Bas is een schat van een hond, sociaal naar andere honden, lief naar mensen, kinderen incluis.
;)

Heel veel succes met de herplaatsing van Bas. Dat moet vast lukken met zo'n lieve kanjer! Sterkte voor je vriendin!
#3043722
Ik zal mijn eerste bericht ook even bijwerken, maar Bas is gecastreerd.
Hij is ook aangemeld bij de herplaatsing van de rasvereniging en ook het pension zoekt mee naar een goed tehuis
Als mensen interesse hebben kunnen ze via een pb-tje aan mij het telefoonnummer van het pension krijgen. Bas komt daar al jaren, ook in dagopvang, dus ze kennen hem daar erg goed.

Jasmijn: mensen die Bas leren kennen hebben de neiging om meteen verliefd te worden op hem 8)

Ik heb een niet hele duidelijke foto op de mail,maar ik ga morgen proberen hem hierbij te plaatsen.
#3051258
hamada schreef: Ik zal even nagaan bij welke doggenherplaats afdeling hij precies is aangemeld. Hij staat nu ook op de doggenherplaats hoek op facebook. Daar staat ook de foto. https://www.facebook.com/groups/4325208 ... ts&fref=ts

Hij is overigens sociaal naar zowel reuen als teven.
Voor mensen zonder face book is de foto niet te zien, hopelijk nu zijn vrouwtje weer thuis is kan je een goede foto hier plaatsen.
Succes met het vinden van een goed huisje voor  hem, het is triest voor beide, vrouwtje en honden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door