Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door joel
#3043471


Heerlijk filmpje om te zien, wij hebben het ook gehad toen de katten jonger waren, tot een paar jaar geleden had onze boom op de tweede tak vanaf de grond ogen, daar zat Gorgie dan altijd, nu is ze 17 en zit ze op het witte sneeuwkleedje eronder en niet meer erin,
Maar als ik dit dan weer voorbij zie komen....moet ik wel ff denken aan die keren dat ik onze katten eruit moest plukken  ::)
Ben benieuwd hoe jullie katten kerst vieren, zijn ze netjes opgevoed of geen boom ivm slooppartijen  ;D of andere misschien heel andere rare fratsen  :biggrin2: ?
#3043475
Ik heb ondertussen 4 katten gehad, waarvan er 3 niet naar de boom omkijken/keken. 1x heb ik een kerstboomhorrorjaar gehad, met een pup van 7 maanden en een kitten van 8 maanden in huis. Mijn pluim-slingers lagen dankzij de pup over de hele woonkamer verspreid, en kitten zat er vanboven in. Samen hebben ze de boom meerdere keren tegen de grond doen gaan...

Gelukkig was het de volgende kerst voorbij, toen zijn ze er van gebleven!
Door Martine-Tom
#3043476
Mijn vorige katten zouden niks gedaan hebben met een boom, Freud zou ik er een keer of 2 uit hebben moeten plukken (die heeft nooit een kerstboom meegemaakt) maar Doki  :-X Nah...ik ken hem goed genoeg om te beslissen dat het maar goed is dat ik niks met een kerstboom heb  :biggrin2:
Door Mowgli
#3043504
Pugsley keek niet om naar de boom. maar ja, hij was ook zó makkelijk. Ik kon rustig een broodje zalm op een bordje op de salontafel laten staan en gaan. Als ik terugkwam, stond het er nog. Mowlgi daarentegen is echt het tegenovergestelde. Heel nieuwsgierig, moet altijd bij ieder ding wat je doet met zijn neus er bovenop zitten, ook nieuwe voorwerpen worden uitgebreid gecontroleerd. Wij hebben geen plats voor een kerstboom, dat is eigenlijk maar goed ook, want ik weet zeker dat deze bij Mowgli niet veilig zou zijn.
Gebruikersavatar
Door joel
#3043505
Chase en Nellie schreef: Ik heb ondertussen 4 katten gehad, waarvan er 3 niet naar de boom omkijken/keken. 1x heb ik een kerstboomhorrorjaar gehad, met een pup van 7 maanden en een kitten van 8 maanden in huis. Mijn pluim-slingers lagen dankzij de pup over de hele woonkamer verspreid, en kitten zat er vanboven in. Samen hebben ze de boom meerdere keren tegen de grond doen gaan...

Gelukkig was het de volgende kerst voorbij, toen zijn ze er van gebleven!
Zo jij durft  ;D, ik twijfelde al bij de pup van 12 weken, maar dat gaat echt supergoed (tot nog toe  ::))
Martine-Tom schreef: Mijn vorige katten zouden niks gedaan hebben met een boom, Freud zou ik er een keer of 2 uit hebben moeten plukken (die heeft nooit een kerstboom meegemaakt) maar Doki  :-X Nah...ik ken hem goed genoeg om te beslissen dat het maar goed is dat ik niks met een kerstboom heb  :biggrin2:
Ach tis toch kerst, met of zonder boom  ;) !!
#3043520
Geen probleem hier.
Als ze echt jong waren, kropen ze er wel een keertje in, maar nu wordt er enkel gesnuffeld.  (en rondom tikkertje gespeeld  :D)
Tegen ballen tikken deden ze vroeger wel eens, en dan keek ik eens afkeurend, maar er is nooit iets gesneuveld door de katten en dat kan ik van mezelf niet zeggen...  :whistle:    :biggrin2:

We durven het wel niet aan om hem vlak naast de krabpaal te zetten.  Dat is er een beetje om vragen als er een bal boven je hoofd hangt wanneer je languit in je mandje ligt...  8)
Door kaszi
#3043535
Vorig jaar een paar kleine balletjes gesneuveld, maar de kerstboom is heel gebleven.
Dit jaar de eerste dag sprong Prinicipessa nietsvermoedend vanuit de keuken op de tafel, de kerstboom zat helaas in de weg. 1 bal gesneuveld en een andere op de grond. Mijn man legt die op tafel zodat ik hem weer kan ophangen. Ben ik even boven en zit Lemoni daarmee te knikkeren. Bam, kapot.
Voor de rest kruipen ze er niet in of zo (en dat met 2 bengalen)
#3043542
Oh ja, vanaf nu koop ik enkel nog niet-breekbare ballen.
Ik vind die scherven als er eentje breekt wel eng en ze zijn zo duur. En dat is dan meer voor mij dan voor de katten...
We kochten is een hele mooie grote, maar echt een heeel grote.  Wil hem de eerste keer ophangen, bam... laat ik hem vallen...  ::)  Das zonde van het geld hoor...  :-X
Dus voor mezelf ook: geen breekbare meer...  :P
#3043582
Met de katten nog nooit een probleem gehad (zijn ondertussen al 2 en 3 jaar er niet meer); Appie hebben we de 1ste kerst, 2 jaar geleden, een paar x moeten waarschuwen en toen was het over... Als zn voetbal er onder ligt, gaat ie gewoon piepen om kenbaar te maken dat zn bal er ligt.... Gaat 'em er niet zelf onderuit halen..... Heb wel uit voorzorg geen kerstballen o.i.d. op de onderste laag takken hangen..... Oh ja, hij heeft wel een paar x een takje geprobeerd kapot te kauwen, maar dat was ook zo over na een paar x waarschuwen.....
Door chelsey
#3043689
Dit jaar zijn er al een aantal ballen gesneuveld door ons zwart gevlekte witte monster Poessiepoessie. Erin hangen doet ze niet, enkel de laagst hangende ballen moeten eruit getikt worden  ::)
Folle ligt er gewoon lekker onder op het kleedje  :)
Door keetje
#3043821
*Gabriëlle* schreef: Mijn kerstboom met ET piek....

Afbeelding

Iets anders overleefd het niet, alles is speelgoed volgens Biggles :D.
;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hier hebben de katten alleen het eerste jaar van hun leven dingen uit de kerstboom vernield, ze tikten de ballen uit de boom, liepen met de slingers door het huis en ik betrapte er eens 1 die op weg was naar de top. Sinds die tijd is de onderste zone van de boom behangen met onbreekbare ballen, hangen er geen slingers meer in en is hij een stuk kleiner, dus minder omvalgevoelig. Waar ze nu nog wel ieder jaar mee op de loop gaan zijn van die leuke vilten dingetjes voor in de boom van IKEA. Ieder jaar sneuvelt er 1, maar ik heb een ruime voorraad. Tot nu toe gaat het goed en ik heb hem vanmiddal al opgezet. :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door