Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door dogofamilie
#3043771
Ik heb even een vraagje.
Ik heb lamspens gehaald, heel en vuil.nou is mijn vraag ze waren door de slager al ingevroren maar om ze in porties te snijden moet ik ze ontdooien mag ik ze daarna weer opnieuw invriezen.
En klopt het dat er elke dag pens gegeven dient te worden.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3043777
Appie krijgt standaard op woensdag alleen pens, verdeeld over 2 maaltijden...... Daarnaast 4 dg per week naast zn vleesbot, spier en groente ook nog een klein beetje konijnenorgaan (in verhouding wat hij mag).....  Alleen als ie KVV geef of zalm, dan geef ik geen organen. Geen problemen mee, hij doet het er goed op.....
Gebruikersavatar
Door Thea
#3043789
Ja hoor gewoon weer invriezen.
Ik geef hier ook alleen op woensdag 500 gr  pens  met een klein beetje botmix omdat hij op enkel pens wat dunne ontlasting krijgt. :)
Dit is in verhouding wel wat meer dan de 10% wat aangeraden word, maar ik heb daar niet zoveel moeite mee ;)
Door Lizzy
#3044449
dogofamilie schreef: Ik heb even een vraagje.
Ik heb lamspens gehaald, heel en vuil.nou is mijn vraag ze waren door de slager al ingevroren maar om ze in porties te snijden moet ik ze ontdooien mag ik ze daarna weer opnieuw invriezen.
En klopt het dat er elke dag pens gegeven dient te worden.
Ik zou het zo min mogelijk ontdooien. Een heel klein beetje ontdooien en dan is het met een goed scherp mes (of zaag) al goed snijbaar. Gauw in porties en dan opnieuw invriezen. Pens stikt van de bacteriën (vooral goede!) en als je pens "mishandeld", gaat het ook onnodig smerig ruiken.

En nee, je hoeft niet iedere dag pens te geven. Je heeft ongeveer 10% pens in totaal en dat mag je over 1 dag of over 7 dagen of alles daar tussen in verspreiden.
Gebruikersavatar
Door dogofamilie
#3044608
Ik heb alles uitgerekend en mn reu moet 100 gr pens per dag maar ik mag hem dus ook 2 x in de week 350 geven en dan 2 andere dagen bv spiervlees extra wat ik dan weer minder geef op de pens dagen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door