Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3043327
Hallo,

Onze pup van bijna 9 weken heeft een aambei (al noemde de DA het een profilact?) zo zielig... :(
Hij had toen hij hier kwam beetje dunne slijm poep, maar door de carnibest veanderde dat snel in mooi zachte drolletjes. En toch...vanmorgen ineens die persdrang en een aambei. Ik heb hem in een warm bad gedaan...schoongemaakt, en zachtjes teruggeduwd. Toen de DA gebeld en die zei..precies, dat is de juiste handelmethode. Vet houden en terugduwen. Dat doet hem echt wel pijn, en het helpt ook maar heel even.
Volgens de DA hoe ik me geen zorgen te maken, eventueel volgende week even langskomen.
Hij heeft ook gewoon gepoept na het bad, en dat zag er prima uit, en was ook niet pijnlijk voor hem.
Mijn vraag...heeft iemand nog tips om het snel te helpen genezen?

Fijn weekend,
Inge
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3043465
Ik dacht dat ze een ander woord zei, maar dat maakt ook niet uit. Hij heeft er gelukkig helemaal geen last van..net ook lekker gerend en gehuppeld..honingzalf..volgens mij heb ik dat nog. Ze zei vaseline, maar daar peins ik niet over...troep. Ik smeer er nu kokosvet op..lijkt me belangrijk om het vet te houden.
Thanks!
#3043897
Jaaa..gelukkig een groot zelfgenezend vermogen zo'n ukkie. IK heb het een paar keer heel zachtejs terug gedrukt, met vette vingers, even vastgehouden...en kennelijk was dat genoeg. Geen problemen meer :-)

Wat is het leven toch mooi als het mooi is :-)
Inge
Door sella
#3044247
Buffel heeft dat ook op die leeftijd gehad, een anus prolaps. Ik heb hem volgestopt met traumeel, de boel vet en zacht gehouden met olijfolie.
Ik heb toen gezorgd dat de ontlasting makkelijk bleef glijden tot alles goed heel was door vlozaad toe te voegen aan zijn eten.
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3044270
He...vlozaad....dat trekt toch juist heel veel vocht aan? (en dus uit zijn lijffie?)
Maar olie doe ik nu ook gewoon door al zijn eten. Zijn ontlasting is nu heel netjes ...nergens meer last van..phew!
Inge
Door sella
#3044405
Het helpt én tegen diaree en tegen verstopping. Het houdt de ontlasting soepel en maakt het makkelijker uit het lichaam verwijderbaar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door