Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door MarjoleinM
#3041510
Ik ben Marjolein en heb een pup van 14 weken (is nu 5 kg). Ze heeft bij nog geen brok gehad. Ik voer carnivoer, shaweca en tammenga. Carnivoer vanwege kwalitatief goed spiervlees, shaweca vanwege de groente en tammenga omdat de structuur wat grover is. Nu zegt de DA dat ze tekorten kan krijgen door alleen KVV te geven.
Voer ik goed of moet ik wat bijvoeren? Rauw ei heb ik ook een keer gegeven en dat lust ze maar durf dat niet zo goed ivm laxerende werking. Maar misschien is dat wennen?
Moet ik extra groente geven en welke groentes dan?
Of toch weer aan de brok omdat ze dan alles binnenkrijgt?
Ik word hier zo onzeker van!
Heeft iemand tips?
Door inge58
#3041531
Als je meerdere merken kvv voert en minimaal 5 verschillende diersoorten in die kvv's,dan hoef je je echt geen zorgen te maken. Dan krijgt jouw pup van alles meer dan genoeg binnen.
Een rauw eitje ( misschien om te beginnen een half eitje) en eventueel wat gepureerde groenten,dan zit je helemaal goed!
Door Danny
#3041565
Misschien een visje erbij. Over die tekorten zou ik me geen zorgen maken. Er zijn hier op BP al heel wat honden opgegroeid op KVV
Door M@rina
#3041765
Zowel Carnivoer, als tammenga en shaweca hebben ruimschoots voldoende diersoorten in het assortiment om compleet te voeren. Gewoon lekker de verschillende merken en diersoorten afwisselen,1x per week een rauw eitje (met schaal) en een vet visje en je zit helemaal goed hoor qua wat een hond of opgroeiende pup nodig heeft.

Je DA heeft de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt ;) lekker laten kletsen
Gebruikersavatar
Door MarjoleinM
#3042270
Bedankt voor de reacties!
Ik ga lekker door met KVV. Heb nu ook mijn drogertje aan staan. Vind het leuk om te zien hoe mijn hond met smaak eet en niet zo ontzettend veel poept!
Ik kan ook aan HuntersHome kvv komen om af te wisselen. Ervaringen met dit merk?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3042272
[quote="MarjoleinM"]
Bedankt voor de reacties!
Ik ga lekker door met KVV. Heb nu ook mijn drogertje aan staan. Vind het leuk om te zien hoe mijn hond met smaak eet en niet zo ontzettend veel poept!
Ik kan ook aan HuntersHome kvv komen om af te wisselen. Ervaringen met dit merk?
[/quote]

Heb hunters zalm en makreel gevoerd, dat vond ik heel erg plakkerige smurrie. Hond vond het ook niet lekker.
Konijn ook geprobeerd, is redelijk.
Door Cockerlover
#3042613
[quote="MarjoleinM"]
Ik ben Marjolein en heb een pup van 14 weken (is nu 5 kg). Ze heeft bij nog geen brok gehad. Ik voer carnivoer, shaweca en tammenga. Carnivoer vanwege kwalitatief goed spiervlees, shaweca vanwege de groente en tammenga omdat de structuur wat grover is. Nu zegt de DA dat ze tekorten kan krijgen door alleen KVV te geven.
Voer ik goed of moet ik wat bijvoeren? Rauw ei heb ik ook een keer gegeven en dat lust ze maar durf dat niet zo goed ivm laxerende werking. Maar misschien is dat wennen?
Moet ik extra groente geven en welke groentes dan?
Of toch weer aan de brok omdat ze dan alles binnenkrijgt?
Ik word hier zo onzeker van!
Heeft iemand tips?
[/quote]

Wat denk je dat er in brok dan meer inzit dan in KVV wat voor de hond bruikbaar is?
Hier zijn twee puppen goed uitgegroeid op KVV, ze zien er niet uit of ze iets tekort zouden hebben. De ene kwam van bij de fokker op versvlees, de andere heb ik zo vlug mogelijk overgezet. Ik wissel een aantal merken en diersoorten af.
Gebruikersavatar
Door MarjoleinM
#3043238
Ze blijft op KVV. Maar als een DA zoiets zegt begin ik toch te twijfelen terwijl ik eigenlijk wel een keus heb gemaakt.
Als vis in de KVV zit dan hoef ik toch geen vis erbij te geven?
Het eitje gaat wel lukken, dat vindt ze heerlijk. Rauw en met schaal.
En karnemelk moet ik nog uitproberen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3043247
Als je een visdag hebt in je menu dan hoef je daarnaast niet nog eens vis als extra te geven. Maar zo nu en dan kan wel hoor.

En niet gaan twijfelen hoor! Gewoon je hondje voeren wat jij denkt dat goed is. Net als onze huisarts niet alles weet van mensenvoeding, weet de dierenarts dat ook niet. Tenzij ze zich er verder in verdiepen en dan komen ze op vers uit  :biggrin2:
Door Cockerlover
#3043321
Mijn DA zegt dat ook hoor. Maar dan zie ik haar praktijk vol zakken voer van Hill's en Royal Canin en dan kan ik haar uitspraken wel plaatsen.  ;)
Door Lizzy
#3044082
[quote="MarjoleinM"]
Ik ben Marjolein en heb een pup van 14 weken (is nu 5 kg). Ze heeft bij nog geen brok gehad. Ik voer carnivoer, shaweca en tammenga. Carnivoer vanwege kwalitatief goed spiervlees, shaweca vanwege de groente en tammenga omdat de structuur wat grover is. Nu zegt de DA dat ze tekorten kan krijgen door alleen KVV te geven.
Voer ik goed of moet ik wat bijvoeren? Rauw ei heb ik ook een keer gegeven en dat lust ze maar durf dat niet zo goed ivm laxerende werking. Maar misschien is dat wennen?
Moet ik extra groente geven en welke groentes dan?
Of toch weer aan de brok omdat ze dan alles binnenkrijgt?
Ik word hier zo onzeker van!
Heeft iemand tips?
[/quote]

Je dierenarts kletst ronduit uit zijn of haar nek. Maar je bent er gelukkig zelf al achter dat jouw eigen dierenarts graag Hill's en RC brokken schuift :)! Drie merken voeren is ontzettend prima, en het beste voer je ook zoveel mogelijk diersoorten. Een prak KVV met alleen vis vinden de meeste honden niet te eten maar als je 2 keer per week een vet visje geeft (gewoon, een panharingkje en een sardientje bijvoorbeeld), dan is dat perfect. Twee rauwe eitjes per week erbij is ook perfect. Alle groenten, behalve prei en ui, die je over hebt van je eigen maaltijd erbij: hartstikke leuke aanvulling, ik zeg doen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door