Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3043116
Nu ik opeens 2 hondjes heb  ;D zijn sommige dingen nieuw voor me.
Het gebeurd de ontzettend handige Prinses P nogal eens dat ze met een speeltje gooit en dat deze dan vlakbij Queen B valt.
Ze heeft inmiddels geleerd dat je niet zomaar iets mag afpakken van B , maar in deze gevallen slaapt B vaak gewoon  ;D
P wordt dan onrustig en gaat blaffen. Eerst dacht ik: zoek het uit. Ware het niet dat mevrouw gewoon blijft blaffen en niet heel intelligent kijken... Nu probeer ik d'r af te leiden of ik pak dat wat ze wil/had.

Wat doen jullie in zo'n geval?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3043124
*Lia* schreef: Zelf uit laten zoeken. Kwijt is kwijt.
Ja maar dat is het dus vaak. Er is niks uit te zoeken want B slaapt en heeft niks door  ;D
Door zurca
#3043128
Ik zou het ook pakken en haar terug geven...al was het maar omdat ik de zenuwen krijg van een hond die blijft blaffen :-[ :biggrin2:
Maargoed hier zijn zo verwend dat als ze op de bank op een botje kluiven en dit valt...ik dus kom om het botje op te rapen voor ze. Tous had dit al snel door en als ik dan eens niet reageer dan gaat tie dus blaffen ::) ;D
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3043129
B maakt soms ook wel echt een punt hoor.
Dan hebben ze allebei iets lekkers gekregen en dan laat de pup het weer vallen en dan heeft B ze allebei.
Dan mag pup absoluut niet in de buurt komen en dat respecteert P dan ook volledig.
Alleen doet ze dat dus ook als B geen punt maakt  ;D

ze is niet heel bijster intelligent sssssst
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3043131
zurca schreef: Ik zou het ook pakken en haar terug geven...al was het maar omdat ik de zenuwen krijg van een hond die blijft blaffen :-[ :biggrin2:
Maargoed hier zijn zo verwend dat als ze op de bank op een botje kluiven en dit valt...ik dus kom om het botje op te rapen voor ze. Tous had dit al snel door en als ik dan eens niet reageer dan gaat tie dus blaffen ::) ;D
Ja het blaffen hindert mij ook  :biggrin2:
Das toch heel normaal als het botje op de grond valt dat je het pakt! Ik hoor niks geks  ::)
Door zurca
#3043135
Hier hebben ze een "issue" met elkaar als ze beiden een botje hebben...Ziggy heeft graag een voorgekauwd botje en gaat dus proberen om Tous zijn bot af te pakken. Tous pikt veel maar dat niet en gromt dus, Ziggy snapt de boodschap maar wil toch echt heeeeeel graag dat botje en begint dan te piepen. Als dat niet helpt begint ze te janken en als dat niet helpt begint ze te keffen...Meestal komt het zo ver niet want honden die lang blaffen vind ik niets maar honden die lang piepen/janken ook niet :-[ En dus ruilen we dan de botjes even om :-[ :-[
Door zurca
#3043137
MarijeEnBoomer schreef: Ja het blaffen hindert mij ook  :biggrin2:
Das toch heel normaal als het botje op de grond valt dat je het pakt! Ik hoor niks geks  ::)
;D ;D ;D
Pfff gelukkig.... het blijkt heel normaal te zijn :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sher
#3043138
Hier is een slingerende botjes verbod.
Tilly is niet moeilijk met botjes, maar als ze ergens mee bezig is, is het van haar. Noortje is nog echt zo'n schoffie dat alles wil hebben en het liefst boven op een stapel bezittingen ligt.
Zo was Tilly een keer vredig aan het knagen, toen Noortje opeens dat botje probeerde op te eisen.  :o
Tilly weigerde en voor ik wist wat er gebeurde, had ik hier een bitch-fight in de kamer.  :nerves:
Nu mag er alleen onder toezicht geknaagd worden en wordt na het knagen alles opgeruimd. Gelukkig verloopt alles nu weer vredig en kunnen ze zelfs samen in een mand liggen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3043144
zurca schreef: Hier hebben ze een "issue" met elkaar als ze beiden een botje hebben...Ziggy heeft graag een voorgekauwd botje en gaat dus proberen om Tous zijn bot af te pakken. Tous pikt veel maar dat niet en gromt dus, Ziggy snapt de boodschap maar wil toch echt heeeeeel graag dat botje en begint dan te piepen. Als dat niet helpt begint ze te janken en als dat niet helpt begint ze te keffen...Meestal komt het zo ver niet want honden die lang blaffen vind ik niets maar honden die lang piepen/janken ook niet :-[ En dus ruilen we dan de botjes even om :-[ :-[
Voor dat zachtgekauwde botje heeft B al de oplossing. Ze blaft, daar schikt P van en laat het zachte botje los  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3043146
Oh jee...ik ben een slechte honden mama... Ze mogen/krijgen hier alleen in de benches...dat eten ze daar braaf in op en dan gaan ze een benchesdans doen...stel je voor dat je broer een kruimel heeft laten liggen
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3043150
Me and my boys! schreef: Oh jee...ik ben een slechte honden mama... Ze mogen/krijgen hier alleen in de benches...dat eten ze daar braaf in op en dan gaan ze een benchesdans doen...stel je voor dat je broer een kruimel heeft laten liggen
B heeft geen bench  ;)
Maar dit kan zowel als eetbare spullen als gewoon een speeltje ofzo gaan. Een bal kan raar rollen  :biggrin2:
Door Borke
#3043155
Hier heeft dat nooit gespeeld.
Sofi wilde haar rust, beet (blafte) kort van zich af en Borke respecteerde dat en probeerde het niet meer.

Zo lang jij dit op gaat lossen, hou je dat gezeur geblaf.
Als jij dat niet erg vind, of het graag voor haar oplost, dan is dat toch jouw keuze en prima.
Ik zou er alleen geen zin in hebben  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door