Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door malimaniac
#3037827
Als jullie een nestje hebben liggen blijven jullie dan 7 weken thuis of gaan jullie (halve dagen) werken?  Of regelen jullie oppas voor de uren dat je van huis bent?
Door Hanny
#3037880
De pupjes hier zijn wel eens alleen, samen met hun moeder.
Dat kan prima.
Halve dagen werken zal ook wel kunnen. Ik deed dat een paar ochtenden per week en dat is altijd gewoon goed gegaan.
Vooral als ze groter worden vond ik wel, dat je al een halve dagtaak achter de rug had, als je de deur uit gaat om te werken.
Als je een veilige omgeving hebt voor de pupjes, de moeder hond weg kan en er ook weer bij kan, dan vind ik, dat ze best een dagdeel alleen kunnen zijn.
De eerste week regelde ik zo, dat ik wel thuis kon zijn als het nodig was,  vond ik toch prettiger.
Soms vragen we iemand uit de buurt, als we weg moeten, maar dat gebeurt in de pupperiode weinig.

Hanny
Door irmaa
#3037921
Nee, de pups waren hier nooit  alleen, heb een keer eentje  aan enorme spuitpoep gehad op 7 weken,  nou vliegende vaart naar de  dokter,  gelukkig op tijd. pups kunnen in no time ernstig ziek worden , en uitdrogen.  Wij waren er altijd.... Gelukkig maar ;-))
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#3038353
Ik heb nu de luxe dat ik fulltime thuis kan zijn maar eerlijk is eerlijk wanneer alles goed gaat met een nest en je de eerste week vrij neemt kan je best halve dagen werken lijkt mij.
Dat is wel verschrikkelijk druk dan voor je maar dat is natuurlijk een keuze die je maakt wanneer je ervoor kiest te gaan fokken.

Je weet natuurlijk alleen nooit of alles goed zal gaan van te voren. Voor hetzelfde geld heb je een teef die een keizersnede moet ondergaan en daarna de pups niet accepteert en je dus moet gaan flessen....dan is werken niet te doen.
Door orinake
#3040866
Ik ben thuis, maar ik ga me echt niet opsluiten die 8 of met de nieuwe regel 15 weken...
Eens de pups geboren zijn laat ik moeders zoveel mogelijk haar plan trekken.
Als ze hulp nodig heeft zal ze die krijgen, maar illa heeft mij bvb alleen nodig tijdens het werpen.
Dan ben ik haar steun, maar nadien heeft ze zoiets van ik trek men plan wel :)
De eerste week ben ik zowiso bij haar.
Maar vanaf de 2de week durf ik rustig naar de winkel gaan en een uur of 2 weg blijven.

Veel hangt af van de moeder!
Door tessa
#3040884
Rond de bevalling en de eerste dagen ben ik altijd vrij.  Daarna kijk ik hoe het gaat. Ik heb een trimsalon aan huis dus ik kan mijn eigen tijd indelen.  Als alles goed gaat dan werk ik rustig een halve dag.de laatste twee, drie weken dat ze er zijn ben ik wel helemaal vrij. Dan hebben ze over het algemeen veel meer zorg en aandacht nodig.
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3042782
Hier is bijna altijd iemand thuis, buiten de boodschappen om  ;)
Mijn echtgenoot werkt gewoon overdag en ik in de avond en in het weekend.
Bij een nest nemen we allebei verlof om de eerste drie weken 24 uur per dag bij de pups te zijn.
En dan hebben we ook nog een dochter die op kan passen wanneer nodig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door