Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door MarkK
#3042752
Man man man man wat een werk :P heb de hele dag in de garage gespendeerd om alles te snijden en te breken :o zo dat is gezegd ;D
Door jasmijn
#3042793
Ach op een dag merk je dat je het er gewoon even tussen door doet  :P

Maar zeker in het begin was ik ook wel een dag of 2 kwijt  ::)
Het heeft me ook een lange tijd gekost voor ik een manier had gevonden die ik fijn vind, dus kwa verpakking dan.

Dus als je eenmaal je draai hebt gevonden ( en nog wat beter gereedschap hebt aan geschaft, ik zweer bij een bijl  8) ) gaat het een stuk makkelijker  ;)
Gebruikersavatar
Door MarkK
#3042815
Ik heb ook even 60 kilo fijn lopen maken, tot overmaat van ramp ram je dan ook ff een kartelmes je duim in :-X ja, geen bloed meer van het vlees toen en nog steeds. Ik ben nu van 's morgens 10 tot zeker 4 vrijwel non-stop aan het snijden en breken geweest. Ik heb nu zoveel orgaanvlees gemixt dat ik dit het komende jaar niet meer kan zien :P vleesbot en spiervlees was in mindere mate aanwezig en zal ik ook sneller weer bij moeten bestellen.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3042816
Tip voor de volgende keer: niet zoveel in 1 keer en je in je vingers snijden is geen goed idee  :-X :biggrin2:
Maar he, de hondjes zijn je vast dankbaar en je kunt wel even vooruit voorlopig!
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3042817
Hahahahaaa, ja het is ff aanpoten. Zojuist 2 runderpensen gesneden en verpakt. Alle vingertjes zijn nog heel. Even doorbijten hoor.
Door Anne in Zweden
#3042820
Aaah, maar als je dan alles geportioneerd hebt, kun je weken- of maandenlang heerlijk eenvoudig barfen: gewoon porties in de bak, laten ontdooien en voeren maar! Denk je erom dat je het dooivocht ook meevoert? Daar zitten waardevolle voedingsstoffen in!
Door Borke
#3042854
Wij kiepen die kilorollen gewoon in de vrieskist en ontdooien deels 1 rol en portioneren en gebruiken een deel en vriezen de rest weer in.
Voor Sofi, die 2 dagen doet over een worst, portioneren we niets. We ontdooien de worst in een keer.

Waarom al dat werk in 1 keer doen?
Lijkt me een hoop gedoe.
Gebruikersavatar
Door MarkK
#3042857
Dat zijn worsten en geen brokken vlees en hele harten :P dit is echt BARF. Het is nog zoeken naar hoeveel we moeten voeren en de hond is ook groeiende dus al met al is het portioneren ook nog best lastig. Heb maar een verscheidenheid aan bepaalde gewichten klaar gemaakt voor hem en het is even aanzien :) ik ga zeker niet meer in 1x zoveel bestellen, goeiendag :P had mijn zaterdag wel anders voor mij gezien haha :P de tip van niet in de vingers snijden is wel een goede :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3042983
MarkK schreef: Dat zijn worsten en geen brokken vlees en hele harten :P dit is echt BARF. Het is nog zoeken naar hoeveel we moeten voeren en de hond is ook groeiende dus al met al is het portioneren ook nog best lastig. Heb maar een verscheidenheid aan bepaalde gewichten klaar gemaakt voor hem en het is even aanzien :) ik ga zeker niet meer in 1x zoveel bestellen, goeiendag :P had mijn zaterdag wel anders voor mij gezien haha :P de tip van niet in de vingers snijden is wel een goede :biggrin2:
Hear hear *click* Koekje derin  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door