Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Shidou
#3040728
Ik heb hier een wit gestroomlijnde stafford van 14 maanden en zijn vacht is op zich wel mooi kwa glans alleen heeft die bij de nek en bij de kop (tussen de ogen) een bruinige gloed zitten.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Verder is alles wel netjes wit, alleen bij de nek en tussen de ogen is er een bruinige gloed. Bij de nek was al toen ik hem kreeg (vorige eigenaar gebruikte slipketting) dus ik dacht dat het daar van kwam maar na 5 maanden is het wel iets minder maar nog steeds zie je het zitten.

Hij krijgt al KVV aangezien die daarvoor brokken kreeg en geef daarbij ook nog zeewier (3 weken en dan 1 week niet), krijgt rauwe eieren en ook 1x per week vis.

Zat zelf nog te denken om kokos olie te geven aangezien ik daar ook goeie verhalen over hoor.
Laatst gewijzigd door Shidou op wo 17 dec 2014, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3040731
Kun je er een foto van maken? Is het egaal bruin of zijn het bruine vlekjes? Is het geen oud haar? Als je er aan trekt, komt het dan niet heel makkelijk los?
Door Shidou
#3040784
Nou op dit moment komt alles makkelijk los vanwege dat die aan t verharen is :P

Ik zal kijken of het een beetje te zien is op een foto. Het rare is dat je het binnen met een bepaald lichtinval wel ziet en buiten valt het ineens een stuk minder op.

Maar bij z'n nek is echt een rechte streep zeg maar, waar dus een riem heeft gezeten. Is aan de onderkant overigens en niet aan de zijkant of bovenkant.

Bij de kop is het tussen de ogen en zie je een paar vlekjes en bij z'n denk rimpeltjes om het zo maar te noemen in die plooien een bruinige gloed zitten.

Verder is alles mooi wit
#3041644
Bij deze een foto van de plek op z'n kop.

Afbeelding

Ik had ergens gelezen dat het misschien een allergische reactie kan zijn maar dan zou het over het hele lichaam te zien moeten zijn en niet alleen bij de kop een stukje en bij de nek onderaan?
#3041872
Het is een bruinige vlek wat ik aangaf en geen gele vlek. Nou eerst had hij die plekjes niet en ineens deze week zag ik het zitten. Is ook geen vuiligheid of iets dergelijks.

Pigment lijkt mij het ook niet aangezien die allemaal zwart zijn bij hem (zie zijn neus) dit was eerst normaal wit en niet zoals het nu is..
Door RitaH
#3041967
Heb even een vraag over de voeding?
Wat voer jij, brok?
Is niets mis mee, maar er zijn honden die reageren op bepaald voer, zeker licht gekleurde honden.
Er zou dan bv teveel wortels of koper in zitten.
Je ziet dit ook wel bij witte herders, vaak wordt er dan overgestapt op vers of Cavom brokken.

Moet zeggen, zie verder weinig tot niets dat verontrustend is.
Gebruikersavatar
Door pike
#3042069
RitaH schreef: Heb even een vraag over de voeding?
Wat voer jij, brok?

Is niets mis mee, maar er zijn honden die reageren op bepaald voer, zeker licht gekleurde honden.
Er zou dan bv teveel wortels of koper in zitten.
Je ziet dit ook wel bij witte herders, vaak wordt er dan overgestapt op vers of Cavom brokken.

Moet zeggen, zie verder weinig tot niets dat verontrustend is.
Shidou schreef: Ik heb hier een wit gestroomlijnde stafford van 14 maanden en zijn vacht is op zich wel mooi kwa glans alleen heeft die bij de nek en bij de kop (tussen de ogen) een bruinige gloed zitten.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Verder is alles wel netjes wit, alleen bij de nek en tussen de ogen is er een bruinige gloed. Bij de nek was al toen ik hem kreeg (vorige eigenaar gebruikte slipketting) dus ik dacht dat het daar van kwam maar na 5 maanden is het wel iets minder maar nog steeds zie je het zitten.

Hij krijgt al KVV aangezien die daarvoor brokken kreeg en geef daarbij ook nog zeewier (3 weken en dan 1 week niet), krijgt rauwe eieren en ook 1x per week vis.

Zat zelf nog te denken om kokos olie te geven aangezien ik daar ook goeie verhalen over hoor.
Door Lizzy
#3042112
Dit ziet eruit als Dally Rash. Google er maar eens op (afbeeldingen). Dat zijn bij Dalmaten ontstoken haarzakjes. Eigenlijk altijd veroorzaakt door een allergie voor pollen. Ze hebben er geen last van dus we doen er ook niks aan, qua behandeling. Het is gewoon een nadeel met witte honden. Ik weet zeker dat zwarte honden ook wel dit soort dingen hebben, alleen, dat zien we niet.
#3042113
Hoi hoi,

Ik heb een staffie van een jaar zwart-wit gestroomlijnd, die heeft het ook maar dan meer om het bekkie heen zitten. Wij dachten ook eerst dat het vuil was. Moesten na de dierenarts voor darm problemen gelijk maar geinformeerd, maar volgens dierenarts kon het door het weer komen, vachtsverandering, voeding, allergeen. Het waren te veel opties. Omdat het rustig was, geen gekke dingen te zien waren en de huid zelf ook mooi was. Gooide ze het op puberteit (hormonaal) met combo vachtsverandering.
Het begint hier na een half jaar lichter te worden, het wordt kleiner, het trekt weg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door