Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Mil
#3040126
Hallo allemaal,

Even een vraag, ik heb beide mannen nu aan het verse vlees ipv brokken  ;D

Alleen een van mijn twee mannen spuugt steeds nadat hij heeft gegeten en dan zeg maar echt ALLES weer uit....

Kan dit te maken hebben met de overstap van brokken naar vlees? Hij oogt niet ziek, wil gewoon eten, speelt en komt kroelen.


Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Door Mil
#3041113
Ze doen het nu alle twee  ??? Ze eten gewoon rustig. Het vlees is op kamer temperatuur dat geef ik nooit koud. Ik heb geprobeerd minder te geven, normaal krijgen ze 50gr. Heb ze vandaag 20gr en 10gr gegeven en beide keren hebben ze alles weer uitgespuugd.... Nu maar weer wat brokjes gegeven anders krijgen ze helemaal niks binnen. Weet even niet wat ik anders moet doen.
Gebruikersavatar
Door Mil
#3041114
pearlsofpassion schreef: Eet hij het daarna alsnog op?
Ze eten het niet meer op. Het is dan zachte vlees prut met slijm en een soort schuim.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3041492
Is het een grove kvv, of is het redelijk fijn gemalen?
Ik vind het wel vreemd, dat moet ik toegeven.

Ik zou even het advies van Hanna opvolgen, en een kijken wat dat zegt.
Gebruikersavatar
Door Mil
#3041991
hannabelgje schreef: Hoe lang na het eten komt het er weer uit? Welke kvv is het?
Ze spugen binnen 15min. Het is kangoeroe van degomeat.
Gebruikersavatar
Door Mil
#3041996
Ze hebben het trouwens beide een week of 1,5 gegeten zonder problemen. Ik snap er helemaal niets van. De brokjes blijven wel zonder problemen binnen.
Gebruikersavatar
Door Mil
#3042872
dinky89 schreef: En is het alleen bij de kangoeroe of ook bij andere smaken kvv?
Ze hebben nog geen andere smaken gehad ivm overstap van brok naar kvv . Wilde niet gelijk teveel smaken proberen
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3042884
Dan zou ik eens een andere smaak proberen, kijken of ze het dan ook doen.
Ik probeer zoveel mogelijk af te wisselen en ken meerdere kvv merken die alleen compleet zijn door afwisselen diersoorten (zoals tinlo of haaksbarf).

Wanneer een kvv echt compleet is zonder afwisselen zitten er ook meerdere diersoorten in of een premix ;-)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door