Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarkK
#3040577
Na aanleiding van mijn andere topic over deze onaangename huisdieren, open ik dit topic ook maar even :) kort is het woord knoflook gevallen en na het lezen van het artikel ben ik wel benieuwd wie het hier gebruikt?

Het zij door je groenteprak of door het vlees gewoon zo. En in welke mate voer je dit dan (gram per kg lichaamsgewicht?). Wat zijn jullie ervaringen, helpt het tegen ongedierte? Lijkt de hond er beter op of is de angst voor bloedarmoede toch wel waar? Kortom alle info en ervaringen zijn welkom :)
#3040584
De angst voor bloedarmoede vind ik niet terecht. Je moet van knoflook gewoon nooit teveel voeren.

Ik geef wel knoflook. Zo lang als ik me kan herinneren, een jaar of 18. En ik geven het niet alle dagen. En ik geef ongeveer 1/2 teen per keer per hond. En dat een keer of 5 in de week. Mijn honden wegen tussen de 25 en 30 kg.

Of het werkelijk helpt tegen de vlooien.....? Ik heb geen idee. Ik denk dat het hooguit ter ondersteuning is in een serie van andere maatregelen. Ik kam me dus helemaal een versuffing. Vier honden, elke dag, minimaal 1 keer per dag. En soms 2. En ik spuit natuurlijke afweermiddelen op. Ik heb een spray van Dr. Mercola. Ik heb Knock Out van Espree en ik gebruik neem olie. Dit jaar was het ZO erg met de vlooien (dat had ik in 20 jaar nog niet eerder meegemaakt) dat ik ook een giftige omgevingsspray in heb gezet. Twee maal.

Verder stofzuig ik iedere dag. En plak ik de stofzuigermond af met behangafplakband. Eventuele vlooieneitjes die in de stofzuiger uit komen, kunnen zo niet ontsnappen.
#3040856
Gebruik je die spray nu ook en hoe frequent dien je je hond ermee in te spuiten? Is dit maandelijks net als met zo'n pipet? Werkt dit preventief of gaan ook de dan al bestaande vlooien op de hond er aan dood? Veel vragen :D

Ik lees wel dat het gebruik van knoflook bij pups vaker verkeerd gaat dan bij grotere honden maar je leest heel veel verschillende dingen. Bij de 1 vallen ze meteen dood neer en bij een ander (jou) gaat het jaren goed. Vind het erg verwarrend :)

Deze omgevingsspray, welke gebruik je? Of maakt dit verder weinig uit? En ook hier, hoe frequent moet je zoiets toepassen?
#3040917
MarkK schreef: Gebruik je die spray nu ook en hoe frequent dien je je hond ermee in te spuiten? Is dit maandelijks net als met zo'n pipet? Werkt dit preventief of gaan ook de dan al bestaande vlooien op de hond er aan dood? Veel vragen :D
Die spray gebruik ik zodra ik weer een vlo heb ontdekt (en afkloppen op ongelakt hout maar ik heb er al een tijdje niet gezien). Ik heb dagen gehad dat ik ze er 1 keer per dag mee in spoot. En nee, vlooien gaan er niet van dood, het zou je hond minder aantrekkelijk voor vlooien en teken moeten maken. En ja, je kunt het ook preventief gebruiken. Maar nee, het is dus geen gif.
Ik lees wel dat het gebruik van knoflook bij pups vaker verkeerd gaat dan bij grotere honden maar je leest heel veel verschillende dingen. Bij de 1 vallen ze meteen dood neer en bij een ander (jou) gaat het jaren goed. Vind het erg verwarrend :)
Heb je dat artikel gelezen waar ik je de link naartoe gaf?
Deze omgevingsspray, welke gebruik je? Of maakt dit verder weinig uit? En ook hier, hoe frequent moet je zoiets toepassen?
Ik heb die van Beaphar gebruikt. Tapijtspray. Ik heb het 1 keer toegepast en daarna na 2 weken herhaald. Ik heb het daarna niet meer gebruikt omdat ik geen vlooien meer heb gezien. Oh ja, en ik heb de hondenkleedjes gewassen. Iedere week. Op 60 graden. Inclusief de kleden in de auto. En dat doe ik nog steeds elke week.
#3040948
Meer kammen dus :P we hebben hem net gewassen met een shampoo die hetzelfde zou doen als de Spray die je noemt. Is ook van natuurlijke producten en zou de hond minder aantrekkelijk moeten makken. We hebben stogezogen en alles gaat de was in :)

Ik heb het artikel gelezen en dat heeft mijn interesse gewekt. Toch blijven er gevallen bekend waarbij het mis gaat.
#3041009
MarkK schreef: Toch blijven er gevallen bekend waarbij het mis gaat.
Ik begrijp je verwachtingspatroon niet van al die huis-, tuin- en keukenmiddeltjes. Zoals ieder plantje en ieder vruchtje een bepaalde stof heeft die iets in het lichaam stimuleert, kan je van die bepaalde stofjes geen wonderen verwachten. Hoe werkzaam ze in de volksmond ook genoemd worden.

Wij mensen proberen ons gezond te houden door het eten van voedingsstoffen die een bepaalde werking zouden hebben. De één eet 's-morgens abrikozen omdat dit goed zou zijn tegen een hoge bloeddruk, de ander maalt pompoenpitten door z'n vruchtensap tegen prostaatvergroting, weer een ander drinkt iedere dag brandnetelthee tegen reuma. Ook als je dit iedere dag trouw doet is dit nog geen garantie dat je deze kwalen voorkomt. Zo heb ik ook ergens gelezen dat walnoten goed zouden zijn tegen Alzheimer, dat wil echter niet zeggen, dat als de hele wereldbevolking 2 walnoten per dag gaat eten er geen Alzheimer meer voorkomt.

Met reguliere geneesmiddelen is het net zo. Hele nare ziektes worden genezen door veelal zware medicijnen (chemo). Diezelfde medicijnen hebben soms bij een ander geen enkel effect. Kan je dan zeggen dat medicijn werkt niet ? Ik wil maar zeggen het is allemaal niet zo simpel, het is niet zwart het is niet wit.

Voor mij is één ding duidelijk: uit sociaal oogpunt dien je als hondenbezitter vlooien op je hond te bestrijden want niet alleen jouw hond heeft er last van maar alle honden uit de buurt. Net zoals je met een hond die aan kennelhoest lijdt niet naar de gezamenlijke uitlaatplaats gaat dien je ook je vlooienhond weg te houden van andere dieren. Als je niet bereid bent op dit punt je hond te verzorgen moet je niet aan een dier beginnen (heel cru gezegd, sorry). Dit zal soms (helaas) met vergif moeten gebeuren. Want vroeg of laat zal kammen, knoflook etc. niet afdoende zijn.
Laatst gewijzigd door Quinta op di 16 dec 2014, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#3041116
Quinta schreef: Ik begrijp je verwachtingspatroon niet van al die huis-, tuin- en keukenmiddeltjes. Zoals ieder plantje en ieder vruchtje een bepaalde stof heeft die iets in het lichaam stimuleert, kan je van die bepaalde stofjes geen wonderen verwachten. Hoe werkzaam ze in de volksmond ook genoemd worden.

Wij mensen proberen ons gezond te houden door het eten van voedingsstoffen die een bepaalde werking zouden hebben. De één eet 's-morgens abrikozen omdat dit goed zou zijn tegen een hoge bloeddruk, de ander maalt pompoenpitten door z'n vruchtensap tegen prostaatvergroting, weer een ander drinkt iedere dag brandnetelthee tegen reuma. Ook als je dit iedere dag trouw doet is dit nog geen garantie dat je deze kwalen voorkomt. Zo heb ik ook ergens gelezen dat walnoten goed zouden zijn tegen Alzheimer, dat wil echter niet zeggen, dat als de hele wereldbevolking 2 walnoten per dag gaat eten er geen Alzheimer meer voorkomt.

Met reguliere geneesmiddelen is het net zo. Hele nare ziektes worden genezen door veelal zware medicijnen (chemo). Diezelfde medicijnen hebben soms bij een ander geen enkel effect. Kan je dan zeggen dat medicijn werkt niet ? Ik wil maar zeggen het is allemaal niet zo simpel, het is niet zwart het is niet wit.

Voor mij is één ding duidelijk: uit sociaal oogpunt dien je als hondenbezitter vlooien op je hond te bestrijden want niet alleen jouw hond heeft er last van maar alle honden uit de buurt. Net zoals je met een hond die aan kennelhoest lijdt niet naar de gezamenlijke uitlaatplaats gaat dien je ook je vlooienhond weg te houden van andere dieren. Als je niet bereid bent op dit punt je hond te verzorgen moet je niet aan een dier beginnen (heel cru gezegd, sorry). Dit zal soms (helaas) met vergif moeten gebeuren. Want vroeg of laat zal kammen, knoflook etc. niet afdoende zijn.
Zo dan. Jij durft inderdaad :-X. Heb je enig idee wat jij bewerkstelligt met je hond vol te smijten met alle handen gifstoffen?
#3041130
Lizzy schreef: Zo dan. Jij durft inderdaad :-X. Heb je enig idee wat jij bewerkstelligt met je hond vol te smijten met alle handen gifstoffen?
Als ikzelf een voetschimmel heb, ga ik naar de dokter en krijg ik een smeerseltje waar volgens de bijsluiter een heleboel rotzooi inzit. Doe ik echter niks loop ik grote kans dat ook m'n andere voet en de voeten van andere mensen in het zwembad aangetast worden.
#3041159
Dat is niet vergelijkbaar en ook daarin zijn tal van die smeerseltjes :) er wordt gekeken naar meerdere opties die vooral preventief kunnen werken, hond minder aantrekkelijk maken is er dus 1 van. Dit kan met knoflook maar dus ook met een spray / shampoo die van natuurlijke producten zijn ipv meteen gif te gaan gebruiken :)
#3041161
Quinta schreef: Als ikzelf een voetschimmel heb, ga ik naar de dokter en krijg ik een smeerseltje waar volgens de bijsluiter een heleboel rotzooi inzit. Doe ik echter niks loop ik grote kans dat ook m'n andere voet en de voeten van andere mensen in het zwembad aangetast worden.
Je hebt duidelijk geen verstand van zaken. Geeft niks hoor. Maar als je op je voetschimmel braafjes iedere dag tea tree olie smeert, ben je er ook zo vanaf. Dat jij je hond met gif behandeld moet jij weten, maar je gaat echt veel te ver wanneer je mensen die dat niet doen beticht van het niet goed verzorgen van hun hond :-X. Voor het voorbeeld zou ik het bijna om willen draaien :-X
Door Ruisje
#3041211
Ik doe altijd 6 tenen knoflook door de groentenmix die ik maak voor 3 weken voor 1 1/2 hond en de katten. Ik geef het niet speciaal tegen vlooien en verwacht er ook geen wonderen van wat betreft vlooienbestrijding, maar ik heb er toch niet eentje gezien de afgelopen 2 jaar.
Honden en katten behandel ik in de zomermaanden om 6-8 weken met tickfree van de huisdierendokter.
Wel spuit ik gif ter preventie in de kieren en holle ruimte in de bank (onder de kussens) tweemaal per zomer in met virbac indoor-x
Door Martine-Tom
#3041216
Quinta schreef: Als ikzelf een voetschimmel heb, ga ik naar de dokter en krijg ik een smeerseltje waar volgens de bijsluiter een heleboel rotzooi inzit. Doe ik echter niks loop ik grote kans dat ook m'n andere voet en de voeten van andere mensen in het zwembad aangetast worden.
Mijn hond krijgt never nooit meer een pipet, al zou ie 1000 vlooien hebben, afgelopen jaar heeft ie bijna het loodje gelegd na een vlooienpipet ten gevolge van een allergische reactie op de werkzame stof.
Ik kam hem tot op de dag van vandaag 3 maal daags, ik was hem indien nodig, behandel hem alternatief mocht de nood er zijn.

Fijn te horen dat ik een slecht baasje ben ::)
#3041317
Martine-Tom schreef: Mijn hond krijgt never nooit meer een pipet, al zou ie 1000 vlooien hebben, afgelopen jaar heeft ie bijna het loodje gelegd na een vlooienpipet ten gevolge van een allergische reactie op de werkzame stof.
Ik kam hem tot op de dag van vandaag 3 maal daags, ik was hem indien nodig, behandel hem alternatief mocht de nood er zijn.

Fijn te horen dat ik een slecht baasje ben ::)
Het leuke van dit forum is, of eigenlijk bizarre dat voor en tegenstanders bij een bepaald topic vaak dezelfde mening uiten.

In jouw situatie doe je toch alle moeite om de vlooien de baas te blijven. Niemand zal je verwijten maken dat je geen pipets gebruikt.
Waar ik nieuwsgierig naar ben met die pipet: Was er toen geen sprake van een overdosering en heeft de hond er ook niet aan gelikt?
#3041361
Quinta schreef: Het leuke van dit forum is, of eigenlijk bizarre dat voor en tegenstanders bij een bepaald topic vaak dezelfde mening uiten.

In jouw situatie doe je toch alle moeite om de vlooien de baas te blijven. Niemand zal je verwijten maken dat je geen pipets gebruikt.
Waar ik nieuwsgierig naar ben met die pipet: Was er toen geen sprake van een overdosering en heeft de hond er ook niet aan gelikt?
Jaarlijks sterven er honderden katten en honden door het gebruik van vlooiengif? In 2009 waren dat er 600 en waren er 44.000 klachten over vlooiengifpipetten binnen gekomen. Meer weten? Een rondje googlen doet wonderen.

Dus mensen die perse geen gif willen gebruiken, doen dat met reden. Om hun eigen dier niet bloot te stellen aan gevaarlijke stoffen en ook om het milieu niet bloot te stellen aan gevaarlijke stoffen. Want voor jou informatie: bijen zijn ook zeer gevoelig voor het gif dat we gebruiken tegen vlooien. En misschien weet je het nog niet maar bijen sterven massaal uit. En het is keihard werken om in tijden van een overvloed aan vlooien dit zonder gif onder de controle te krijgen. Reden te meer waarom jouw opmerking over het niet goed verzorgen van onze honden behoorlijk misplaatst is, beste Quinta.

En dit is mijn categorie dus dat verplicht mij dit soort opmerkingen tegen te spreken.

Maar goed, jouw hond staat kennelijk lekker in het gif, dus hoef jij je geen zorgen te maken om Martine Tom of mij tegen te komen, toch? Waar maak je je dan druk om? Vanwaar vreemde opmerkingen over dat wij niet bereid zijn onze dieren op dit punt te verzorgen? Want of jij nou langs ons loopt of de eerste beste zwerfkat door je tuin loopt: vlo-vrij krijg je deze aarde toch niet en nooit. Hoeveel gif je ook gebruikt. En dat moet je ook niet willen, want met dat je vlooien uitroeit, roei je andere nuttige beestjes ook uit met al dat gif.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door