Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door anneliesdj
#3039903
Mijn Duitse Dog is inmiddels ruim 7,5 jaar oud en nu is hij met staan en liggen altijd vrij sloom geweest en laminaat heeft hij ook altijd al een hekel aan gehad, maar ik heb toch het idee dat het wat minder soepel gaat dan voorheen.
Kan ik hem een supplement geven om de boel wat te ondersteunen?
Nu hoor ik weleens over bij voorbeeld glucosamine, maar werkt dit ook echt?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3039921
Ik heb met div honden goede resultaten met glucosamine
1 krijgt het ( de Sint) voor ondersteuning van enorm harde groei en dat doe ik al vanaf pup af aan ( eerst gelatinaat) maar nu dus gluco blijf ik ook geven
De ander de Berner is nu 5 en ook die heeft van pup af aan gelatinaat gehad maar nu toch ook overgeschakeld op gluco maar dan de speciaal , daar zit een lichte vorm van pijn stilling in, zei heeft wat last van der voor poten soms, en het helpt goed
Daarnaast van mijn dochter een hondje ( kruising kooiker/ stabij nu 18)
Die is uiteraard beetje stram met opstaan die krijgt ook de gluco speciaal
En die heeft ook bij haar over het laminaat vloertegels gelegd omdat laminaat gewoon gruwelijk slecht is voor het opstaan voor zowel oudere honden als pups , spekglad!
Dus als ik jou was zou ik als eerste dat laminaat aanpassen, wat stukken vloer bedekking of ook die tapijt tegels daarnaast kan je de gluco inzetten, maar dat laminaat vind ik belangrijker zeker met zo'n grote oudere hond
Gebruikersavatar
Door kiara
#3039925
Ja kan ook alleen wij merken daar niks van op 2 honden en ook niet bij mezelf en neem het al trouw in vanaf dat lizzy der recept erop staat, en dat is al aantal maanden geleden
Dus ja ik neem het nog wel steeds trouw en de Berner ook maar zie geen resultaat
Door smulpaap
#3039963
Ik ben het met Kiara eens . Je zou idd de vloer wat aan kunnen passen zodat dat al minder glad word
En supplementen , dat is een kwestie van proberen
Als je glucosamine wilt proberen dan zou ik in elk geval wel voor glucosamine gaan die voor de hond is bestemt
Verder kan je ook denken aan een goede visolie . Doils , Solgar of Royal Green
Ik weet verder niet wat je voert , Ik gaf mijn oude Engelse Bulldog een hoger percentage spiervlees van goede kwaliteit
Dat houd de achterhand ook steviger bij de ouder wordende hond
Door anneliesdj
#3040022
Waar halen jullie die supplementen?

Opstaan doet hij natuurlijk niet op het laminaat, hij heeft een matras met royaal dekens er overheen dus als hij gaat staan is het altijd met een deken eronder. We hebben alleen in de woonkamer laminaat, de rest is vinyl en dat gaat een stuk beter.
Hij is zowieso erg sloom/voorzichtig op het laminaat, heb nog nooit een hond zo voorzichtig gezien op laminaat, dus hij heeft er ook gewoon een hekel aan. Daardoor glijd hij eigenlijk nooit, het duurt alleen een uur voor hij de kamer is overgestoken.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3040330
kiara schreef: Ja kan ook alleen wij merken daar niks van op 2 honden en ook niet bij mezelf en neem het al trouw in vanaf dat lizzy der recept erop staat, en dat is al aantal maanden geleden
Dus ja ik neem het nog wel steeds trouw en de Berner ook maar zie geen resultaat
Oh nou hier werkt het echt méga! Lu lijkt, qua beweging, echt zóveel jonger.  :D

Ik zou het proberen als ik ts was  :)
Door Anne in Zweden
#3040359
Ik zie hier goede resultaten met groenlipmossel - en dan niet het extract, maar echt het gedroogde mosselvlees. Max doet het daar geweldig op, en de hond van de buren is er ook enorm door opgeknapt. Ik bestel die van ons direct bij www.lunderland.de, maar er zijn ook andere goede merken (o.a. Aniforte).
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3040597
leveren die in heel duitsland? Grünlippmuschelpulver is het dan toch?
Dan ga ik eens kijken, want op het moment doet onze glucosamine het niet zo goed meer heb ik het idee.
Ineens merk ik echt dat kaio strammer en strammer wordt  :( Zit ook in zijn rug hoor.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3040640
Wij geven glucosamine en visolie (doils). Beide geven we al langere tijd, dus nu is het moeilijk in te schatten hoe goed het helpt. Maar toen we er mee begonnen zagen we duidelijk verbetering.
Door Anne in Zweden
#3040655
anneliesdj schreef: Dat poeder is het enige wat ik daar zie, maar jij bedoelde gedroogde mosselen toch Anne?
Nee, ik bedoel het poeder dat gemaakt is door het gedroogde mosselvlees te malen. :biggrin2: Het heet inderdaad Grünlippmuschelpulver, en Lunderland heeft verpakkingen van 100, 250 en 500 gram. De door hen aangegeven onderhoudsdosis van 1 gram deed bij Max niets, hij krijgt nu 3 gram per dag en rent, springt en doet weer als een jonge god. Een jaar geleden kon hij niet eens meer in de auto springen!
Gebruikersavatar
Door kiara
#3040734
Inge en Bono schreef: Oh nou hier werkt het echt méga! Lu lijkt, qua beweging, echt zóveel jonger.  :D

Ik zou het proberen als ik ts was  :)
ja tuurlijk kan ze het proberen ik zeg alleen dat het bij ons niet zichtbaar werkt,misschien bij haar wel,maar die vloer is ook wat,daar had ik als aller eerste wat aan gedaan
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door