Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sumi
#3040558
Onze hond Baldewijn is onlangs geopereerd aan een hernia perinealis rechts van zijn anus, hierbij hebben ze zijn bekkenbodemspier gebruikt om de zogenoemde breukzak op te vullen. Een kleine ingreep zei de arts en het was volgens hem allemaal goed verlopen. Inderdaad poepen lukt nu prima maar helaas loopt de hond sinds de operatie mank...!! De dierenarts wuifde het af als spierpijn en schreef wat extra medicatie voor... We volgenden verder al zijn adviezen op. Nu, inmiddels al 10 dagen na de operatie maakt Baldewijn ongecontroleerde spastische bewegingen met zijn rechter achterpoot, zijn poot trilt en beeft en hij blijft er aldoor aan likken. Hij heeft er duidelijk veel last van.
Uiteraard gaan we wederom terug naar de dierenarts (inmiddels het 4e ritje in 3 week tijd!), maar we zijn het vertrouwen in deze dierenarts en kliniek kwijt... We worden er radeloos van.

Kan het een beknelde zenuw zijn?
Heb je (als baasje) ook rechten wanneer er tijdens de operatie iets fout is gegaan?
Iemand soortgelijke ervaringen of tips?

Dank!
Laatst gewijzigd door Sumi op di 16 dec 2014, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#3040559
Ik zal me hierbij nog netjes voorstellen. Mijn naam is Susan en ik woon samen met mijn vriend en onze hond Baldewijn. We hebben  Baldewijn nu zo'n 9 maanden in huis, oorspronkelijk komt hij uit een asiel in Bosnië. Baldewijn is werkelijk een lieverd, een sullige heer met een groot hart, hij wordt geschat op 7 -8 jaar.
Baldewijn is onlangs geopereerd aan een oude hernia perinealis in een kliniek, 80 km vanwaar we wonen. Helaas verliep dit niet zo als gehoopt...
Laatst gewijzigd door Sumi op di 16 dec 2014, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#3040583
Gelukkig heb ik geen ervaring hiermee. Maar ik wil Baldewijn wel heel veel beterschap toewensen! Het klinkt inderdaad of er iets niet goed zit. Zoals jij het beschrijft heeft hij in ieder geval behoorlijke pijn.  :'(
Ik hoop dat je hier snel adviezen krijgt waar je verder mee kunt. In de tussentijd misschien pijnstillers geven?

ps. Welkom hier!  :)
Laatst gewijzigd door doranto op di 16 dec 2014, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sumi
#3041223
Tot overmaat van ramp is vandaag de kruisband aan zijn 'goede' achterpoot gescheurd.... en onze eigen dierenarts in Groningen constateerde ook dat zijn heupen ernstig versleten zijn... arme Baldewijn, wat een ellende moet hij doormaken in zijn leven.

Hij krijgt pijnstilling en ik geef hem ook 'flexi drops' een homeopathisch product voor pijn als gevolg van gewrichtsproblemen en blessures etc....
Dank je wel voor de berichtjes en tip!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door