Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3040316
Aan alle mensen met een droger ...
Hebben jullie en Condens droger of een Warmtepomp droger ?

Onze droger is langzaam dood aan het gaan na 18 jaar (hij droogt een stuk minder goed dan voorheen, en handdoeken is een drama want die blijven klam) dus we moeten een nieuwe.

Manlief wil graag een Warmtepomp droger ivm het energieverbruik, maar ik weet het niet ...
Is het nu echt zoveel beter/slimmer dan een condens droger ?

Kortom, op zoek naar ervaringen van BP  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#3040319
k heb zelf gewoon een condensdroger, staat in de schuur dus heb er geen last van.
Hij komt bij mijn vader vandaan die nu dus een warmtepompdroger hebben en die zijn er helemaal lyrisch over en willen niet anders meer  :)
Door Lizzy
#3040324
Geen idee. Maar ik heb een warmtepompdroger van Miele en ik vind het een kl*te ding. Er zijn 100 redenen waarom ie er tijdens het drogen mee kapt. En dan geeft ie een errur, omdat het sokkelfilter gereinigd moet worden, verkeerd beladen, etc. In de vorige Miele nooit dit soort gezeur aan de hand gehad. Dus wat je ook doet: koop geen Miele droger :biggrin2:. En ik zou eerst een goede berekening maken. Ja, lekker zuinig zo'n droger maar hoe hoog is de aanschafprijs en hoe lang duurt het voordat je dat eruit hebt?
Door El_Kato
#3040328
Wij hebben een condens droger. Een aantal jaar geleden gekregen van mijn ouders en die doet het nog steeds prima. Energieverbruik weet ik niet maar we gebruiken hem alleen in de koudere maanden en dan eigenlijk specifiek om de was waar het dekbedhoes in zit te drogen omdat deze niet snel genoeg droogt buiten de droger en dan muf gaat ruiken. (zijn hoezen van 2.20 x 2.40). Wanneer het buiten warmer is drogen deze prima aan de buitenlucht en wordt de droger helemaal niet gebruikt.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#3040340
Ik heb een warmtepompdroger van bosch, hiervoor een condensdroger gehad.
Nadeel van de condensdroger vond ik dat het zo vochtig warm werd in huis en hij staat bij ons in de open keuken.
Tijd van drogen maakt niets uit, vind de was wel fijner aanvoelen met de warmtepompdroger en het is minder kreukelig, ook is het verbruik aardig lager.
Als ik mag kiezen tussen de 2 dan houd ik het op een warmtepompdroger.
Maar niet die van aeg, niks anders dan ellende mee gehad in die paar dagen dat ik hem had, gelukkig een heel coulant bedrijf waar ik hem weg had en die heeft het zonder pardon omgeruild voor de bosch.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3040352
In ons nieuwe huis komt er in de tuin ook echt een droogmolen hoor ! Heerlijk die frisse luchten in je was, maar hier is het nog even behelpen haha

Hoor trouwens wel heel veel mensen met problemen met een warmtepompdroger, en daarom neig ik meer naar een condensdroger  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3040372
Onze warmtepompdroger doet het al een jaar of wat prima. Hij doet er wel 2:26 over voor hij op extra droog klaar is, maar als je je filters niet goed bijhoudt, is dat zomaar 3:00. Wel een dingetje om ff op te letten.
Door K&D
#3040373
Een maand of wat geleden heeft onze AEG het begeven en heb ik zitten uitrekenen wat het beste is. Hier draait de droger alleen in de koude maanden, en een warmtepompdroger zou een te lange terugwintijd hebben. Dus het is een condensdroger geworden met afvoer van Beko. Ideaal. Geen gezeur met waterbak leeggooien of een gat in de muur. Niet de zuinigste, maar hij draait dan ook niet zo vaak. Drogen doet ie prima.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3040375
Mini's 3-tal schreef: Onze warmtepompdroger doet het al een jaar of wat prima. Hij doet er wel 2:26 over voor hij op extra droog klaar is, maar als je je filters niet goed bijhoudt, is dat zomaar 3:00. Wel een dingetje om ff op te letten.
:o Dat is wel heul lang !
Eerlijk ? Super dat een warmtepompdroger zo energiezuinig is, maar om nu 2,5 uur op een wasje uit de droger te wachten vind ik nogal wat
Ik ben gewend, wasje in de wasmachine, wasje in de droger en dan weer van vooraf aan .... Dat gaat hem dus niet worden met een warmtepomp (vertelde de man bij de Media Markt ons ook al)
Door Borke
#3040454
Lizzy schreef: Geen idee. Maar ik heb een warmtepompdroger van Miele en ik vind het een kl*te ding. Er zijn 100 redenen waarom ie er tijdens het drogen mee kapt. En dan geeft ie een errur, omdat het sokkelfilter gereinigd moet worden, verkeerd beladen, etc. In de vorige Miele nooit dit soort gezeur aan de hand gehad. Dus wat je ook doet: koop geen Miele droger :biggrin2:. En ik zou eerst een goede berekening maken. Ja, lekker zuinig zo'n droger maar hoe hoog is de aanschafprijs en hoe lang duurt het voordat je dat eruit hebt?
Wij hebben totaal andere ervaringen.
Lizzy kan het uitmaken waar hij bij jou staat?
Staat hij in het woonhuis en op wat voor ondergrond?
Of staat hij in de schuur?

Hier staat de Miele warmtepompdroger op de 1e verdieping, betonnen vloer, cv verwarmd huis.
Op dezelfde plek stond daarvoor onze Miele condensdroger.

Die roosters deurroosters en apparaatroosters moet je vaker schoonmaken dan bij de condensdroger en dat is voor mij het enige verschil in het gebruikscomfort.

Hij droogt prima, storing hebben we nog nooit gehad.
Hoe lang we hem hebben, tja 2 jaar, 3 jaar? Ik weet het niet meer.
Hij wordt hier zomer en winter gebruikt 1-3 keer per week.
Ik ben er zeer tevreden over, enige nadeel is de aanschafsprijs.
Door keetje
#3040455
Hier een Bosch warmtepompdroger. Super ding. Het energiezuinige zit hem erin dat hij de warmte meerdere malen gebruikt dus niet continu hoeft te warmen. Hij doet er dan misschien langer over maar gebruikt 1/3 energie om op te warmen. Nooit problemen mee gehad maar we hebben hem pas een jaartje of 2.
Gebruikersavatar
Door joel
#3040499
HIer ook een warmtepompdroger, en in de winter draait ie vaker dan me lief is. Dus juist bij ons is het voordeel hoger doordat we nu energie zuiniger drogen, in de warmere maanden ook lekker buiten hoor, maarja, daar moeten we nog even op wachten
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door