Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Valerie
#3040212
We hebben hier een roedel van 4 Duitse herders. Na een gestereliseerde teef (nooit loops geweest) en 2 reuen hebben we nu een geweldig teefje erbij. Ze is nu goed 9 maand en nog een paar dagen verwijderd van het einde van de eerste loopsheid. Op zich is dit super goed meegevallen, zelfs met 2 reuen.

Maar natuurlijk aangezien dit voor mij de eerste loopse teef is toch een vaagje  ;) Ik vrees dat het broekje wat raar heeft gezeten waardoor ze wat jeuk heeft gehad en is beginnen knagen aan de buitenkant bij de lies. De plek is niet open of zo, maar het is net of de haarzakjes een beetje ontstoken zijn op die plek. Kleine puntjes kun je zien. De klieren in de nek zijn niet dik.

Zolang ze vrij rondloopt, eet, traint, speelt, ... blijft ze eraf. Maar soms moet ze er toch aan zitten. Ze bijt het niet kapot of zo, ze "vlooit" met de voortandjes. Natuurlijk heeft de plek geen haar meer bijna. De huid is voor de rest ook mooi wit buiten dan die kleine puntjes aan de haarzakjes. Nu vroeg ik me af wat ik er het beste tegen kan doen. Ik heb de kleedjes weer allemaal gewassen. Smeer momenteel callendula zalf erop (mocht het jeuken en toch een beetje voor die haarzakjes) en ze krijgt 2 x per dag op haar eten collodiaal zilver.

Is dit voldoende of kan ik beter wat anders doen?
Door Lizzy
#3040278
Ik geloof dat ik niet eens met Calendula zou smeren want mijn ervaring is dat sommige honden dat eraf willen hebben. Collodiaalzilver is prima. En wat ook ontstekingsremmend werkt en waar honden graag vanaf blijven is tea tree zalf. Maar, niks smeren is soms ook een prima oplossing.
Door Valerie
#3040349
Oke, bedankt voor de tips! Smeren zullen we niet meer doen. tea tree zalf heb ik volgens mij ook nog staan, mocht ze er aan komen zal ik dat eens proberen  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door