Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door WillyP
#3039890
Afbeelding

Vanaf morgen mogen ze weer aan het werk. Eindelijk. Na de eerste gevallen van vogelgriep lag ook de jacht helemaal stil. Er zijn al gebieden waar wel vervoer en gejaagd mag worden, zelfs tot dichtbij de getroffen bedrijven. Maar nu mag er vanaf middernacht weer gejaagd gaan worden.
Baas blij, hondjes blij en ik blij.

Charlie gaat stoute dingen bedenken en doen, zelfs Baiko gaat spelen (gekke hond  :P :)) nu ze al een tijd niet meer echt gewerkt hebben. Ik heb er dus nu meer werk aan omdat ze niet aan het werk zijn tijdens de jachtdagen die er normaal in deze tijd zijn.
Anders gaan ze ongeveer twee keer per week op jacht met Peter mee en de dag daarna is het een dag van herstel en rusten. Dat zijn vier dagen een makkie voor mij  ;) Nu willen ze elke dag meer!
Aan de ene kant vind ik het erg leuk. Ze zijn levendig, Baiko zien spelen is echt super leuk, dat is een werkhond zeggen we altijd, maar nu hij niet mag werken zoekt hij toch ergens anders zijn vertier en heeft het spelen uitgevonden  ;D. Charlie breidt heer spel uit naar stoute dingen bedenken  ::) Daar ben ik iets minder blij mee.
Ze krijgen natuurlijk hun beweging en uitdaging, maar ik kost meer moeite nu de routine anders is.
Daarom zijn we blij dat ze morgen weer mogen.  :)

Er kan toch niks op tegen een echte jachtdag.
Door Danny
#3040144
Ja dat word weer genieten! Ik en de meiden hadden het geluk dat wij een aantal keer in België mee mochten picker uppen 8) dus wij hebben niet veel meegekregen van de vogelgriep jachtstop.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3040203
Wij zaten net aan het 'verkeerde' deel van het land. Maar er zitten inderdaad veel hazen en fazanten. De boeren begonnen ook al wat te klagen want er moeten zo zachtjes aan gewassen de grond in. Ze waren bang dat de populatie wel erg groot zou worden en hun gewassen opgevreten zouden gaan worden. En schadebestrijding in het voorjaar is niet leuk, dan krijg je hazen met jongen in de buik of leger en fazanten met jongen die afgeschoten moeten worden, da's niet leuk.

Nu hebben de mannen/vrouwen het er weer druk mee. Charlie mocht vandaag mee. En ik heb net nog even kunnen kijken, omdat ze in de buurt waren, net aan de rand van het dorp. Gemeen voor Baiko, waar ik net een rondje mee ging wandelen en de jagers tegemoet kwam (toevallig). Ik heb nog even kunnen kijken. Charlie had niet veel te doen, er liepen wel veel hazen, maar die werden allemaal in één keer doodgeschoten, geen aangeschoten haas die gehaald moest worden. Maar ze liep netjes in de buurt bij Peter, er ging een haas vlak voor haar op en ze bleef netjes wachten. Mooi om te zien hoe ze dat doet.

Baiko was iets minder blij, die dacht dat hij naar de jagers mocht. Ik heb hem maar even voor de zekerheid een beetje stevig rond mijn hand gebonden  ;). Hij stond te stuiteren en te jammeren. Morgen is hij aan de beurt, dan blijft Charlie thuis.

(weet niet hoe ik de link hierin goed krijg zodat je het direct kunt zien. Dan maar hieronder de link)


Kleine impressie. Charlie in het midden van het beeld die los naast Peter loopt en Baiko op de voorgrond bij mij die heel erg graag ook mee wil doen.
Laatst gewijzigd door WillyP op ma 15 dec 2014, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3040208
Danny schreef: Ja dat word weer genieten! Ik en de meiden hadden het geluk dat wij een aantal keer in België mee mochten picker uppen 8) dus wij hebben niet veel meegekregen van de vogelgriep jachtstop.
Dat hebben jullie getroffen.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3040483
-Saskia- schreef: Niet werken is voor werkbonnen ook echt een straf. Fijn dat ze weer mogen!
Je bedoelt vast werkhonden  ;)  Maar inderdaad, werken is het liefste wat ze doen.
#3040491
;D Hij staat helemaal te rillen van de opwinding!

Dat gezamelijk oplopen heb ik onlangs hier in Strijen gezien..ik dacht in mijn onschuld dat het om jachttraining ging...later hoorde ik van één van de jagers dat het een echte hazenjacht was, haha, niks geen leuke training, en de hazen zag ik toen ook hangen, ja...Yuma en Ale ook trouwens..
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3040496
Klopt, Baiko trilt van opwinding. Hij trilt altijd al, ook als hij in rust staat (lang verhaal kort: dat komt vanuit zijn rug, osteopaat komt twee keer per jaar en is onder controle en hij heeft er geen last van tijdens zijn werken) Maar als hij opgewonden is trilt hij als een bezetene. Het ziet er gek uit.

Haha training..... Tijdens een hazenjacht valt er niet veel te trainen, eigenlijk moet het dan gewoon goed gaan.

Hazenjacht is psychisch lastig voor de honden. Ze zien de hazen opgaan en lopen, ze worden geschoten en mogen eigenlijk pas de hazen gaan halen als ze aangeschoten zijn en nog weglopen, of pas als beloning op het laatst. Want de jagers/drijvers komen de geschoten hazen vanzelf tegen als ze verder lopen en dus hoeft de hond.

Deze drift die ik zag vanmiddag waren alle hazen mooi in één keer dood geschoten. De drift ervoor had Charlie meer werk en moest wel zes hazen apporteren. Toch ook wel jammer dat ik dat niet gezien heb.
Door zurca
#3040505
Annemarie Rijnveld schreef:

Dat gezamelijk oplopen heb ik onlangs hier in Strijen gezien..
Ohw zijn ze in Strijen ook weer bezig....  :-X :-X
Goed dat ik het weet dan loop ik een blokje om bij bepaalde stukken polder..

Sorry ik heb geen goed woord over voor deze "faunabeheerders". :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door