Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Mil
#3039805
Hallo allemaal,

Ik ben net bezig met het bestellen van mijn vlees en zie dat ze bij degomeat gedroogde groenten verkopen voor in het BARF menu.

Er zijn verschillende mixen:
- Wortelen, Kool, Prei, Snijbonen
- Wortelen, Rode Bieten, Courgette, Pastinaak
- Broccoli, Wortelen, Sellerie, Spinazie

Hierover geven zij het volgende aan:
Een BARF dieet bevat naast vers vlees en organen o.a. groenten. Deze kan men gemakkelijk aanvullen met behulp van groenten welke gedroogd zijn, omdat 100 gram gedroogd product even waardevol is als 1 kg verse groenten. En zo heeft men, ondanks het seizoen, de beschikking over een verschillend groenten assortiment. Het gecontroleerde droogproces garandeert de nagenoeg volledige conservering van de inhoudsstoffen in de groenten, zoals vitaminen en etherische oliën. Dus bijna alle voedingsstoffen blijven behouden!

Wat vinden jullie hier van en is er iemand die dit ook geeft aan zijn/haar hond?

Thanks!
Laatst gewijzigd door Mil op zo 14 dec 2014, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3040001
Prei is niet gezond voor een hond en moet je gewoon niet willen geven.

Als je geen tijd hebt om groentenmix te maken zou ik gewoon een aantal dagen van de week de groenten voeren die overblijven na het eten. In mijn ogen is dit echt gezonder dan gedroogd.
Overigens ben ik het wel met ze eens dat groenten een waardevolle aanvulling op het menu zijn!
Gebruikersavatar
Door Mil
#3040122
Hope schreef: Als je geen tijd hebt om groentenmix te maken zou ik gewoon een aantal dagen van de week de groenten voeren die overblijven na het eten. In mijn ogen is dit echt gezonder dan gedroogd.
Overigens ben ik het wel met ze eens dat groenten een waardevolle aanvulling op het menu zijn!
Ik heb zeker wel tijd om een groentemix te maken  :biggrin2: hebben net een juicer gekocht dus daar gaat het ook niet om.
Ik kwam dit met bestellen tegen op de site en vroeg mij af of dit wel zo gezond is als dat ze zeggen.
Dus vandaar mijn vraag of er mensen zijn die dit geven ipv een zelfgemaakte groentemix.

Ik kon mij namelijk niet voorstellen dat, zoals zij het op de site aangeven, 10 gram gedroogde groente net zo goed is dan 1kg verse groente
Door Ruisje
#3040179
Angelique schreef: Prei  ???


Etherische oliën  ???

Ik regel zelf wel een hapje groente.
In alle groenten zitten in meer of mindere mate etherische oliën. De vraag is hoeveel er overblijft na het drogen op 70 °C. ;)

En die prei... tja... :-X
Mil schreef: ...
Ik kon mij namelijk niet voorstellen dat, zoals zij het op de site aangeven, 10 gram gedroogde groente net zo goed is dan 1kg verse groente
100 gram is gelijk aan 1 kilo verse. ;)

Maar onze honden krijgen ook zelfgemaakte groentenmix of als wij een voor hun geschikte groente eten, krijgen ze daar wat van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door