Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ace
#3040071
Ace heeft/had al een tijdje last van diarree. Soms vast, soms zacht, niet gerelateerd aan wat hij kreeg om te eten enzovoort. Wij hebben een holistische dierenarts hiervoor gezocht, omdat ik hem dus niet gelijk vol met AB of andere rotzooi wou proppen enzovoort. Okay, 14 dagen geleden eerste keer holistische DA (ik was er niet bij, helaas aan het werk). Standaard testen gedaan (giardia, corona of parvo) en ontlastingsstalen naar het labo opgestuurd. Vandaag terug op "controle". Alles negatief, geen virusjes of parasieten, en in de ontlasting ook geen voedselintoleranties terug te vinden. Ace krijgt nu al 2 weken extra vezels toegevoegd in de voeding (protexin pro fibre), en kreeg voorheen (voorgeschreven door diezelfde DA) probiotica, hydrozymes en puur darmen (druppels). Ontlasting bijna zo goed als genormaliseerd in een dag of 4. Terug naar hoe het was, 1 a 2 keer ontlasting per dag, mooi vast, geen vieze geurtjes meer, geen windjes meer, gewoon zoals het hoort. Een beetje gepraat bij de dierenarts (ze apprecieerde het al niet dat ik zo kritisch was en me inlees in alles) maar goed, daar kan ik wel tegen, maar nu komt het...

Ace zal waarschijnlijk nooit meer KVV kunnen eten. Hij krijgt nu Tinlo, Bandit en Alaska. Ik wou nog uitbreiden met Haaksbarf, omdat ik het fijn vind om verschillende merken te geven. Ik moet nu nog een maand dus de vezels en de druppels geven, probiotica mag ik niet meer geven want dat zit al in de vezels, en dan terug op afspraak. Volgens haar zullen we waarschijnlijk moeten overschakelen naar zelf eten koken voor Ace. Wat dat inhoudt, wou ze nu nog niet zeggen (zucht) maar het komt er op neer dat we alles zullen moeten koken in zo'n slowcooking ding. Vlees en vis, rijst, en groenten. Omdat het dan makkelijker verteerbaar zou worden voor hem. Dat er veel vitamines verloren gaan, heeft ze niks van gezegd. Maar, dat wil ze dus dat we gaan doen. Ook vond ze Ace voor een jonge Bull Terriër (net een jaar geweest) té rustig, en heeft hij volgens haar last van de problemen (ook al zijn die er nu niet meer) nou ik kan je zeggen, hij springt soms op mijn hoofd en breekt mijn huis af, maar nee hoor, volgens haar is ie te rustig.

De dierenarts in kwestie is voedseldeskundige en ze voert volgens het type dat je hond is (aarde, vuur, water en lucht). Mijn kritische ik, ik wil gewoon weten of iemand hier iets van kent, en of die persoon me meer kan vertellen. Volgens mij gaat er véél verloren als je vlees kookt, nl belangrijke vitamines en enzymes. Ik zie eventjes door het bos de bomen niet meer (of omgekeerd) en ik weet niet wat ik hiermee aan moet... Eventjes de weg kwijt dus..

Misschien nog een belangrijke edit, ik weet het niet maar goed. Ontwormen wou ze al doen nog voor we wisten dat er evt een wormbesmetting zou zijn ja of neen. Dat was voor mij al niet positief. En als ik (héél soms doe ik dat) rauwe kippenekken geef bv. moet ik die eerst even boven het gasvuur houden om salmonella tegen te gaan (ik knik altijd maar van ja hoor, maar ik denk er het mijne van)..
Laatst gewijzigd door Ace op ma 15 dec 2014, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3040119
Ik weet zeker dat ik naar een andere dierenarts zou gaan. Ik vind het allemaal niet goed klinken. Bovendien lijkt mij dat je niet veel vertrouwen in deze da hebt. (Zou ik ook niet hebben als ik het zo hoor). Verder vind ik het alleen maar heel goed dat je je gezond verstand gebruikt, niet klakkeloos alles maar aan neemt, maar zélf na blijft denken en je erin verdiept!
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3040130
Hij krijgt nu nog steeds Tinlo, Bandit en Alaska?
En de ontlasting blijft goed nu?
Waarom dan zelf koken?
Ik nam zo snel mogelijk afscheid van deze dierenarts.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3040138
Ace schreef:
De dierenarts in kwestie is voedseldeskundige en ze voert volgens het type dat je hond is (aarde, vuur, water en lucht).
Heb al vaker gehoord dat mensen zichzelf 'deskundige' noemen. Ik zet daar hele grote vraagtekens bij. Voor zover ik weet zijn de meningen over voeding heel erg verdeeld. In mijn ogen zijn die zogenaamde 'deskundigen' niemand meer dan mensen met een bepaalde opvatting die niet zelden vinden dat zij de waarheid in pacht hebben en anderen daarvan proberen te overtuigen. Zolang de meningen tussen de 'deskundigen' zodanig uiteen lopen dat ze elkaar niet zelden totaal tegenspreken, denk ik er het mijne van en trek mijn eigen plan!
Door Lizzy
#3040145
Lazy Garfield schreef: Hij krijgt nu nog steeds Tinlo, Bandit en Alaska?
En de ontlasting blijft goed nu?
Waarom dan zelf koken?

Ik nam zo snel mogelijk afscheid van deze dierenarts.
Ik dacht precies hetzelfde!
Door Lizzy
#3040146
Ace schreef: Ace heeft/had al een tijdje last van diarree. Soms vast, soms zacht, niet gerelateerd aan wat hij kreeg om te eten enzovoort. Wij hebben een holistische dierenarts hiervoor gezocht, omdat ik hem dus niet gelijk vol met AB of andere rotzooi wou proppen enzovoort. Okay, 14 dagen geleden eerste keer holistische DA (ik was er niet bij, helaas aan het werk). Standaard testen gedaan (giardia, corona of parvo) en ontlastingsstalen naar het labo opgestuurd. Vandaag terug op "controle". Alles negatief, geen virusjes of parasieten, en in de ontlasting ook geen voedselintoleranties terug te vinden. Ace krijgt nu al 2 weken extra vezels toegevoegd in de voeding (protexin pro fibre), en kreeg voorheen (voorgeschreven door diezelfde DA) probiotica, hydrozymes en puur darmen (druppels). Ontlasting bijna zo goed als genormaliseerd in een dag of 4. Terug naar hoe het was, 1 a 2 keer ontlasting per dag, mooi vast, geen vieze geurtjes meer, geen windjes meer, gewoon zoals het hoort. Een beetje gepraat bij de dierenarts (ze apprecieerde het al niet dat ik zo kritisch was en me inlees in alles) maar goed, daar kan ik wel tegen, maar nu komt het...
Voor een holistisch dierenarts wel een heel standaard aanpakje hoor. Maar goed, het werkt dus het zal wel.
Ace zal waarschijnlijk nooit meer KVV kunnen eten. Hij krijgt nu Tinlo, Bandit en Alaska. Ik wou nog uitbreiden met Haaksbarf, omdat ik het fijn vind om verschillende merken te geven.

Want?
Ik moet nu nog een maand dus de vezels en de druppels geven, probiotica mag ik niet meer geven want dat zit al in de vezels, en dan terug op afspraak. Volgens haar zullen we waarschijnlijk moeten overschakelen naar zelf eten koken voor Ace. Wat dat inhoudt, wou ze nu nog niet zeggen (zucht) maar het komt er op neer dat we alles zullen moeten koken in zo'n slowcooking ding. Vlees en vis, rijst, en groenten. Omdat het dan makkelijker verteerbaar zou worden voor hem. Dat er veel vitamines verloren gaan, heeft ze niks van gezegd. Maar, dat wil ze dus dat we gaan doen. Ook vond ze Ace voor een jonge Bull Terriër (net een jaar geweest) té rustig, en heeft hij volgens haar last van de problemen (ook al zijn die er nu niet meer) nou ik kan je zeggen, hij springt soms op mijn hoofd en breekt mijn huis af, maar nee hoor, volgens haar is ie te rustig.
Het is dan toch heel simpel, ze kletst dus uit d'r nek. Zij kan duidelijk niet behoordelen wat voor hond jij in huis hebt.
De dierenarts in kwestie is voedseldeskundige en ze voert volgens het type dat je hond is (aarde, vuur, water en lucht). Mijn kritische ik, ik wil gewoon weten of iemand hier iets van kent, en of die persoon me meer kan vertellen. Volgens mij gaat er véél verloren als je vlees kookt, nl belangrijke vitamines en enzymes. Ik zie eventjes door het bos de bomen niet meer (of omgekeerd) en ik weet niet wat ik hiermee aan moet... Eventjes de weg kwijt dus..
Natuurlijk gaat er veel verloren. Maar ik begrijp er echt helemaal niks van. Hij doet het nu toch goed? Waar hebben we het dan over?
Misschien nog een belangrijke edit, ik weet het niet maar goed. Ontwormen wou ze al doen nog voor we wisten dat er evt een wormbesmetting zou zijn ja of neen. Dat was voor mij al niet positief. En als ik (héél soms doe ik dat) rauwe kippenekken geef bv. moet ik die eerst even boven het gasvuur houden om salmonella tegen te gaan (ik knik altijd maar van ja hoor, maar ik denk er het mijne van)..
Ja, 2 x tijd voor een andere DA. Deze spoort niet.
Door RitaH
#3040155
Ik vindt het allemaal een beetje zweverig klinken, als ik eerlijk mag zijn.
Ook ik ben een persoon die alles uit zit te puzzelen, loop daar ook geregeld tegen aan.

Maar zolang het goed gaat, goed blijven houden en jou hond gewoon voeren wat je al deed.

Maar let ook eens op het volgende:
Onze Nanu kreeg eerst brok, toen op advies van mijn DA KVV.
Steeds diarree, soms water, dan weer stevig, dan weer slap enz.
Wij zijn na een lange zoektocht samen met de DA er achter gekomen dat Nanu vlees niet goed kan verteren, waardoor de problemen ontstonden na een tijd.
Oké toen hebben wij Nanu terug op de brok gezet, geëxpandeerd, nog meer problemen, dat was het duidelijk niet.
Daarna verschillende brokken geprobeerd zonder het gewenste resultaat.
Uiteindelijk hebben wij Nanu op een geperste brok gezet van Cavom, Lam en Rijst en verdraaid het gaat nu al maanden goed.

Koken zag ik ook niet zitten, was ook te bang dat er teveel verloren zou gaan wat betreft de vitamines.
Maar een hond blijft een hond en gek op vlees, zeker wat betreft de neus, door de geperste brok krijgt hij en zijn drie vrienden nu voor de neus vlees, Carnibest, Prins, Smuldier of Makreel van de visboer, ongeveer anderhalve eetlepel vlees door de brokken en het gaat super.
Krijgt hij toch vlees en door de brok alle vitamines die hij nodig heeft.

Al met al heeft onze puzzel drie jaar gekost, maar wij en de honden zijn nu tevreden en gelukkig en hebben energie voor tien  :).
Gebruikersavatar
Door Ace
#3040160
Lizzy schreef: Voor een holistisch dierenarts wel een heel standaard aanpakje hoor. Maar goed, het werkt dus het zal wel.

Want?
Het is dan toch heel simpel, ze kletst dus uit d'r nek. Zij kan duidelijk niet behoordelen wat voor hond jij in huis hebt.
Natuurlijk gaat er veel verloren. Maar ik begrijp er echt helemaal niks van. Hij doet het nu toch goed? Waar hebben we het dan over?
Ja, 2 x tijd voor een andere DA. Deze spoort niet.
Omdat ik het gewoon goed vind om verschillende merken te geven, als het ene merk dan al iets te kort zou hebben, vangt het andere merk dat op en vice versa.
Ja hij het doet echt goed nu trouwens, stabiele ontlasting, geen windjes meer, gewoon zoals het hoort.
Dit soort zaken brengen mij gewoon ontzettend in verwarring, zeker omdat ik dacht dat ik het nu "goed"deed door een hollistisch dierenarts te raadplegen.. Niet dus..

Of doelde je met want op waarom Ace nooit meer KVV zal kunnen eten? Zo ja: omdat het teveel energie van hem vergt om te verteren. Was letterlijk haar antwoord.
Laatst gewijzigd door Ace op ma 15 dec 2014, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3040172
Ace schreef: Omdat ik het gewoon goed vind om verschillende merken te geven, als het ene merk dan al iets te kort zou hebben, vangt het andere merk dat op en vice versa.
Ja hij het doet echt goed nu trouwens, stabiele ontlasting, geen windjes meer, gewoon zoals het hoort.
Dit soort zaken brengen mij gewoon ontzettend in verwarring, zeker omdat ik dacht dat ik het nu "goed"deed door een hollistisch dierenarts te raadplegen.. Niet dus..

Of doelde je met want op waarom Ace nooit meer KVV zal kunnen eten? Zo ja: omdat het teveel energie van hem vergt om te verteren. Was letterlijk haar antwoord.
Ja, ik bedoelde dat laatste, waarom Ace nooit meer KVV zou kunnen eten. Maar wat is dan NU het probleem met hem, terwijl hij nog KVV eet?
Gebruikersavatar
Door Ace
#3040173
Lazy Garfield schreef: Hij krijgt nu nog steeds Tinlo, Bandit en Alaska?
En de ontlasting blijft goed nu?
Waarom dan zelf koken?
Ik nam zo snel mogelijk afscheid van deze dierenarts.
Jep. Hij krijgt die 3 merken, krijgt een extra vezel erbij en die druppels. Ontlasting is veranderd van ongeveer 7 keer per dag naar 2 keer, van diarree met soms bloed naar een mooie vaste drol, windjes zijn verdwenen. Dus het gaat echt goed.
Gebruikersavatar
Door Ace
#3040177
Lizzy schreef: Ja, ik bedoelde dat laatste, waarom Ace nooit meer KVV zou kunnen eten. Maar wat is dan NU het probleem met hem, terwijl hij nog KVV eet?
Welja, ze wil dit nu  nog een maand zo doen, dus met de vezels en de druppels en dan terug op controle en dan zal hij hoogstwaarschijnlijk over moeten op dat koken volgens haar. Waarom dat NU nog niet moet, geen idee, heb ik eigenlijk ook niet gevraagd, was nog te sprakeloos van het koken en de opmerking van de salmonella eigenlijk.. Ik kwam buiten en echt ik zei tegen me vriend: wat een bullshit... Maar als je op een hollistische DA al niet kan vertrouwen...
Door Lizzy
#3040213
Ace schreef: Jep. Hij krijgt die 3 merken, krijgt een extra vezel erbij en die druppels. Ontlasting is veranderd van ongeveer 7 keer per dag naar 2 keer, van diarree met soms bloed naar een mooie vaste drol, windjes zijn verdwenen. Dus het gaat echt goed.
Ik zou gewoon lekker ook Haaksbarf erbij gaan geven. Doorgaan met de extra vezels en druppels. En dan eerst (over 1 maand ofzo) stoppen met de druppels. En dan stoppen met de vezels. En dan kijken hoe het gaat. Mocht dat niet lekker gaan, kun je natuurlijk prima zelf vezels toe gaan voegen in de vorm van gepureerde rauwe groenten. En er probiotica bij gaan geven. Maar terug naar deze DA? Zou ik dus niet doen. Echt hoor, een advies van een kippennek boven het gasvuur houden? Ik zeg "wegwezen!".
Gebruikersavatar
Door Ace
#3040217
Lizzy schreef: Ik zou gewoon lekker ook Haaksbarf erbij gaan geven. Doorgaan met de extra vezels en druppels. En dan eerst (over 1 maand ofzo) stoppen met de druppels. En dan stoppen met de vezels. En dan kijken hoe het gaat. Mocht dat niet lekker gaan, kun je natuurlijk prima zelf vezels toe gaan voegen in de vorm van gepureerde rauwe groenten. En er probiotica bij gaan geven. Maar terug naar deze DA? Zou ik dus niet doen. Echt hoor, een advies van een kippennek boven het gasvuur houden? Ik zeg "wegwezen!".
Tja, dat dacht ik ook toen ik buitenkwam. Wat moet ik nou een kippenek boven het gasvuur gaan houden omwille van salmonella, dat vond ik sowieso al onzin. Maar ja. Zo is het dus gesteld met de DA's en dus ook met de holistische. Jammer dit..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door