Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Jolan
#3039947
Ik zit even met een probleem.
De dames krijgen hier kvv (Naturis hert, paard en kangoeroe compleet) en daar doen ze het goed op.
Nou kregen ze in het weekend brok, ja ik weet het is schelden, maar dit puur omdat als wij op vakantie gaan of een lange dag weg zijn, ik geen kvv kan meenemen of gewoon erg weinig (caravan) en ook als ze uit logeren gaan is het vaak een probleem.
Alleen de brok die ik gaf kan ik nergens meer krijgen, ik ben dus op zoek naar iets anders en dat is niet zo makkelijk want er mag geen rund, kip, lam, geit ofzo in zitten en ook geen granen of rijst enz.
Nou kwam ik Ziwipeak tegen, is er hier iemand die daar ervaring mee heeft of een andere suggestie heeft??
Gebruikersavatar
Door Jolan
#3040031
Dank je wel, helaas zit in de Orijen ook wel altijd iets van lam, eend enz.
Het valt echt niet mee met Daisy, al kwam ik net ook Wolfsblut tegen, maar dat is echt weer een brok, maar wel een heel stuk betaalbaarder dan Ziwipeak.
Ik schrok daar echt van de prijs, maar oke dan heb je ook wel iets goeds geloof ik en het is enkel voor Daisy, want Abigail en Fleur kunnen samen wat anders eten die kunnen gelukkig overal tegen.
Niet dat ik het hen niet gun hoor, maar die geldboom in mijn tuin wil niet groeien helaas en ik wil ze toch het beste geven wat ik me kan veroorloven, dat verdienen ze gewoon.
Door Lizzy
#3040064
[quote="Jolan"]
K9natural heb ik alleen maar gevonden in rund of lam, dus dat is voor Daisy geen optie door haar allergie.
[/quote]

Oh bleh, sorry, dat heb ik gemist! Dan Ziwipeak! Prima spul hoor!
Gebruikersavatar
Door Jolan
#3040098
Geeft niks, ik ben blij met elke suggestie  :)
Gelukkig is ziwipeak ook goed online te bestellen, want de dierenzaak hier staat als verkooppunt op hun site maar kan het niet bestellen want dan moet hij meerdere zakken afnemen en dat willen ze niet.
Er staat bij dat je de hond in 5 dagen moet laten wennen, is alleen moeilijk als ze geen 5 dagen dat krijgen, want ze krijgen van maandag t/m vrijdag kvv en zoals nu ook in het weekend.
Het is enkel voor de drukke weekenden en als we zoals met de feestdagen bij familie zijn of op vakantie gaan met de caravan.
#3040114
Ik gebruik ook ziwipeak en ik heb ze nog nooit laten wennen. Ik denk dat dit met name geldt als ze geen vers gewend zijn.
Ja ziwipeak is niet goedkoop, ik koop dan meestal een zak van 5kg en dat is elke keer slikken want ook hier groeit dat boompje niet :-X :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Jolan
#3040131
Jammer is dat he, die rot boompjes ook  ;D
Denk dat het inderdaad weinig problemen moet geven aangezien ze vers gewent is en het daar super op doet.
Toch vind ik dat er erg weinig keuze is als je een hondje hebt wat voor zo veel dingen allergisch is en iets goeds wilt geven op de dagen dat kvv gewoon niet gaat.
Ben benieuwd wat ze er van zal vinden, de andere dames hebben eerst nog een zak op te maken die eigenlijk voor Daisy was haha.
Hoewel zij overal goed tegen kunnen geef ik hen ook liever geen granen e.d. als ze brokjes krijgen.

Ik weet nog dat ik hier voor het eerst kwam omdat Daisy allergisch was en hier leerde hoe ik een eliminatiedieet moest doen enz. en Abigail was zo mager toen ze bij me kwam en at zo slecht.
Nu zijn het twee hele gezonde, vrolijke meiden en is Abigail mooi op gewicht en smult van haar eten en Daisy heeft eigenlijk alleen nog last van haar allergie die door pollen e.d komen.
De brokken die ze vroeger kregen zou ik nu niet eens meer naar kijken hahaha, rommel vind ik het nu  :P
Door Lil
#3041381
hier iemand die in geval van nood heel erg blij is met het vloeken in de kerk dat wolfsblut heet. mijn honden hangen zich voor die brokken.
gebruik ze dus ook wel eens als beloning bij het wandelen.
Gebruikersavatar
Door Jolan
#3045604
Ik kon niet op tijd meer aan de Ziwipeak komen dus krijgt ze nu (als ze geen vlees krijgt) Wolfsblut rendier brokken.
Het is vloeken ik weet het, maar o wat ben ik blij.
De reden waarom ik haast had was omdat de brok die ik gekocht had (en waarvan mij beloofd was dat er geen granen, rijst en dergelijke in zouden zitten...nadat ik het na het lezen van de ingrediënten online, toch voor de zekerheid na gevraagd had... ) vreselijke problemen veroorzaakte.
Ik moest op zondag met spoed naar de dierenarts voor een prednison injectie (en mensen die mij kennen weten dat ik dat echt al laatste redmiddel zie) omdat Daisy een vreselijke allergische reacties had en zich helemaal kapot beet en krabde, zo hard dat ze liep te gillen van de pijn  :'(
Dus met lood in mijn schoenen heb ik haar de Wolfsblut gegeven en ... helemaal geen problemen en ze is er dol op  :)

Er gaat niks boven hun lekker vleesje en als het half kan dan sleep ik dat gewoon mee haha, maar ik ben blij dat ik toch iets heb voor als dat niet kan.
Iedereen nogmaals heel erg bedankt voor alle tips en adviezen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door