Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ike
#3039771
Ik stuur dit jaar voor t eerst geen kerstkaarten per post, wel een aantal digitaal.
Wil een bedrag doneren aan n goed doel  ;)
Door Nadia
#3039773
Het niet sturen aan diegene waar je niks van krijgt vind ik een lastige. Wie zegt dat de kaart niet zoek geraakt is? Of dat ze het met de beste bedoelingen over het hoofd hebben gezien?
Gebruikersavatar
Door Zoetermeerder
#3039849
Echt zo héérlijk Hollands... een kaartje sturen als met ook een krijgt...
Vier jaar geleden kaartjes gestuurd en erin geschreven dat ik iedereen het zelfde goeds wens als het jaar er voor en ook in de toekomst doe en dat ik vanaf het volgend jaar € 100,00 overmaak aan het goede doel.
En dat doe ik nog steeds.... dit jaar naar Artsen Zonder Grenzen.....
Door Martine-Tom
#3039851
Ik ben er een paar jaar geleden mee gestopt, het begon echt op een (vervelende) taak te lijken, ik vind het leuk om kaartjes te krijgen, maar niet erg als men er geen stuurt, zelf doe ik het in elk geval niet meer  :)
Door keetje
#3039857
Ik weet het nog niet. In ieder geval krijgen mijn moeder en vader een kaartje, die rekenen erop. Verder heb ik nog 1 dierbaar iemand die een kaartje krijgt en daar blijft het denk ik bij dit jaar. Ik heb sinds een paar jaar een goed doel en daar doe ik, denk ik, dan liever dat geld naar toe.
Door Aprilsnow
#3039891
Ik maak mijn kaarten zelf. Soms een hele uitdaging om het weer op tijd af te krijgen. Als ik ze wat later verstuur krijg ik de vraag wat ik dit jaar weer verzonnen heb. Probeer er ieder jaar weer iets origineels van te maken.

Stuur kaarten naar mensen die ik vaak niet meer zie. Even een hallo ik ben er nog, jullie hopelijk ook. Met FB en andere social media wordt het in 'contact' blijven wel makkelijker maar ach ik vind kaartjes krijgen gewoon leuk. Stuur ze daarom zelf ook.

Heb wel eens gedacht om zo maar wat kaarten naar bijv het zorgcentrum te sturen, naar mensen die niet zoveel sociale contacten meer hebben.... Klein gebaar en misschien brengt het even een beetje 'geluk'  :shy:
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3039953
Dat is ook een leuk idee om daar kaarten heen te sturen.

Mijn eerste kerstkaart die ik kreeg was ook zelf gemaakt maar helaas geen afzender zo zonde van al het werk..

En ik kreeg gister een zelfgemaakte kaart van mijn kleinzoon in handen..
Door sella
#3039959
Ik stuur kaarten naar dierbare vrienden en fam.
De buren krijgen er ook 1 tje.
Ik wil ook nog weleens als ik nu iets moet versturen een kerstkaart pakken, daar ik dat leuker en makkelijker vindt dan een briefje schrijven, daar ik het papier dan moet zoeken.
Ook stuur ik een kaart naar eenzame mensen in de omgeving.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3040000
Nadia schreef: Het niet sturen aan diegene waar je niks van krijgt vind ik een lastige. Wie zegt dat de kaart niet zoek geraakt is? Of dat ze het met de beste bedoelingen over het hoofd hebben gezien?
Ik ken een echtpaar dat het dus precies bijhoudt in een excel bestand van wie ze een kaart krijgen. 2 jaar geen kaart is dan verdwijnen uit het bestand  ;D
De kaart zal dan dus 2 keer zoek geraakt moeten zijn en dat is onwaarschijnlijk ;)

Voor mij is het dus ook meer ongeveer.
Bovendien weet je op gegeven moment wel wie het erg waarderen en die krijgen altijd een kaartje.

Paar jaar terug toen er zoveel sneeuw lag wel moeten lachen. Een oom en tante van mijn moeder (zus van mijn oma dus) zien ons bij gebrek aan eigen kinderen/kleinkinderen als surrogaat.
Mijn vriend is eerste kerstdag jarig. Door de sneeuw konden ze geen kaarten kopen maar ze hadden er nog eentje liggen van het jaar ervoor. Heel verhaal erin over dat wij dat kaartje kregen omdat mijn vriend ook jarig was. Komt mijn moeder hier dus eerste kerstdag en begon ze erover dat ze geen kaartje van hun had gekregen. Kon ik dus vertellen dat wij er wel eentje hadden gekregen en waarom ze geen kaartje hadden gekregen  8)
Door El_Kato
#3040005
Wij sturen kerstkaarten naar iedereen die we iets goeds en positiefs toewensen, we zetten er ook zoveel mogelijk een persoonlijke boodschap in. Of iemand wel of geen kaart terug stuurt vind ik niet zo belangrijk  :)

Geen kaarten meer sturen maar het geld doneren aan een goed doel vind ik trouwens wel een mooie gedachte!
Door claudiaB
#3040093
Ik stuur al een paar jaar geen kaarten meer maar maak iets over naar een goed doel.
Dat vind ik een mooie kerstgedachte.
Door miik
#3040409
Ik doe meestal hoe het uitkomt, maar dit jaar heel bewust wel (ivm het overlijden van mn moeder)......
Heb een mooie foto van mn honden laten afdrukken... en samen met een persoonlijke tekst voor wat familie, en ook voor wat lieve vrieden van wie ik heel veel steun heb gehad afgelopen jaar !
Door judith1967
#3040412
Ben elk jaar wel gaan minderen,heb nu nog maar een stuk of 12 die ik per post doe,wat via FB en heb er een stuk of 12 die ik bij de buren in de bus doe.
Van de 12 ( de ik op de post doe) is het allemaal familie en goede vrienden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door