Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Vena
#3039582
Wie kan mij een goed boek adviseren over hersenwerk met veel voorbeeldoefeningen?

Ik heb op internet gevonden:

Hersengymnastiek voor uw hond van Nicky Gootjes

Spellen voor honden van Helen Hagestein

Braintraining voor honden van Claire Arrowsmith

Ik ben nu te ziek om de boeken ergens te gaan inkijken maar wil graag een boek bestellen als kerstcadeautje, welk boek, mag ook een andere, zijn kunnen jullie aanraden?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3039597
Die van Helen Hagestein; makkelijk zelf te maken spelletjes (ik 'ken' haar van het staff-forum en heb een aantal spelletjes va mail van haar gekregen, voordat zij haar boek had gemaakt)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3039850
Hersengymnastiek vind ik geen niet echt een aanrader. Wel plaatjes maar geen duidelijke opbouw en uitleg. Ik kom er met Nelson niet verder mee.
Door Vena
#3040015
Bedankt voor jullie adviezen,
ik denk dat spellen voor honden dan wel een goede optie is.
Het is voor mijn zus, ze woont in ZA en komt met kerst naar NL. Ze vroeg eigenlijk een hondenpuzzel, maar ik denk dat een boekje met zelfmaak spellen handiger is om mee te nemen en dat ze er langer plezier van heeft.
Door Suzanne
#3040355
Persoonlijk vind ikdat je meer hebt aan de FB groep "hersenwerk voor honden" omdat daar ook discussie / gesprek is over de dingen ;-)

Ik heb wel een paar boeken maar merk dat door erover te praten je steeds weer op ideen komt.. het is een online, zich vernieuwend boek ;-)

Suzanne
Door Michelle Vrolijk
#3040581
Het is niet wat je vraagt maar is deelname aan een workshop of uitgebreide privéles (dit is waarschijnlijk meer van toepassing) hersenwerk of neuswerk niet een leuk idee? Zie: http://hersenwerkvoorhonden.nl/ of http://www.michellevrolijk.nl/workshops ... ingen.html Het lijkt mij een mooie combi van leren, zien en doen. Het is misschien wat korte termijn werk maar er is vast wel iets te regelen.
Door Vena
#3040891
Bedankt allemaal voor de tips, de facebook pagina zal ik ook aan haar doorgeven.
Michelle een cursus zou helemaal leuk zijn, maar de tijd is altijd al veel te kort om samen te zijn en ze heeft veel afspraken.
Volgens mij heb ik jouw folders bij Den Hoek gezien  :)
Door Vena
#3045138
Ik wil jullie bedanken voor het adviseren van het boek Spellen voor honden. Ik heb het boek vandaag ontvangen en ik vind het super dat er zoveel puzzels van zoveel verschillende materialen in staan, daar heb je altijd wel iets van in huis of kun je makkelijk verzamelen. Mijn zus haar hond moet ook nog geopereerd worden en veel rust houden...dus dan kunnen ze straks lekker samen puzzelen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door