Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3039321
Linga heeft sinds gisteren ergens pijn. Maar we hebben echt geen idee waar! Ze gilt het af en toe uit. Maar verder doet ze gewoon haar ding. Ik merk wel dat ze bang begint te worden voor de pijn en bibberend in de bench gaat liggen. Maar zodra ik hondeneten ga maken, rent ze er gauw uit en komt ze erbij staan.

Ik heb haar oren nagekeken, haar bek, klieren, buik, oksels, de teentjes van haar poten, d'r knietjes, poten voorover en achterover gebogen, niks geen pijn. Ik heb haar nek alle kanten op bewogen, haar staart, haar rug helemaal af gevoeld. Nergens geeft ze aan dat ze pijn heeft.

Ze heeft geen koorts, ze rent de keukentrap (4 treden) met gemak op en af (in sneltreinvaart), ze eet graag, ze drinkt, ze plast ze poept. Schiet mij maar lek :-\

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3039331
Ik ben normaal gezien niet van de pijnstillers, maar moest het mijn hond zijn kreeg die een dag of 2 pijnstilling.
Gewoon om te kijken of het gedrag dan nog hetzelfde was.
Je moet ergens beginnen te zoeken hé...

Sterkte ermee!
Door Lizzy
#3039333
Ja, eigenlijk komen de symptomen niet overeen met die van nierstenen......

Ik durf Linga niet zomaar pijnstillers te geven, gezien haar nierprobleem-verleden :-\

Het is ook niet zo dat ze tien keer per dag gilt. Vanmorgen, 1 keer. Gisteren 3 keer. Liever ga ik niet naar de spoedkliniek vandaag. Liever morgen naar mijn eigen DA. Tenzij het niet anders kan....
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#3039336
Och arme Linga  :-* :-*

Ik zou het ook zo 123 niet weten  :-\
Als ze gilt merk je dan iets aan haar? Lichamelijks bedoel ik?
Houdt ze haar rug iets krommer, 1 van haar poten anders dan normaal??

Dikke knuffel, niet leuk dit  :-* :-*
Door Lizzy
#3039339
Nee, allemaal niet. Niet op de tocht, niet anders dan anders gelegen, geen poten die anders staan, geen kromme rug (ik merk wel dat ze ouder begint te worden en de rug van haar moeder krijgt. Het kan best hoor, dat het toch in haar rug zit, ik snap dan alleen niet waarom ze als een kanon de tuin in rent....). Het is me echt een raadsel. Ik pak net de zak sardientjes uit te vriezer, ze komt echt uit de bench gevlogen! Tot ze zag dat het niet voor nu was, toen taaide ze weer af naar haar mand. Maar werkelijk alsof er niks aan de hand is. Schiet mij echt maar lek. Ik haat dit soort dingen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3039341
Klinkt als steken ergens. Hopelijk gaat het weer snel over! Of kun je er in ieder geval achter komen wat het nu is, zodat je er wat aan kunt doen...
Beterschap!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3039342
Ik denk eigenlijk meteen aan een zenuw die ergens klem komt te zitten zo nu en dan, en ging eerst naar een goede osteopaat.

Lastig dat ze niet gewoon kunnen zeggen waar het zit!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3039369
He, wat naar...en raar  :-\ ik zou ook denken aan een zenuw die even bekneld raakt oid. Maar ze staat dus tien keer op zonder problemen en de 11de keer gilt ze? Ze gaat wel weer gewoon liggen of is dat met enig voorbehoud?
Gebruikersavatar
Door Neally
#3039373
Mijn eerste gedachte ook een zenuw doe klem zit.
Soms kun je, ook als mens, heel veel met een beklemde zenuw ergens. Tot je een beweging maakt waarbij dat rotding ineens een enorme pijn geeft.
Dan ga je zelf ook onzeker worden. Linga gaat dan veilig in de bench liggen.
Als ze die gemene steek weer vergeten is dartelt ze weer als een hertje.  *Trappenrent*
Sterkte ermee.  :-*
En ook hier: konden ze maar zeggen waar t zeer doet.
Door K&D
#3039374
Heeft ze misschien een botsing gehad, of is ergens tegenaan geknald?
Kyrah had een week of 4 geleden een aanvaring met haar aardsvijandin. Hoop gesnauw en tevengekat, maar ze was wel gevallen. Ze had niets en liep gewoon weer mee naar huis. Geen gaatjes of zo, ze deed heel normaal.
Ook later niets te merken, echt nul, behalve bij sommige bewegingen of als we haar op een bepaalde manier oppakten. Dan gilde ze...bleek een kneuzing op haar rib(ben) aan 1 zijkant waar ze ongelukkig op is gevallen...
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3039378
Lizzy schreef: Linga heeft sinds gisteren ergens pijn. Maar we hebben echt geen idee waar! Ze gilt het af en toe uit. Maar verder doet ze gewoon haar ding. Ik merk wel dat ze bang begint te worden voor de pijn en bibberend in de bench gaat liggen. Maar zodra ik hondeneten ga maken, rent ze er gauw uit en komt ze erbij staan.

Ik heb haar oren nagekeken, haar bek, klieren, buik, oksels, de teentjes van haar poten, d'r knietjes, poten voorover en achterover gebogen, niks geen pijn. Ik heb haar nek alle kanten op bewogen, haar staart, haar rug helemaal af gevoeld. Nergens geeft ze aan dat ze pijn heeft.

Ze heeft geen koorts, ze rent de keukentrap (4 treden) met gemak op en af (in sneltreinvaart), ze eet graag, ze drinkt, ze plast ze poept. Schiet mij maar lek :-\

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Het gekke is dit had Lola dus ook een dag of 4. Ineens uit het niets een gil, dan rillen en krom staan (van de pijn) en verder niets aan de hand, niets te zien en niets te voelen. Dag 2 had ze dit 2x en ook weer niets te zien of te vinden.

Ik heb haar uiteindelijk een paar dagen lijnrust gegeven en nu is het weer helemaal weg, maar wat het geweest is ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door