Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ruisje
#3039307
Nog een week ongeveer en dan begint het weer; de Top 2000 en Serious Request. Het wordt hetzelfde als vorig jaar en het jaar daarvoor; Saai! Kerstmis staat voor de deur, dus laten we Kerstplaatjes draaien! :) Wat is jullie favoriete, mooiste of meest bijzondere Kerstplaat?

Al 30 jaar ben ik groot fan van de Britse zangeres Alison Moyet. Met haar mooie, bluesy altstem zingt ze de 'Coventry Carol'

'Coventry Carol' is een Kersthymne die dateert uit de 16e eeuw en haar oorsprong vond in Coventry in Engeland. De hymne verwijst naar de kindermoord waarbij Koning Herodes beval dat alle jongetjes onder de twee jaar in Bethlehem gedood moesten worden. Het heeft de stijl van een slaapliedje en werd gezongen door moeders van gedoemde kinderen.

Door millyckk
#3039359
:D

Ben zelf absoluut niet van de Kerstliederen, maar deze vind ik prachtig.. (kan alleen niet de uitvoerenden vinden die ik bedoel)



Daarnaast vind ik de Kerstcd van Herman van Veen mooi, maar van hem vind ik bijna alles mooi  :)
Door Anne in Zweden
#3039364
Op het gevaar af met pek en veren van bp verbannen te worden: Christmas with Nana Mouskouri...  :-[ Nou barst mijn collectie ook niet van de kerstplaten, maar zodra ik die cd opzet, is het kerst voor mij. Nostalgisch tripje.

Goed, laat maar komen, die LOL-smileys. ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3039415
Anne in Duitsland schreef: Op het gevaar af met pek en veren van bp verbannen te worden: Christmas with Nana Mouskouri...  :-[ Nou barst mijn collectie ook niet van de kerstplaten, maar zodra ik die cd opzet, is het kerst voor mij. Nostalgisch tripje.

Goed, laat maar komen, die LOL-smileys. ::) :biggrin2:
*Wil graag nog op vakantie*  ::)

Hier is het Last Christmas van Wham. 1 keer. Misschien 2. En dan ben ik er wel weer klaar mee  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3039442
Ruisje schreef: Al 30 jaar ben ik groot fan van de Britse zangeres Alison Moyet. Met haar mooie, bluesy altstem zingt ze de 'Coventry Carol'
Ja prachtige stem heeft ze! Ik had vroeger wel een lp van haar en ben ook nog naar een concert van haar in Carre geweest maar ben haar eigenlijk uit het oog verloren!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door