Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3039026
1 van mijn mannen heeft waarschijnlijk een stuk piepschuim gegeten :-X Ik kom net thuis en weet dus ook niet wie van de 2. Er staat me iets van bij dat dit gevaarlijk is?
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3039071
Ik heb geen idee hoe lang geleden. Ik ben heel de dag weggeweest  :-\ Ze doen niet anders als anders. Contact gehad met de dierenarts en die zegt dat ik voor beiden een spuit kan komen halen om te braken omdat ik niet weet wie het op heeft... Is het geen vulling van een knuffeltje of een oogpotlood hebben ze nu weer een piepschuimkerstversiering ding op :( Weet nu niet goed wat ik moet doen..
Door Lizzy
#3039087
Joaquin schreef: Ik heb geen idee hoe lang geleden. Ik ben heel de dag weggeweest  :-\ Ze doen niet anders als anders. Contact gehad met de dierenarts en die zegt dat ik voor beiden een spuit kan komen halen om te braken omdat ik niet weet wie het op heeft... Is het geen vulling van een knuffeltje of een oogpotlood hebben ze nu weer een piepschuimkerstversiering ding op :( Weet nu niet goed wat ik moet doen..
Ik zou doen wat je dierenarts zegt dat je moet doen. Maar, helpt die spuit nog in geval het 10 uur geleden is??

Volgende keer in de bench opsluiten als je weg moet :-*
Door inni
#3039108
Boy had een dag of 10 geleden ook een piepschuim vogeltje met glitter uit de kerstboom gevangen (maltezer van bijn 9 maand).De kop had hij op, de grote van een knikker en dat kwam er "s anderendaags netjes achteraan uit. Was het groot? hebben ze niet ergens een stuk verstopt?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3039154
inni schreef: Boy had een dag of 10 geleden ook een piepschuim vogeltje met glitter uit de kerstboom gevangen (maltezer van bijn 9 maand).De kop had hij op, de grote van een knikker en dat kwam er "s anderendaags netjes achteraan uit. Was het groot? hebben ze niet ergens een stuk verstopt?
Kijk dat is fijn dat je dat even meldt hier. In dat geval zou ik dus rustig afwachten. Een spuit om te braken ....daarvan worden ze pas écht ziek  :-\. Bovendien heeft het geen enkele zin als het al langer dan ik dacht zo'n 2 uur geleden is.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3039250
Bedankt voor jullie reacties.

De dierenarts zei dat ik kon wachten of het zou verteren maar mocht dat niet zo zijn en het zou de boel verstoppen zou het operatief verwijderd moeten worden. Vandaar de optie om die spuiten te doen. Ik heb ervoor gekozen om het af te wachten en ze goed in de gaten te houden. Tot nu toe lijkt alles ok ze hebben beiden nog gepoept. Ik hoop dat het meevalt, zodra ik het gevoel heb dat het niet goed gaat ga ik meteen naar de da.

@ Inni er ontbrak ongeveer een stuk van 1 bij 1 cm. Maar of dat in z'n geheel naar binnen is gegaan of in kleine stukjes dat weet ik dus niet.

@ Lizzy dit soort dingen doen ze dus zelden als ik erbij ben ::) Het zijn een stel vlerken. We hebben het er niet over gehad of de spuit nog helpt als het een aantal uur geleden is..
Door inni
#3039318
Ik denk dat jou rakkertjes er ook stukjes zullen afknabbelen want zo'n stuk doorslikken zie ik niet gebeuren...Boy had het vogeltje nog in z'n poten toen mijn dochter thuis kwam en ik heb hem dan maar te eten laten geven. Wat was ik blij met de glitterdrol.  Hoe is het ondertussen bij jullie??
Gebruikersavatar
Door Hope
#3039344
Toch zou ik ze in een bench of afgesloten kamer laten als je weg bent. Straks loopt het nog eens minder fraai af  :-\
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3039345
Hope schreef: Toch zou ik ze in een bench of afgesloten kamer laten als je weg bent. Straks loopt het nog eens minder fraai af  :-\
+1
Door Lizzy
#3039403
Hope schreef: Toch zou ik ze in een bench of afgesloten kamer laten als je weg bent. Straks loopt het nog eens minder fraai af  :-\
+ 1
Door inni
#3039436
Een hekje of puppyren als de kamer niet helemaal snoep-veilig is. Ik heb hier ook een alles-eter lopen. De meeste spullen staan hoog genoeg, vuilnisbakken in de keuken en badkamer staan op krukjes, de kerstboom staat ook op een krukje, de kabels liggen op een kast, tafel-lopers liggen omgevouwen........ 't is wennen maar 't geeft rust en toch had hij nog wat van de kerstversiering te pakken....hoe weten we niet en nu staat er een koffer en een rieten mand voor de boom, moest er toch nog wat vallen kan hij er niet meer bij.. Gisteren heeft hij echter een weg onder de bank door ontdekt, dus daarop kunnen we nu niet meer rekenen. Buiten is het ook een ramp, vannacht zat hij weer te braken door alle droge blaadjes die hij gisteren van de wind kreeg toegegooid. Ik hoop zo dt hij toch nog tot de maanden van verstand komt. ;)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3039437
inni schreef: Een hekje of puppyren als de kamer niet helemaal snoep-veilig is. Ik heb hier ook een alles-eter lopen. De meeste spullen staan hoog genoeg, vuilnisbakken in de keuken en badkamer staan op krukjes, de kerstboom staat ook op een krukje, de kabels liggen op een kast, tafel-lopers liggen omgevouwen........ 't is wennen maar 't geeft rust en toch had hij nog wat van de kerstversiering te pakken....hoe weten we niet en nu staat er een koffer en een rieten mand voor de boom, moest er toch nog wat vallen kan hij er niet meer bij.. Gisteren heeft hij echter een weg onder de bank door ontdekt, dus daarop kunnen we nu niet meer rekenen. Buiten is het ook een ramp, vannacht zat hij weer te braken door alle droge blaadjes die hij gisteren van de wind kreeg toegegooid. Ik hoop zo dt hij toch nog tot de maanden van verstand komt. ;)
pfff jemienee, das net zo erg als kleine kinderen in huis  :P
Door inni
#3039440
Doranto schreef: pfff jemienee, das net zo erg als kleine kinderen in huis  :P
geef mij maar kinderen hoor.......hun taal versta ik tenminste (en zij de mijne) ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door