Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3038398
Ik heb morgen de uitvaart van mijn opa, maar mijn broer zit in Nieuw Zeeland. Hij kon geen vlucht terug krijgen.  :'( Door een video bel constructie op te zetten hoop ik dat hij er toch een beetje bij kan zijn.

Welke app gebruiken jullie voor video bellen? Skype gaat ontzettend traag via het mobiele netwerk en is geen optie. Hij heeft een iphone en ik een samsung.

Ik ken alleen Tango en dat werkt ook niet altijd even fantastisch.  :-\
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3038409
Els&Flow schreef: Ik heb morgen de uitvaart van mijn opa, maar mijn broer zit in Nieuw Zeeland. Hij kon geen vlucht terug krijgen.  :'( Door een video bel constructie op te zetten hoop ik dat hij er toch een beetje bij kan zijn.

Welke app gebruiken jullie voor video bellen? Skype gaat ontzettend traag via het mobiele netwerk en is geen optie. Hij heeft een iphone en ik een samsung.

Ik ken alleen Tango en dat werkt ook niet altijd even fantastisch.  :-\
Als kosten geen probleem zijn, kun je ook videobellen via je frontcamera. Maar dan betaal je dus wel de belkosten van Nederland naar Nieuw-Zeeland en die zijn bij videobellen misschien nog iets hoger dan normaal internationaal van mobiel naar mobiel.

Ff gegoogled: Zit hier iets bij?

http://www.techhive.com/article/2038646 ... -free.html
Laatst gewijzigd door EliScooby op vr 12 dec 2014, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#3038446
Ik zou de uitvaartondernemer om hulp vragen.
Die hebben dit vast vaker aan de hand gehad!

Wellicht kunnen ze voor de zekerheid ook een opname maken, die je later eventueel kunt overzenden.
Dat scheelt jullie stress en gedoe en biedt je broer de best mogelijke service.
Video overzenden bij een uitvaart komt vast vaker voor!
Door **Jolanda**
#3038466
Geen ervaring met video-bellen, zo modern ben ik niet.

Ik denk dat je de uitvaartondernemer indd om advies kunt vragen en misschien een opname kunt laten maken. Dat is tegenwoordig binnen no-time op cd gezet en dan kan je broer die op ieder gewenst tijdstip en in alle rust nakijken. Jullie hoeven je dan tijdens de uitvaart ook niet druk te maken of hij het op dat moment allemaal wel goed mee krijgt en of je opnames goed zullen zijn. Dan kunnen jullie ook gewoon afscheid nemen zonder met andere dingen bezig te zijn.

Heel veel sterkte!
Door *Marieke*
#3038614
Is er niemand bij je in de buurt die een ipad/iphone heeft? Dan kan je via FaceTime contacten. En de uitvaartondernemer heeft vast wel een draadloos netwerk waar je gebruik van kan maken... Tot nog toe blijf ik qua zulke zaken fan van Apple
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3038648
Ik zou inderdaad ook vragen of opname mogelijk is voor het geval het videobellen mislukt.

Is er geen optie voor Skype via laptop met draadloos netwerk?
Of iemand met een ipad/iPhone voor Facetime?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3038650
De uitvaart ondernemer had inderdaad een goede oplossing, uitgetest en dat werkt!! Fijn, want zo kan hij er toch een beetje bij zijn.

bedankt voor het meedenken!!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3038671
Sterkte! Ik las net dat het al is opgelost,maar ik zat ook aan facetime te denken!
Nogmaals sterkte en natuurlijk gecondoleerd met jouw opa! :-*
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3039121
Ja, het was een mooie uitvaart. Mijn broer en a.s. schoonzus waren erbij d.m.v. een klein video schermpje wat naast mij was opgesteld. O0 Beeld en geluid waren prima.
Hij zit nu in het vliegtuig naar huis, zijn vakantie zit erop. Mijn schoonzus in spe blijft een week langer, dat was een jaar van tevoren al zo geboekt toen ze elkaar nog niet kenden. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door