Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lexus-me
#3037532
Mijn zusje heeft een kat die altijd bij wisseling van de seizoenen erg veel jeuk heeft op de achterhand. Ze krabt zich een ongeluk, bijt haar buik en achterpoten helemaal kaal en krabt haar rug open, en daar zitten dus korsten op... Ze is nu 5 jaar en dit is de 4e winter dat ze er last van heeft. Als de seizoenswisseling voorbij is wordt de jeuk minder en groeit het haar weer terug. Het is zowel bij de overgang van winter naar zomer als de overgang van zomer naar winter. Ze heeft geen last van vlooien.

Ze zijn er voorheen wel mee naar de DA geweest en dan werd er een spuit hormonen ingedrukt, was de jeuk voor een paar weken weg, daarna was het weer 'stabiel' en kon ze er weer tegenaan....  ???

Nu willen we eigenlijk graag de oorzaak gaan bestrijden ipv de symptomen... Maar als we nu naar de DA gaan komt er zeer wss weer een spuit :(

Mijn vraag is dus of iemand hier ervaring mee heeft of dat iemand een idee heeft waar dit van kan komen...
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3037907
Zou het met verharen te maken kunnen hebben? Juist omdat je aangeeft dat het bij wisseling van seizoenen is?
In dat geval zou borstelen misschien kunnen helpen om overtollige haren weg te borstelen?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3038888
Is er voorheen ooit afgewacht, of is er altijd mee naar de dierenarts geweest?
Want als ze er een spuit in stoppen, gaat het uiteraard weg, maar komt het daarna weg tenzij de oorzaak weggenomen wordt.
Zou het niet kunnen dat het lijkt alsof het door de seizoenwisseling komt omdat de spuit dan uitgewerkt is?  Maar dat dat toeval is want dat ze het gewoon het hele jaar door zou hebben zonder spuit?

Je zegt dat ze geen last heeft van vlooien.
Wordt ze daar preventief voor behandeld? Of enkel in wanneer ze er heeft?
Indien preventief, op welke termijn?
Wordt ze ontwormd? En hoe vaak?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door