Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door suzanne 1
#3037743
Vorige maand was Jamey ineens heel ziek, niet willen plassen en poepen, koorts en niet meer willen eten en drinken.  Bleek dat meneer een vergrote prostaat had en een blaasontsteking (door de prostaat). Een hele pillen fabriek mee gekregen en gelukkig knapte hij snel weer op.  Gisteren bleek het weer mis.....precies dezelfde symptomen.  Ik ben hem sinds de vorige keer capsules van zaagblad palm en pompoenpitolie gaan geven (sabal strong van it's pure) helaas doet dit blijkbaar niet genoeg voor hem. Ik wil hem liever niet laten castreren omdat er dan problemen hier in de roedel komen. Jamey heeft een castratie chip gehad en was blij toen die weer uitgewerkt was....Rossi wou hem regelmatig vermoorden toen hij de chip had....daarvoor en daarna nooit meer problemen tussen die 2. Rossi is wel een keer zo groot en zwaar als Jamey en het geeft gewoon heel veel stress in de roedel.  Vandaar liever niet castreren. 
Heeft iemand nog ideeën wat we nog meer kunnen doen?  Zouden ze zo'n prostaat kunnen verwijderen of kan dat niet?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3037758
Hoe oud is Jamey?
Mijn oudste reu (Tommy) van nu 13,5 heeft dat op 10 jarige leeftijd ook gehad. Na zijn ab kuur is het enige wat ik eigenlijk gedaan heb, hem meer laten drinken.
Hij krijgt sindsdien 2x dgs een mokje water met een scheut geitenmelk. Hij heeft nooit meer last van bloedplassen / blaasontsteking gehad.
Castreren vond ik ook geen optie vanwege de bijwerkingen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3037769
suzanne 1 schreef: Jamey is 5
Oei, dat is wel heel jong om al problemen met de prostaat te hebben  :( Bij mijn hondje was het meer een 'ouderdoms-kwaal'.
Dan kan ik je helaas niet adviseren. Ik hoop dat anderen dat wel kunnen...
Alhoewel wat extra laten drinken natuurlijk altijd goed is bij problemen met de blaas enzo...
Beterschap!
Laatst gewijzigd door doranto op do 11 dec 2014, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door suzanne 1
#3037776
Jamey drinkt al best veel door de prednison die hij krijgt voor zijn allergie  :-[
zou de prednison dit ook nog kunnen veroorzaken/verergeren?  het is en blijft natuurlijk troep.  Helaas is een leven zonder prednison voor hem niet mogelijk. Op dat punt is hij echt een zorgenkindje.
Door tt-tjes
#3037801
Heb er hier ook 1 met prostaatproblemen en daardoor ook blaasontstekingen. Hielp die chip wel bij Jamey voor zijn probleem? Ik zit er namelijk ook over te denken om zo'n chip te laten zetten namelijk. Een paar weken geleden een castratiespuit laten zetten en ik had het idee dat dit wel verbetering brengt.
Is jouw andere hond een intacte reu? Want hier heb ik geen problemen gezien tussen mijn reuen na die spuit. Ze zijn allemaal nog intact.
Meestal is het juist als je er 1 laat castreren dat ze aantrekkelijker worden voor intacte reuen.

Hoe lang werkte die chip bij Jamey?
Door suzanne 1
#3038023
tt-tjes schreef: Heb er hier ook 1 met prostaatproblemen en daardoor ook blaasontstekingen. Hielp die chip wel bij Jamey voor zijn probleem? Ik zit er namelijk ook over te denken om zo'n chip te laten zetten namelijk. Een paar weken geleden een castratiespuit laten zetten en ik had het idee dat dit wel verbetering brengt.
Is jouw andere hond een intacte reu? Want hier heb ik geen problemen gezien tussen mijn reuen na die spuit. Ze zijn allemaal nog intact.
Meestal is het juist als je er 1 laat castreren dat ze aantrekkelijker worden voor intacte reuen.

Hoe lang werkte die chip bij Jamey?
Ja de chip hielp wel super bij zijn prostaatproblemen.
De andere 2 honden zijn een geholpen teef en een geholpen reu. De teef is het probleem.....dat is de alfateef hier en sinds de chip kon ze Jamey niet meer luchten of zien.....ze wou hem echt dood hebben.
Jamey rook idd ook heel lekker voor andere reuen (moest buiten gewoon andere honden van hem af meppen) en aangezien hij niet zo groot is kreeg hij daardoor angstagressie naar andere honden. Nu hij weer heel is gaat dat gelukkig weer een stuk beter en geen problemen meer met onze teef. Maar ik ben dus bang dat als ik hem laat castreren ze hem weer wil vermoorden. En voor honden die in 1 huis wonen doe ik dat liever niet. Andere reuen buiten die ontwijken we dan gewoon.
De chip zou een half jaar moeten werken maar heeft ruim een jaar gewerkt bij Jamey.
Door Nadia
#3038029
Geen tips dan wat je al gedaan hebt. Al dat de dierendokter wel nog wat goede middeltjes heeft :)

Hier prostaat problemen met 3 jaar. Uiteindelijk gecastreerd.
Door Rubie
#3045018
Onze reu van 7 jaar heeft ook een vergrote prostaat.  Er is me aangeraden om Ypozane te geven. Iemand daar ervaring mee? Of toch best iets anders?
We zijn heel voorzichtig met medicatie omdat er epilepsie in de familie voorkomt.
Het is niet makkelijk om hier een goede beslissing in te nemen, omdat we ook willen dat hij zijn karakter behoud zoals het nu is. Het is een superleuke hond van karakter.
Door Rubie
#3045020
Ben hier verder aan het zoeken en blijkt dat die Ypozane geen aanrader is !
Wat zijn jullie ervaringen met andere middelen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3045024
hier eentje die al jaren een vergrote prostaat heeft.... krijgt nu enkel pompoenpitolie en gaat super... geen platte ontlasting, geen pijn en geen bloedverlies meer
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door