Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Tinydreams
#3035473
Kun je een teefje dat altijd brok heeft gegeten tijdens de dracht op kvv zetten?

Even de uitleg vanwaar deze vraag.
Voordat we een chihuahuakennel hadden voerden we altijd vers aan de andere honden.
Deze zijn inmiddels overleden en hebben we alleen nog chihuahua,s
Doordat we met een andere kennel samenwerken is het brok voeren er in de loop der tijd weer ingeslopen. Puur gemakzucht daar moet ik eerlijk in zijn.
Maar het staat me nog steeds tegen en de puppy ontlasting is niet te harden door die vreselijke lucht.
Ook heb ik 2 reuen die best mogen groeien maar wat je er ook aan brok in gooit ze groeien niet,alleen de grote hopen worden groter.
Ik wil weer volledig over maar manlief is nog niet overtuigd helaas om volledig over te stappen.
Daarom wil ik gewoon resoluut overstappen zonder gemekker van manlief die in twijfel staat en laten zien wat vers met de honden doet.
Maak me alleen zorgen over het drachtige teefje. Ze zit nu op de helft van de draagtijd.
Kan ik dit veilig doen (en hoe)of toch even wachten tot na de bevalling/zoogtijd?
Alvast dank voor de hulp!
Gebruikersavatar
Door Tinydreams
#3035626
Is het niet zo dat het teefje en de pups er last van zullen krijgen omdat alles natuurlijk wel veranderd zowel door de dracht als door het ineens vers voeren? Ze zit vandaag op dag 35 van de dracht
Door tessa
#3035692
Ik zou daar zelf niet bang voor zijn, maar ik voer altijd al vers. Mijn mening is dat ze vers veel beter verteren en omdat de voedingsstoffen natuurlijk zijn, ze deze ook optimaal benutten. Dat komt moeder en pups alleen maar ten goede natuurlijk.
Tijdens de lactatie periode heb ik alleen maar goede ervaringen eigenlijk. Melk zat en van goede kwaliteit. Ook blijven mijn teven erg goed op gewicht tijdens de zoog periode, ze krijgen dan behoorlijk veel hoor, denk ruim twee kilo per dag voor honden van rond de 28 kilo. Meestal heb ik behoorlijke nesten van tussen de 7 en 9 pups.
Door Lizzy
#3035784
Ik zou haar langzaam overschakelen. Dus eerst de brok met 1/4 in mindering brengen en ipv vers gaan geven. En zo langzaam opbouwen totdat ze 100% op vers staat.
Door Jantina
#3037635
Dat zie ik ook. Of direct na de bevalling krijgen ze in ene vlees ipv brok. Ik snap niet waarom je dan niet gewoon altijd vers geeft. En de pups gaan na een paar balletjes vlees dan weer op brokkenpap.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door