Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Riek
#3037382
Hoe zat dat ook alweer?
Hoe hard mag de hond naast de fiets lopen?

Charlotte's nagels zijn mega lang op het moment.
Niet veel gelopen tijdens de dracht en de puppen.
Haar gewicht is ook ietsjes te veel.
En voor mij zou het ook geen kwaad kunnen.  ::)
Dus ik wil weer met haar gaan fietsen.
Is een drafje goed of juist niet?
We hebben al 2 x weer gefietst en ik merk dat ze het heerlijk vind.
Alleen wel jammer dat ze alle andere honden die ze ziet moet aanblaffen tijdens het fietsen  :-\
Dat is ook nog een puntje van aandacht.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3037402
Hier gaan ze in een drafje. Maar goed, zouden ze in galop gaan, dan wordt het al snel een gevaarlijk toertochtje en daar zul je met Charlotte wellicht minder last van hebben.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3037407
Joris weigert te draven, galoppeert altijd, enige probleem daarin schijnt bij showhonden te zijn, omdat hun voorkeursbeen sterker ontwikkeld raakt.
Door Danny
#3037411
Hier ook gewoon in draf, ze mogen van mij ook niet galopperen. Draf is beter.
Ze lopen bij mij zo tussen de 11 en 13 km/u
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3037436
Kijken naar hoe Charlotte lekker loopt? De hond van mijn ouders heb ik vroeger uren mee gefietst, lekker op het gemak in galop. Dat was een boerenhondje. Ik kan me voorstellen dat een vlinderhondje in draf een snelheid bereikt waarbij je net niet omvalt en bijv een grote Dog in draf zomaar 20+ km/h haalt
Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3037447
Mij is ook altijd geleerd, niet in galop met de hond! Dan train je z'n hart ipv z'n spieren zoals bij draf. En een vergroot hart geeft grotere kans op een hartaanval
Door Suzanne
#3037448
tip: ik zou wel eerste de te lange nagels knippen ... lijkt me niet fijn om te moeten draven met te lange nagels ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3037451
Nadia schreef: Hier ook draven. Al is dat met Kain heel moeilijk. Die gaat zo langzaam. Val ik bijna om met de fiets ;D
Haha dat heb ik met Daan ... Na zijn operatie kent meneer maar 2 tempo's, en dat is stappen of galof en ertussen is een drafje waarbij je idd bijna omvalt zelf op de fiets  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Riek
#3037456
In het drafje dat ze gaat, kan ik het bijhouden.
Maw, ik val nog niet om.
Na, eigenlijk valt dat ook wel mee.
Ze wil wel harder, maar dat vond ik niet zo'm goed idee.
En ik lees dat het dus ook beter is in draf dan in galop.
We fietsen maar een klein stukje in de wijk hier.
Ze vinden me natuurlijk wel van lotje getikt. Wie gaat er nu met een minihondje fietsen. Nou, ik dus.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3037471
Jantina schreef: Ik heb altijd begrepen dat ze alleen mogen draven, niet galopperen.
Ik heb er dus echt eentje die niet draven kan, galop kan hij al vanaf zo'n 7 km per uur. En ik twijfelde omdat ik niet wist of het draf of galop was, maar het filmpje wat ik (met gevaar voor eigen leven) heb gemaakt wees echt uit dat het galop was.
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 10 dec 2014, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door