Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3037285
Net in t park heeft vinnie lol......met wat achteraf blijkt een rat...
ik weet bijna voor 100% zeker dat ie die rat niet gebeten heeft... maar ja.....echt gezond was die rat niet..had wat bloed op de staart en schommelde.... vinnie heeft hem niet in zn bek gehad(niet gezien en was niet ver uit mn buurt)maar rook wel en moest niesen en speelde dmv een voorpoot...
maar goed.... stel dat die rat ziek was oid..... zal ik de da bellen of afwachten?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3037310
tja ik zou ook niet weten wat een DA ermee zou kunnen.
Zal wel over Weil beginnen, maar iets ertegen doen kun je nu toch niet. En symptomen weil zijn op te zoeken, incubatietijd 1 a 3 weken. Maar ja die rat hoeft niet besmet geweest te zijn. En andere ziektes geen idee.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3037314
ja weet ik veel.. da ga ik niet, die had ik dan enkel gebeld voor info ... enten voor weill is ie niet
zie t wel... hou hem in de peiling..
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3037319
De symptomen voor Weil zijn koorts, gewrichtspijn en moeilijk lopen, sloomheid, misselijkheid, veel drinken en plassen en eventueel bloedingen. Zolang je hem daar op in de gaten houd (en geen apen en beren gaat zien) komt het wel goed met die zwarte apekop van je.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3037365
Els&Flow schreef: De symptomen voor Weil zijn koorts, gewrichtspijn en moeilijk lopen, sloomheid, misselijkheid, veel drinken en plassen en eventueel bloedingen. Zolang je hem daar op in de gaten houd (en geen apen en beren gaat zien) komt het wel goed met die zwarte apekop van je.
dat soort symptomen vallen bij die apekop wel heel snel op he 8)
hannabelgje schreef: Ik denk eerder dat die rat slachtoffer is geworden van gif.
ja misschien wel...
Door bloemetje
#3037623
Had die rat een kleurtje... t kan een tamme zijn geweest met bmo  :-\. Dan gaan ze ook scheef lopen. Een wilde zou bijten denk ik
Door Lizzy
#3037750
Hier zijn de bruine ratten ook licht bruin. Echt beige. Ik denk overigens dat de urine van de rat (en de nieren) het meest besmettelijk is. Via de urine scheidt de rat de bacterieen uit en zo komen ze in het water terecht. Normaal denken we bij een Weil besmetting natuurlijk aan zwemmen in besmet water. Maar goed, een rat heeft dus of die bacteriën IN zijn lichaam en scheidt het uit via de urine. Hij zwemt natuurlijk ook zelf in datzelfde besmette water, wat de vacht gevaarlijk kan maken. Maar niet direct met deze temperaturen. Het is daar al te koud voor geweest. Dus opletten: ja. Maar ik zou er niet te zenuwachtig over worden als ik jou was.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3037790
neuh doe ik ook niet hoor, let ook zeer zeker niet constant op hem...daarbij merk ik iedere verandering zo bij hem op....t is vinnie he...als die sloom word ed is dat uitzonderlijk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door