Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Suzanne
#3036495
Hoi
Jaja, ik ben het moderne tijdperk ingetreden en heb een smartphone.
Die heb ik al wel een week ;-)  en ik ben er druk mee aan het oefenen. Ik kan al bellen en gebeld worden en what's appjes sturen. Nou, dan ben je een eind, niet waar....
Ik heb ggevonden hoe ik kan aan/uitzetten of ik wel of niet verbinding wil hebben met een 3G netwerk en dus uit mijn bundel mb's verbruik.

Maar waar ik niet uitkom is dit.
Ik was bij de intratuin, daar is "gratis wifi".. mooi denk ik nog... dan kan ik uitproberen. Ik was "verbonden", het signaal was "uitstekend" maar wat er ook gebeurde.... niets ;-(( What's app kon ik niet verzenden, ik kon geen pagina in een browser laden.... wat ging er mis? Datzelfde vanavond bij de macdonalds.. maar bij een restaurant waar ik stopte om te controleren of ik wel gewoon online kon... daar had ik ineens wel verbinding met de wifi van dat restaurant.... Het was noch in de INtratuin, noch bij de MacD druk..... heeft iemand enig idee wat er mis gaat?  Geen van deze 3 verbindingen was een Ziggo wifi-spot overigens.

Heel graag in Jip en Janneke, mijn technisch talent houd over het algemeen op bij "zet het toestel aan" ;-)

Suzanne
Door Suzanne
#3036503
Mini's 3-tal schreef: Typte iets wat je al had gezegd

Overigens: Ze volgen je via wifi door de winkel en houden bij hoe je loopt, waar je stilstaat etc ::)
Nou, kijk ;-)
Dat mag ;-)

Ik heb die mobiel om als het echt moet, dringend nodig is dus, online te KUNNEN gaan. In zo'n geval is dat vrijwel letterlijk "op leven en dood" of op zijn minst uitermate belangrijk dat iemand een bericht ontvangt. Het is niet mijn planning erop te gaan surfen, mail te lezen of gekke dingen via what'sapp te sturen. Mocht iemand het echt nodig vinden de Prietpraat ;-) te volgen.. ze doen maar ;-)

Echt internetten doe ik thuiis, achter de pc.. zo ook mail lezen. Die whatsappjes zijn straks ook in de trent van "ik ben kwartiertje later, sorry".... geheimen deel ik wel in persoon.
Het zal een keer voorkomen dat ik onderweg ben en absoluut moet weten waar winkel X zit of "de dichtsbijzijnde dokter" maar ook dan kan het me geen fluit schelen wie dat weet ;-) 

Maar, het is voor mij als blonde vrouw ;-) erg lastig te begrijpen dat ik aan alle kanten verbonden LIJK met een wifi-netwerk en toch geen whatsapp kan verzenden of nu.nl kan bezoeken. Nu ben ik nog in "aanleerfase" en doe ik dat soort dingen.. straks niet meer ;-)
En dus wil ik toch bij de MacD online kunnen zijn.... maar ja....???

*edit; ik had mijn telefoon aanstaan toen ik de Intratuin inliep maar had uitstaan "zoek verbinding met 3G netwerk"... Mijn telefoon gaf "bliep" en vroeg aan mij; ik heb een wifi netwerk gevonden, wilt u daarmee verbinden?  Vond ik een goed plan ;-)  dus ik druk op "ok".. ging allemaal fluitend ende probleemloos... maar ja.... hoe het ding ook aan alle kanten aangaf dat er verbinding was... die was er lekker niet ;-)



Suzanne
Laatst gewijzigd door Suzanne op ma 08 dec 2014, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#3036506
Waarschijnlijk zul je eerst naar de site van de betreffende "wifi aanbieder" moeten en daar op accepteren klikken.
Door Suzanne
#3036510
Nadia schreef: Waarschijnlijk zul je eerst naar de site van de betreffende "wifi aanbieder" moeten en daar op accepteren klikken.
Dat wordt lastig, want ik kwam niet online! 
Er kwam een automatische melding dat mijn mobiel een wifi-aanbieder had gevonden en of ik die wilde ja of nee. Nou, die wil ik dan wel (in dit uitprobeerstadium dus). Dat  leek ook echt helemaal goed te gaan... op diverse plekken kon ik zien dat ik beslist was verbonden en dat er een uitstekend signaal was. Dat zal wel ;-) maar toch kon ik niet online of what's app verzenden.
Nou is dat voor nu helemaal niet spannend maar kennelijk gaat er dus wat mis.. en ik wil weten wat, zodat ik dat kan aanpassen zodat ik, als het ooit echt nodig is, weet hoe ik online moet waar of wanneer dan ook.

Suzanne
Door Suzanne
#3036524
Suzanne schreef: Dat wordt lastig, want ik kwam niet online! 
Er kwam een automatische melding dat mijn mobiel een wifi-aanbieder had gevonden en of ik die wilde ja of nee. Nou, die wil ik dan wel (in dit uitprobeerstadium dus). Dat  leek ook echt helemaal goed te gaan... op diverse plekken kon ik zien dat ik beslist was verbonden en dat er een uitstekend signaal was. Dat zal wel ;-) maar toch kon ik niet online of what's app verzenden.
Nou is dat voor nu helemaal niet spannend maar kennelijk gaat er dus wat mis.. en ik wil weten wat, zodat ik dat kan aanpassen zodat ik, als het ooit echt nodig is, weet hoe ik online moet waar of wanneer dan ook.

Als iemand dus enig idee heeft... graag!

Suzanne
Door Kinnie
#3036532
Van de mac bij ons weet ik dat wanneer je verbinding wil maken met hun wifi netwerk, je automatisch naar een soort internet pagina vsn de mac gaat waar je nog op 'akkoord' (of iets in die trant) moet tikken. Doe je dit niet, valt de wifi ook weg. Lijkt me wel iets dat landelijk is en bij intratuin bijv ook vrij logisch
Door Nadia
#3036545
Precies. Voor de site van de mac, intratuin, v&d whatever hoef je niet verbonden te zijn. Dat is meestal zo ingesteld dat je daar wel op komt om je akkoord te geven.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3036546
Tja die telefoons van tegenwoordig....Het zijn net echte computers  ::) Die doen ook meestal wat je zegt, en niet wat je bedoelt  :P
Door Suzanne
#3036567
Ik snap wat jullie zeggen maar dat is toch niet logisch... dus als ik bij de McDonalds ben, moet ik eerst naar www.macdonalds.nl?
Dat wil ik nog accepteren ;-) maar ik kon in het geheel geen verbinding leggen met het internet ;-(  Dus ik zou ook niet op die site gekomen zijn ;-((

Hoe kan het dan dat ik wel meldingen krijg "verbonden met...."? 

*edit: ik ga het een volgende keer natuurlijk wel proberen! ;-)

Suzanne
Laatst gewijzigd door Suzanne op di 09 dec 2014, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3036578
Wat voor smartphone heb je? In het geval van een Android kun je de bovenste balk naar beneden schuiven.
Dan staat daar iets van 'verbonden met intratuin'
Als je daar op klikt, ga je naar een internetpagina waar je de algemene voorwaarden moet accepteren en dan heb je als het goed is internet.
Door eelke
#3036579
Suzanne schreef: Ik snap wat jullie zeggen maar dat is toch niet logisch... dus als ik bij de McDonalds ben, moet ik eerst naar http://www.macdonalds.nl?
Dat wil ik nog accepteren ;-) maar ik kon in het geheel geen verbinding leggen met het internet ;-(  Dus ik zou ook niet op die site gekomen zijn ;-((

Hoe kan het dan dat ik wel meldingen krijg "verbonden met...."? 

*edit: ik ga het een volgende keer natuurlijk wel proberen! ;-)

Suzanne
Is het zo lastig gewoon wat aan te nemen? :P
Als je verbinding wilt met de wifi van een bedrijf, maak je eerst verbinding op de normale wifi manier, klik je daarna op je internet icoontje, kom je automatisch op de site van dat bedrijf, klik je op accepteren oid en dan heb je verbinding.
Als je dat laatste niet doet doet heb je wel verbinding, maar krijg je geen rechten om het te gebruiken, omdat je eerst de voorwaarden moet accepteren. Zie het als het bezoek aan een hotel, je staat in de lobby en bent dus al binnen, maar moet eerst nog naar de receptie om de sleutel te halen voordat je naar je kamer kan.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3036582
eelke schreef: Is het zo lastig gewoon wat aan te nemen? :P
Als je verbinding wilt met de wifi van een bedrijf, maak je eerst verbinding op de normale wifi manier, klik je daarna op je internet icoontje, kom je automatisch op de site van dat bedrijf, klik je op accepteren oid en dan heb je verbinding.
Als je dat laatste niet doet doet heb je wel verbinding, maar krijg je geen rechten om het te gebruiken, omdat je eerst de voorwaarden moet accepteren. Zie het als het bezoek aan een hotel, je staat in de lobby en bent dus al binnen, maar moet eerst nog naar de receptie om de sleutel te halen voordat je naar je kamer kan.
Jip en Janneke?  :biggrin2:
Door Suzanne
#3036586
eelke schreef: Is het zo lastig gewoon wat aan te nemen? :P
Als je verbinding wilt met de wifi van een bedrijf, maak je eerst verbinding op de normale wifi manier, klik je daarna op je internet icoontje, kom je automatisch op de site van dat bedrijf, klik je op accepteren oid en dan heb je verbinding.
Als je dat laatste niet doet doet heb je wel verbinding, maar krijg je geen rechten om het te gebruiken, omdat je eerst de voorwaarden moet accepteren. Zie het als het bezoek aan een hotel, je staat in de lobby en bent dus al binnen, maar moet eerst nog naar de receptie om de sleutel te halen voordat je naar je kamer kan.
Ik wil van alles aannemen, maar ik snap het niet ;-)
Blond en voor het eerst een smartphone dus heb ff geduld aub.

Mijn telefoon staat zo ingesteld dat hij NIET automatisch het 3G netwerk zoekt en gebruikt (ik heb een beperkte databundel) maar dat hij WEL zoekt naar wifi.

Ik loop bij de Intratuin (het cafe) binnen... mijn telefoon komt ZELF helemaal automatisch met een melding dat hij wifi gevonden heeft. Met daarbij de vraag of ik daarmee wil verbinden. Ik geef "ok". Daarna kan ik bij mijn instellingen zien dat ik inderdaad verbonden ben met die wifi, dat het signaal "uitstekend" is... maar ik kan verder niets. Wat had ik anders moeten doen?
Ik kon geen enkele website openen (heb er 2 geprobeerd). De browser opende wel maar legde geen verbinding met het wereldwijdeweb.

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "verbinding op de normale wifi-manier"....  Ik hoefde er niets voor te doen; mijn telefoon deed het helemaal zelf (wel makkelijk, maar het ging dus toch niet goed).
Wat bedoel je met "internet-icoontje"... ?

Ook de medewerker van MacDonald snapte het niet wat er misging: ik had wel verbinding maar toch lukte het niet.

Om het gekker te maken... toen ik onderweg nog even stopte op de parkeerplaats van een (gesloten) restaurant kreeg ik ook daar de melding dat mijn telefoon een wifi gevonden had.... van dat restaurant. Ook een openbare wifi. Ik kon die aanklikken en mijn telefoon kwam met de vraag of ik ermee wilde verbinden. Daar heb ik 'ok' op gegeven en die verbinding kwam tot stand. Voor mijn gevoel niet anders dan bij de intratuin of de Mac. Daar kon ik WEL meteen een what'sapp versturen. Waarom lukte het daar dan wel en bij de Intratuin en Mac niet?
Ik kwam daarbij heel beslist NIET op de website van dat restaurant terecht overigens, maar kon wel gewoon aan de slag ;-)

Mijn telefoon ging niet automatisch naar de site van de Intratuin of Mac... ik kwam sowieso niet online. Ik denk dat het ook niet was gelukt als ik handmatig had ingegeven http://www.intratuin.nl ;-( maar eerlijk is eerlijk, dat heb ik niet geprobeerd. Ik ben ook eerlijk gezegd niet op het idee gekomen omdat er dus gewoon stond dat ik verbonden WAS en dat de signaalsterkte uitstekend was. Er was voor mij eigenlijk geen reden om aan te nemen dat ik NIET verbonden zou zijn met internet.


Suzanne
Laatst gewijzigd door Suzanne op di 09 dec 2014, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#3036587
Fenixjuh schreef: Wat voor smartphone heb je? In het geval van een Android kun je de bovenste balk naar beneden schuiven.
Dan staat daar iets van 'verbonden met intratuin'
Als je daar op klikt, ga je naar een internetpagina waar je de algemene voorwaarden moet accepteren en dan heb je als het goed is internet.
Ja, klopt, er stond "verbonden met Intratuin"....  daar kon ik niet op klikken, of althans, dat had geen resultaat.

Suzanne
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door