Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joss
#30355
Tibor had vanochtend wat etterachtige afscheiding bij zijn oog. Hij heeft dit eens in de zoveel tijd. Is er ook iets wat ik er tegen kan doen zonder direct met de oogzalf van de da in de weer te gaan?

Tibor heeft ook een beetje hangende oogleden misschien dat er daarom sneller irritatie ontstaat.

Tips?
Door Eidos
#30361
Zilverwater schijnt hier goed tegen te helpen heb ik me eens laten vertellen. Dit dan verdund met uitgekookt en afgekoeld water en dan een aantal keren per dag de ogen schoonmaken.
Door sylvia
#30367
Hoi José ,
Als Tibor wat open ogen heeft kan je inderdaad wel eens bij tijden veel oogafvloeisel hebben,met name met winderig weer.Met erg koud weer heb je er ook sneller last van dat de ogen gaan tranen. zilverwater in het oog doen,ik weet niet of dat een goed idee is,als je een wondje hebt en er zilverwater op doet steekt dit aardig,dus om dat in geirriteerde ogen te doen ,ik weet het niet.Wat erg goed helpt is goed schoonmaken,en ik heb goede ervaring om dit met neusenreiniger te doen van nivea. Dit kan je bij de drogist bestellen en is gedisteleerd water in kleine plastic ampulletjes,het is licht zout net als traanvocht.Ik heb dat voor kleintje haar ogen gebruikt die als pasgeboren baby ook elke dag vieze ogen had.
Gebruikersavatar
Door Joss
#30427
Dat zilverwater lijkt me nu een beetje eng, vooral als het kan steken in de ogen.

Maar die neusreiniger klinkt goed, ik ga het morgen direct bestellen/halen.

THANX !!
Door Lupa
#30449
zilverwater is niks anders dan gedestillerd water(als ik het goed begrijpen heb), dus het prikt niet

er zit toch geen alchol in?
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 12 dec 2003, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#30457
Lupa schreef: zilverwater is niks anders dan gedestillerd water(als ik het goed begrijpen heb), dus het prikt niet

er zit toch geen alchol in?
Twee maal nee.
Niet goed begrepen EN prikt niet.
Door Paul_Barte
#30486
Jos,
Probeer anders een homeopathische oogdruppels van VSM.....

Lupa,
De basis is gedestileerd maar dan een speciale en dure versie (Aqua Purificata) waarin miniscuul kleine deeltjes zilver in zitten.
Door sylvia
#30551
Ink schreef:

Twee maal nee.
Niet goed begrepen EN prikt niet.
nou echt wel dus dat het prikt he,ik heb het op een wond bijmezelf geprobeerd en het bijt als een gek,heel even het lijkt of het de wond van binnen schoonbijt.
Nu heb ik sterkte 30 ppm misschien dat dat scheelt,maar het prikt dus stevig in een wond.
En niet alleen bij mij maar toen ik verleden knokpartij bij de dames zilverwater op de wonden deed gaf er zelfs 1 een piep.de andere trok acuut haar kop weg .
Door Lupa
#30583
sylvia schreef:

nou echt wel dus dat het prikt he,ik heb het op een wond bijmezelf geprobeerd en het bijt als een gek,heel even het lijkt of het de wond van binnen schoonbijt.
Nu heb ik sterkte 30 ppm misschien dat dat scheelt,maar het prikt dus stevig in een wond.
En niet alleen bij mij maar toen ik verleden knokpartij bij de dames zilverwater op de wonden deed gaf er zelfs 1 een piep.de andere trok acuut haar kop weg .
dus ook een nee voor Ink ;D ;D
Door Ink
#30722
Lupa schreef:dus ook een nee voor Ink ;D ;D
Tsk tsk tsk dit is te eenvoudig!
Rest maar 1 mogelijkheid ... pak een aardappelschilmesje (flink scherp), mik het in een lichaamsdeel en pak je fles zilverwater.
Doe er wat op en voel. Prik of niet? Huize Syl: ja. Huize Ink: nee.
Dus misschien moet jij dan de doorslag maar geven. O ja, houd voor de zekerheid de telefoon bij de hand zodat je 112 kan bellen.
We horen het wel!
Door Truus
#30724
En nogmaals..is afgekoelde kamillethee geen optie?
Zou ik ook wel willen weten.
Door roger
#30726
<<En nogmaals..is afgekoelde kamillethee geen optie?
Zou ik ook wel willen weten.<<

Als oogwater adviseerd JdBL een aftreksel van de bladeren en bloemen van de stinkende gouwe
verder nog aftreksel van citroenmelisse,muur,salie,zuring en kweepitten.

Over kamillethee schrijft ze niks, tenminste niks voor de ogen.
Wel als haarlotion die van de bloemtopjes gemaakt word, en als laatste spoeling dient gebruikt omdat het blond haar lichter maakt 8) 8) 8)

gr.

Roger.
Door Diegel
#30730
Ik maak regelmatig haar ogen schoon met gekookt en afgekoeld water en enkele druppels euphrasia complex van Vogel (tip van Ellen). Werkt verzachtend, ook voor mezelf.
Er zit ogentroost, kamille, citroenmelisse en arnica in...
Je zou het eigenlijk als kompressen op de ogen moeten leggen, maar dat lukt natuurlijk maar enkele seconden! ;D
Laatst gewijzigd door Diegel op za 13 dec 2003, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door