Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Tinydreams
#3035426
Wij hebben het plan om voor de honden in onze kennel per hond in te vriezen.
Zo kunnen we smorgens en savonds gewoon de 7 voerbakjes klaarzetten en hoeven we niet dagelijks af te wegen. Zijn er meer mensen die dit zo doen of is dit niet praktisch? Onze honden verschillen in gewicht van 2kg tot 3,5 kg (chihuahua's) Hoor graag ervaringen of tips. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3035432
Ik denk dat het voor jullie praktisch is, als jullie het praktisch vinden
Zelf vroor ik niet per portie per hond in, toen ik er nog 2 had, maar gewoon voor hen samen(barf).

Ik zou het gewoon proberen, dan merk je het vanzelf :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3035551
Het is maar net wat je wilt. In 1 keer een hoop porties maken en op het moment van voeren gemak, of op het moment van voeren even wat werk.

Het nadeel van eerst alles portioneren lijkt mij dat je het een keer extra (deels) ontdooid. Uiteindelijk betekend dat toch kwaliteitsverschil. Geen enorme ramp, zeker niet als je het zo koud mogelijk portioneerd. Maar als je op het moment van voeren verdeeld heb je dan nadeel niet.
Gebruikersavatar
Door Tinydreams
#3035571
[quote="Kaela"]
Het is maar net wat je wilt. In 1 keer een hoop porties maken en op het moment van voeren gemak, of op het moment van voeren even wat werk.

Het nadeel van eerst alles portioneren lijkt mij dat je het een keer extra (deels) ontdooid. Uiteindelijk betekend dat toch kwaliteitsverschil. Geen enorme ramp, zeker niet als je het zo koud mogelijk portioneerd. Maar als je op het moment van voeren verdeeld heb je dan nadeel niet.
[/quote]hier zat ik net idd ook aan te denken. Je ontdooit eerst deels en vriest weer in, dat lijkt mij idd niet ten goede komen aan de voeding. Misschien dan toch maar gewoon normaal invriezen en dan afwegen op moment van voeren.Het komt vast wel op als ik 1kg ontdooi met 5 volwassen chihuahua's en 2 pups neem ik aan? Heb namelijk een reutje die naar mijn mening te mager is. Hij weegt 3.5 kg maar je blijft zn ribben echt zien en wat je ook voert hij komt geen gram aan.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3035592
Dit doe ik ook altijd, gewoon 1kg KVV door midden en je hebt een dagportie  voor Jacy  ;)
Aan het uiteinde nog even een goedkoop boterhamzakje en elk dag een stukje eruit halen  :)
Door erwinenmarloes
#3035606
Ik laat een kilorol zo ontdooien dat ik er met een scherp mes doorheen kan en dan maak ik maaltijdporties die ik dan weer in de koelkast doe. Ik bewaar ze in die lage bakjes van de chinees. Wat ik over heb, gaat weer de vriezer in en kan de volgende dag mee.
Door Lida. S
#3035622
ik heb 4 kleintjes die vnl kvv krijgen.
Ze hebben ieder hun eigen herkenbare bak. Ik zet die op de weegschaal en weeg het gewoon iedere dag af. Dat vind ik het makkelijkst, maar je moet doen wat jezelf het makkelijkst vind.
Door bloemetje
#3035668
Ik doe t ook zo. Ik weet dat ik twee kg nodig heb en haal dus twee kg rollen er uit. Afwegen doe ik al lang niet meer. Ik weet wat ieder ongeveer in de bak moet hebben en als die een dag wat minder krijgt dan de volgende dag een plukje extra.
Door Martine-Tom
#3035981
[quote="M@rina"]
Ik heb 2 honden de een eet 180 gram per dag de ander 400 ram ik ontdooi gewoon een kilo of pond en weeg hun maaltijden af.
[/quote]Zo daar zit veel verschil in, zoveel schelen ze toch niet in grote? :)
Door Lida. S
#3036324
Mijn kleine hondjes schelen wel veel in gewicht (tussen de 4 en 10 kg) maar krijgen ongeveer allemaal evenveel (175 gram)
Mijn grote honden zijn ongeveer even zwaar (35 to 38 kg), maar de een eet 700 gram, de ander 850 en de andere meer dan 1 kg.
Door M@rina
#3036445
[quote="Martine-Tom"]
Zo daar zit veel verschil in, zoveel schelen ze toch niet in grote? :)
[/quote]

Nee Saartje is 11,5 kg en Teun is 13,5 maar Saartje d'r kippenhok is verwijderd en ze is lui in huis. Teun is een ADHD cockertje met weinig rust in zijn lijf dus verbruikt hij veel meer. Voor het implantaat liet hij ook zo'n 3x per week zijn eten staan, w.s. zal ik bij hem binnen kort ook een beetje moeten gaan minderen, maar voor nu mag hij nog wel een klein beetje aankomen 14,5 kg zou voor Teun heel mooi zijn.
Door inni
#3036538
[quote="erwinenmarloes"]
Ik laat een kilorol zo ontdooien dat ik er met een scherp mes doorheen kan en dan maak ik maaltijdporties die ik dan weer in de koelkast doe. Ik bewaar ze in die lage bakjes van de chinees. Wat ik over heb, gaat weer de vriezer in en kan de volgende dag mee.
[/quote]

ook ongeveer zo, beetje ontdooien, met een gekarteld mes dubbele dag porties snijden, in een grotere plastiekzak de schijven naast mekaar leggen en weer in de vriezer. Om de dag een schijf uithalen en in een bakje in de koelkast laten ontdooien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door