Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tessa
#3035605
Onze Pip, shih tzu van ruim 13, is sinds gisteren plotseling blind.
Ze had al maar een oog maar van het ene op het andere moment ziet ze niks meer.
Morgen ga ik gelijk naar de dierenarts maar aan het oog zelf is niks vreemds te zien, ik vrees dat het een beetje einde verhaal gaat worden voor Pip. Ik gun het haar niet dat ze nog veel langer zo onzeker door het huis en tuin moet scharrelen zoals ze nu doet.
Ook moet ze zich handhaven tussen drie boxers en als ze niks meer ziet wordt dat voor haar heel moeilijk, als doen ze wel voorzichtig met haar.
Voor de rest is ze niet veel anders dan anders, om pijn uit te sluiten geef ik metacam, maar ik heb niet het idee dat ze echt pijn heeft.
Misschien een tumor in haar koppie of een tia , ik heb echt geen idee... :-\
Door vagebond
#3035619
Maar ze is al 13jr toch? Weet je zeker dat ze niet al slechter zag, of ziet het oog in ene er anders uit dan?
Gr. Ingrid
Door tessa
#3035625
Nee, ze zag nog prima, het is echt van het ene op het andere moment, ze is ineens stekeblind en loopt overal tegenaan. Daarom denk ik dat het niks met haar oog zelf te maken heeft maar met de overdracht naar haar hersenen ofzo.
Door Ruisje
#3035716
Hoge bloeddruk?!

Twee jaar geleden werd één van onze katten ineens blind. Ook van de één op andere dag en ze liep ook overal tegenaan. Zij was toen 16 jaar en had al jaren een te snel werkende schildklier en kreeg daar natuurlijke middelen voor. En ze at vers en veel! ;) Eén van de dingen die bij het schildklierprobleem horen is hoge bloeddruk. Bloeddruk laten meten en ja hoor! Toen heb ik wat op de dierenarts moet inpraten, maar uiteindelijk gaf hij mee waarom ik vroeg: een bloeddrukverlagend medicijn. Eén week later kon ze weer zien!!!

Dus heel misschien is er voor Pip ook nog hoop. Heel veel sterkte!!
Door Ramses1
#3035779
Ruisje schreef: Hoge bloeddruk?!

Twee jaar geleden werd één van onze katten ineens blind. Ook van de één op andere dag en ze liep ook overal tegenaan. Zij was toen 16 jaar en had al jaren een te snel werkende schildklier en kreeg daar natuurlijke middelen voor. En ze at vers en veel! ;) Eén van de dingen die bij het schildklierprobleem horen is hoge bloeddruk. Bloeddruk laten meten en ja hoor! Toen heb ik wat op de dierenarts moet inpraten, maar uiteindelijk gaf hij mee waarom ik vroeg: een bloeddrukverlagend medicijn. Eén week later kon ze weer zien!!!

Dus heel misschien is er voor Pip ook nog hoop. Heel veel sterkte!!
Jeetje, wat een bijzonder verhaal!

Sterkte met Pip, zou fijn zijn als er voor haar ook zoiets "simpels" de oplossing zou mogen zijn.
Door tessa
#3036119
Zo, we zijn weer terug. Ze heeft acute netvlies loslating en daar is niks meer aan te doen..., kan inderdaad komen door hoge bloeddruk of diabetes. Twee maanden geleden heeft ze nog een uitgebreid bloedonderzoek gehad en toen was alles prima, ook drinkt ze niet meer dan normaal en valt ze niet af dus aan diabetes denken we niet gelijk. Eventueel kan ik  morgen een bloeddrukmeting laten doen, maar weet niet of ik dat nog laat doen. Aan de loslating zelf is niks meer te doen en ik denk dat we haar deze week laten gaan, op deze manier kan ze geen volwaardige hond meer zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door