Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3035496
Met kerst komt de familie hier eten en dan wil ik ipv 1 voor- hoofd- en nagerecht kleine hapjes maken. Beetje tapas idee met traditioneel kersteten.

Alleen nu is meneer K de afwasser hier in huis en die zag de aanschaf en afwas van allemaal kleine schaaltjes en schoteltjes niet zo zitten. Dus hij zegt: wegwerpspul!

Nu heb ik wat zitten googlen, maar echt veel vind ik niet. Ja, dat hele cheepy witte plastic spul en wat kleurrijk versierd kinderfeestjes spul. Ik heb wel een paar kerstbekers gevonden en ook wel acceptabele rode bordjes. Maar ik zoek eigenlijk vooral schoteltjes en kleine schaaltjes. Iemand een idee waar ik dat kan zoeken?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3035497
Wij hebben vorig jaar bij de Sligro voor onze jaarlijkse bbq zilveren (hardplastic) bestek gevonden en een serie wegwerpservies, ook van plastic met leuk motiefje, incl. bakjes en schoteltjes. Ook bij sligro.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3035556
Dank voor de reacties! Ik ga alle linkjes even uitpluizen!

We gaan niet afwassen (en ja we hebben een vaatwasser). Als mijn mannetje aangeeft daar voor een keer geen zin aan te hebben, dan lossen we het anders op. Het is voor hem ook kerst en er blijft nog méér dan genoeg afwas over. Ik wil alleen de kleine hapjes op wegwerpspullen aanbieden, we zullen van gewoon servies eten.
Door sella
#3035567
Tis dat ik dit jaar niet meer in de buurt kom, anders had ik wel wat voorbeelden gestuurd wat wij bij de hanos en sligro kunnen kopen.
Heel simpel tot sjiek de friemel.
Door hamada
#3035658
De Biofutura borden van palmblad vind ik erg mooi en milieu vriendelijk. Zijn ook stevig, dus doorbuigen zoals sommige plastic borden zit er niet in :). Ze hebben ook composteerbaar bestek, net plastic maar afbreekbaar van ik geloof maisachtig materiaal.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door