Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3035347
Hoi hoi allemaal,

Hier een vraag over chlorella en ontgiften. 4 dagen geleden ben ik begonnen met chlorella voor mijn maltezer. Ik wil hem laten ontgiften omdat hij door zijn allergien en artrose best wel wat troep binnen heeft gehad. Ben dus met de chlorella begonnen, de eerste dag merkte ik niks, de 2 e dag werd ie heel misselijk en zijn maag begon te borrelen, hij kreunde er ook echt bij en was super onrustig, en vanaf gister heeft ie enorme jeuk aan zijn pootjes (dit is ook zijn gevoelige plek met de allergien) hij stinkt veel meer uit zijn bek en pootjes zijn weer dik en rood. Is dit allemaal ontgiften? Vind het namelijk een heftige reactie en wil abrupt weer stoppen, of moet ik doorzetten? Ben nu wel genoodzaakt prednisoncreme op zijn poten te smeren, dat lijkt me ook weer niet goed. Honingzalf, sudocreme etc helpt allemaal niet als hij in deze mate jeuk heeft. Hoop dat iemamd hier meer weet :-) bedankt alvast!!

Groetjes Monique en Loutje (de maltezer )
#3035428
Lou & Joy schreef: Maar als ik stop en het wordt minder dan weet ik nog steeds niet of het ontgiften of allergische reactie is toch?
Nee, dat weet je ook niet. Wat je kunt doen is ontgiften met een ander middel. Om te kijken of het dan ook zo erg is. Wat je ook nog kunt proberen is stoppen en als de problemen over zijn, opnieuw beginnen maar dan HEEEEEEEEEEEEEEEEL langzaam en de dosering opbouwen.
#3035518
Oh echt? Had hier ergens teruggelezen dat 3 tabletjes voor een kleine hondjes goed zou zijn. Maar ja mijne reageert er fel op. Ik geef nu ff niks tot het weer rustig is en dan 1tje per dag.

Verder heb ik de Xie Tang tabletjes van de huisdierendokter besteld en wil die erbij gaan geven. Iemand daar nog ervaring mee?
#3035550
Chlorella is heftig spul. Ik heb het zelf ook gehad en had ook felle reacties als migraine.

Nu even stoppen en dan de dosering die hij uiteindelijk moet krijgen delen door zeven was het advies van de natuurarts. Dan ga je in week één bijvoorbeeld één tabletje geven (of een half, of een kwart bv), in week twee geef je er twee en zo bouw je op tot week zeven. Dan na week zeven op dezelfde manier weer afbouwen en je hebt een kuur gehad.
Overigens ontgift je met chlorella alleen zware metalen werd mij verteld. Wil je het lichaam ook reinigen van overtollige afvalstoffen moet je vier weken ontgiften met groene leem.
#3035580
Hope schreef: Chlorella is heftig spul. Ik heb het zelf ook gehad en had ook felle reacties als migraine.

Nu even stoppen en dan de dosering die hij uiteindelijk moet krijgen delen door zeven was het advies van de natuurarts. Dan ga je in week één bijvoorbeeld één tabletje geven (of een half, of een kwart bv), in week twee geef je er twee en zo bouw je op tot week zeven. Dan na week zeven op dezelfde manier weer afbouwen en je hebt een kuur gehad.
Overigens ontgift je met chlorella alleen zware metalen werd mij verteld. Wil je het lichaam ook reinigen van overtollige afvalstoffen moet je vier weken ontgiften met groene leem.
Bedankt! Liever zou ik nog meer ontgiften, maar had nog chlorella in huis. Groene leem durfde ik niet omdat hij onlangs nog ontstekingsremmers heeft gehad. Begreep dat groene leem dan niet mag? Of is dat alleen bij andere soort medicijnen? Mocht de chlorella niet meer lukken,ga ik toch eens groene leem aanschaffen. Kan ik dit ook bij bijvoorbeeld een reformdrogist halen?
#3035793
Gittje schreef: Ik was mij niet bewust dat chlorella een allergische reactie kon geven. Heeft dat dan te maken met de zuiverheid van de chlorella of is het effectief een reactie op de algen?
In chlorella zit eiwit en daar kun je allergisch voor zijn. Je kunt voor alles allergisch zijn. En daarom ook voor chlorella.
#3035815
Lou & Joy schreef: Bedankt! Liever zou ik nog meer ontgiften, maar had nog chlorella in huis. Groene leem durfde ik niet omdat hij onlangs nog ontstekingsremmers heeft gehad. Begreep dat groene leem dan niet mag? Of is dat alleen bij andere soort medicijnen? Mocht de chlorella niet meer lukken,ga ik toch eens groene leem aanschaffen. Kan ik dit ook bij bijvoorbeeld een reformdrogist halen?
Naar mijn weten mag groene leem alleen gegeven worden na het gebruik van ontstekingsremmers en niet tegelijk.
#3035821
Lizzy schreef: In chlorella zit eiwit en daar kun je allergisch voor zijn. Je kunt voor alles allergisch zijn. En daarom ook voor chlorella.
Ik denk eigenlijk ook dat daar het probleem ligt, hij kan ook geen vis meer verdragen. Eigenlijk kan ie bijna niks meer hebben. Zoveel gelimineerd, blijkt dat ie alleen tegen witvlees kan, maar kip en kalkoen gaat ook niet goed. En gevogelte gaat ook steeds mis pfffff. Konijn gaat nu redelijk goed. Ik ga wel even groene leem aanschaffen en hoop dat de Xie Tang aanslaat!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door