Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Cockerlover
#3035245
In mijn zoektocht naar een DA die wil/kan titeren, kom ik terecht bij de praktijk "Nossek en Verheijden" in Eindhoven. Kent iemand deze praktijk? Ervaringen ivm titeren?
In België is het helemaal hopeloos om iemand te vinden. Mijn eigen DA begint er niet aan want: "als blijkt dat er niet voldoende stoffen meer zijn, moet je toch nog inenten en zit je met dubbele kosten. " Hiermee gaat ze volledig voorbij aan het feit dat er misschien onnodig gevaccineerd wordt. Maar anderzijds wilde ze mijn oude reu op 12 jaar niet meer inenten omdat het te belastend voor hem was.
Mijn drie oudsten moet ik nu echt wel laten controleren, het kan tenslotte niet de bedoeling zijn dat ziektes die overwonnen zijn, terug de kop gaan opsteken.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3035299
Ben ook benieuwd. Het is heel lastig om een dierenarts in Brabant (Noord-Limburg) te vinden die titert.

(Een uitkomst zijn de privé opgezette groepstiteringen door Tannetje; heb alleen geen ruimte - woon in een klein appartement -, anders zou ik er proberen één te organiseren).
Gebruikersavatar
Door nova
#3035313
Cockerlover schreef: In mijn zoektocht naar een DA die wil/kan titeren, kom ik terecht bij de praktijk "Nossek en Verheijden" in Eindhoven. Kent iemand deze praktijk? Ervaringen ivm titeren?
In België is het helemaal hopeloos om iemand te vinden. Mijn eigen DA begint er niet aan want: "als blijkt dat er niet voldoende stoffen meer zijn, moet je toch nog inenten en zit je met dubbele kosten. " Hiermee gaat ze volledig voorbij aan het feit dat er misschien onnodig gevaccineerd wordt. Maar anderzijds wilde ze mijn oude reu op 12 jaar niet meer inenten omdat het te belastend voor hem was.
Mijn drie oudsten moet ik nu echt wel laten controleren, het kan tenslotte niet de bedoeling zijn dat ziektes die overwonnen zijn, terug de kop gaan opsteken.
Daar zou ze zo maar eens gelijk in kunnen hebben.

Het is idd moeilijk om een DA te vinden die wil titeren, maar als je eens op de site van Tannetje Konings kijkt, dan kom je misschien wat verder http://www.centrumoase.nl/

Klik op evenementen, en daar vind je een lijst met data waar en wanneer getiterd wordt. Vlgs mij is Leunen, (april 2015) wel een beetje in die regio ;)

Opgezocht: leunen ligt 40 km. voorbij Eindhoven in Ned. Limburg
Laatst gewijzigd door nova op zo 07 dec 2014, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3035320
*Remy* schreef: Ben ook benieuwd. Het is heel lastig om een dierenarts in Brabant (Noord-Limburg) te vinden die titert.

(Een uitkomst zijn de privé opgezette groepstiteringen door Tannetje; heb alleen geen ruimte - woon in een klein appartement -, anders zou ik er proberen één te organiseren).
Wil best wat organiseren hoor. Ik woon in Kaatsheuvel.
Gebruikersavatar
Door nova
#3035321
*Remy* schreef: Ben ook benieuwd. Het is heel lastig om een dierenarts in Brabant (Noord-Limburg) te vinden die titert.

(Een uitkomst zijn de privé opgezette groepstiteringen door Tannetje; heb alleen geen ruimte - woon in een klein appartement -, anders zou ik er proberen één te organiseren).
Ik kom tot de conclusie dat er beter gezocht moet worden ;D, zeker als je al weet dat Tannetje het doet ;)

wat ik kan vinden, kunnen jullie ook vinden:
http://www.centrumoase.nl/pages/5/evenementenoverzicht/
Laatst gewijzigd door nova op zo 07 dec 2014, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3035324
nova schreef: Ik kom tot de conclusie dat er beter gezocht moet worden ;D, zeker als je al weet dat Tannetje het doet ;)
Snap deze reactie niet helemaal. Dat schreef Remy toch al? ???
Gebruikersavatar
Door nova
#3035334
Doranto schreef: Snap deze reactie niet helemaal. Dat schreef Remy toch al? ???

wat ik wil aangeven:

Tannetje vermeld op haar Site waar en wanneer er getiterd kan worden.
Ook is bij deze en gene bekend dát Tannetje titert. dan is het toch maar een kleine stap om even naar de site van Tannetje te gaan ;) of heb ik het nu fout?

Kan me voorstellen dat de TS hiervan niet op de hoogte is. ;)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3035338
nova schreef:
wat ik wil aangeven:

Tannetje vermeld op haar Site waar en wanneer er getiterd kan worden.
Ook is bij deze en gene bekend dát Tannetje titert. dan is het toch maar een kleine stap om even naar de site van Tannetje te gaan ;) of heb ik het nu fout?

Kan me voorstellen dat de TS hiervan niet op de hoogte is. ;)
Ik denk dat Remy iets zoekt wat dichter in de buurt is ;)
Maar ja, dan is Leunen natuurlijk nog altijd een stukje dichterbij dan Kaatsheuvel vanuit Weert.....
Laatst gewijzigd door doranto op zo 07 dec 2014, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3035356
nova schreef:
wat ik wil aangeven:

Tannetje vermeld op haar Site waar en wanneer er getiterd kan worden.
Ook is bij deze en gene bekend dát Tannetje titert. dan is het toch maar een kleine stap om even naar de site van Tannetje te gaan ;) of heb ik het nu fout?

Kan me voorstellen dat de TS hiervan niet op de hoogte is. ;)
TS is hier zeker van op de hoogte en bekijkt Tannetjes site met grote regelmaat. Ook titeren in Leunen is mij bekend. De titerbepaling wordt gehouden in een dierenspeciaalzaak op een zaterdag. Misschien zie ik het fout, maar ik denk dat dat een drukke bedoeling gaat worden (met een hond die zwaar mishandeld is door mensen zijn vele mensen bij elkaar in een kleine omgeving geen optie).

Ik wacht nog even af en hou Tannetjes site in de gaten en mogelijke privé-titermogelijkheden. Doet zich een kans voor om in de regio te laten titeren dan zullen we daar gebruik van maken, zo niet dan rijden we begin 2015 naar Otterlo (Tannetje).
Gebruikersavatar
Door doranto
#3035359
*Remy* schreef: TS is hier zeker van op de hoogte en bekijkt Tannetjes site met grote regelmaat. Ook titeren in Leunen is mij bekend. De titerbepaling wordt gehouden in een dierenspeciaalzaak op een zaterdag. Misschien zie ik het fout, maar ik denk dat dat een drukke bedoeling gaat worden (met een hond die zwaar mishandeld is door mensen zijn vele mensen bij elkaar in een kleine omgeving geen optie).

Ik wacht nog even af en hou Tannetjes site in de gaten en mogelijke privé-titermogelijkheden. Doet zich een kans voor om in de regio te laten titeren dan zullen we daar gebruik van maken, zo niet dan rijden we begin 2015 naar Otterlo (Tannetje).
In dat geval denk ik dat je inderdaad beter naar Otterloo kunt rijden dan.
Privé opgezette groepstiteringen zijn volgens mij altijd met meerdere mensen :-\
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3035360
[quote author]
Wil best wat organiseren hoor. Ik woon in Kaatsheuvel.
[/quote]

Ik zou graag mee willen doen met 1 hond, mocht je iets willen opzetten; Kaatsheuvel is dichterbij dan Otterlo.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3035365
*Remy* schreef: Ik zou graag mee willen doen met 1 hond, mocht je iets willen opzetten; Kaatsheuvel is dichterbij dan Otterlo.
Is dat dan niet evengoed te veel drukte voor je hond? Er zullen dan altijd wel meerdere mensen komen denk ik, voor 1 of 2 personen zal Tannetje niet helemaal naar Kaatsheuvel rijden.

ps. Zie net dat jij niet de TS bent :-\
We zijn nu dus wel het topic van een ander aan het 'vervuilen'....
Misschien kun je beter even zelf een topic openen?
Laatst gewijzigd door doranto op zo 07 dec 2014, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3035366
Doranto schreef: In dat geval denk ik dat je inderdaad beter naar Otterloo kunt rijden dan.
Privé opgezette groeps titeringen zijn volgens mij altijd met meerdere mensen :-\
Ja, we hebben al vaker deelgenomen aan titerbepalingen aan huis (met mijn andere honden). Er zijn meestal zo'n stuk of 10-15 mensen, waar tegen je kunt zeggen dat je een extreem angstige hond hebt, waarna er rekening met hem gehouden wordt itt in een dieren speciaalzaak.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3035368
Lazy Garfield schreef: Wat kost titeren bij Tannetje eigenlijk?
Volgens mij was het de laatste keer ( half jaar geleden) dat ik en hond heb laten titeren 35 euro (zal het nog wel even nakijken). Dit isi dan wel exclusief een eventuele enting.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door