Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#3033423
Aangezien wij een seizoenbedrijf hebben en er dus in de winter helaas niet veel binnen komt moeten we wat zuiniger aan doen.
Slagerij West is het voordeligst om te bestellen voor ons. Ik weet dat het vlees over het algemeen vetter is, maar dat kunnen mijn honden wel hebben in de winter. Mijn menu zou zijn voor 9 weken. Daarna kunnen we ons weer meer veroorloven en dus voor meer afwisseling zorgen.

Vleesbot:
Kalkoennek
Kipkarkas
Geitenribben ( red. jong)

Orgaan:
Lamspens
Kip, lever / maag / hart
Rundernier

Spiervlees:
Geitensnippers
Lamssnippers
Kopvlees

Vis:
Zalmkop / graat

Verder krijg ik van de jagers meestal wel wat wild in de vorm van hert / ree (ribben, spiervlees) en hazenkoppen.

Mijn menu zal dan als volgt zijn:
Maandag: vleesbot + orgaanmix
Dinsdag: vleesbot + spiervlees
Woensdag: vleesbot + orgaanmix
Donderdag: vleesbot + spiervlees
Vrijdag: vleesbot + orgaanmix
Zaterdag:Vleesbot + spiervlees
Zondag: Zalmkop / graat

Ik kook 4 a 5 dagen per week een beetje extra groenten voor ze.
Daarnaast krijgen ze 2x per week een ei en af en toe wat tafelrestjes zoals aardappels, rijst of pasta.

Zouden ze hier de winter mee door kunnen komen denken jullie? De rest van het jaar geef ik ze bijna geen kip en hebben ze veel meer afwisseling in diersoorten (8 a 10).
Door Simone V
#3033582
Ik tel 5 diersoorten plus vis! dat is geloof ik het absolute minimum, maar daarnaast krijg je er af en toe nog wat hert, ree en haas bij. Dan zit je al op 6 of 8 soorten.
Nou, lijkt mij prima om die paar weken te overbruggen!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3033831
Lijkt mij een prima menuutje.

Neem aan dat je vaker 1 visdag hebt gedaan? Dat zou hier namelijk onherroepelijk leiden tot braken of diarree. Dus ik combineer t altijd.
Door Lizzy
#3033877
[quote="malimaniac"]
Aangezien wij een seizoenbedrijf hebben en er dus in de winter helaas niet veel binnen komt moeten we wat zuiniger aan doen.
Slagerij West is het voordeligst om te bestellen voor ons. Ik weet dat het vlees over het algemeen vetter is, maar dat kunnen mijn honden wel hebben in de winter. Mijn menu zou zijn voor 9 weken. Daarna kunnen we ons weer meer veroorloven en dus voor meer afwisseling zorgen.

Vleesbot:
Kalkoennek
Kipkarkas
Geitenribben ( red. jong)

Orgaan:
Lamspens
Kip, lever / maag / hart
Rundernier

Spiervlees:
Geitensnippers
Lamssnippers
Kopvlees

Vis:
Zalmkop / graat

Verder krijg ik van de jagers meestal wel wat wild in de vorm van hert / ree (ribben, spiervlees) en hazenkoppen.

Mijn menu zal dan als volgt zijn:
Maandag: vleesbot + orgaanmix
Dinsdag: vleesbot + spiervlees
Woensdag: vleesbot + orgaanmix
Donderdag: vleesbot + spiervlees
Vrijdag: vleesbot + orgaanmix
Zaterdag:Vleesbot + spiervlees
Zondag: Zalmkop / graat

Ik kook 4 a 5 dagen per week een beetje extra groenten voor ze.
Daarnaast krijgen ze 2x per week een ei en af en toe wat tafelrestjes zoals aardappels, rijst of pasta.

Zouden ze hier de winter mee door kunnen komen denken jullie? De rest van het jaar geef ik ze bijna geen kip en hebben ze veel meer afwisseling in diersoorten (8 a 10).
[/quote]

Oh, hier komen ze met heel veel gemak mee de winter door hoor. Dit is gewoon een hartstikke strak menu! Ik tel 5 diersoorten, je geeft groenten, vette vis, eitjes.... en dan krijgen ze on top of that ook nog eens wat hert/ree en haas!
Door malimaniac
#3033939
Bedankt voor jullie reacties  :) Ik geef ze het hele jaar door 1x per week een visdag dus dat gaat goed.
Toch fijn dat er met een beperkt budget ook een gezond menu samen gesteld kan worden. Zit nu op €1, 90 per kilo.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door