Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3034954
... verwachten Meneer PoP en ik ons eerste kindje.  :D

Het is een heel vreemd gevoel, en ik moet heel erg aan het idee wennen, maar we zijn er super blij mee!
Dit is iets waar we samen al zo lang naar uitkijken.  We zijn nu anderhalf jaar getrouwd en verhuisd naar een mooi groot huis met grote tuin, en dus is dit de volgende grote mijlpaal in ons leven.  De grootste van allemaal!!
Ookal voelt het hier al een aantal jaar als een gezinnetje met onze drie kattenschatjes, nu wordt het toch echt een heel ander leven in huis.

Vanaf mijn kleine zusje geboren werd toen ik 10 was, wist ik dat ik ook een baby wilde.  En ik heb altijd moeten wachten, moeten uitstellen. (om verstandig te zijn....  ::))
Toen ik dik 8 jaar geleden mijn ventje leerde kennen werd het nog moeilijker om te wachten, maar ja, ik ging juist naar de universiteit, dus het was niet echt het juiste moment.
Maar sinds begin dit jaar hadden we dan allebei een stabiel job, en alle andere zaken die nodig waren, en voelden we er ons echt klaar voor.
Na een paar maanden wachten was het dan 2 maand geleden echt zover en dinsdien zijn we in blijde verwachting.

Sinds een week of 3 ben ik wel iets minder gelukkig want ik heb eigenlijk de hele dag last van misselijkheid en ik moet heel erg veel slapen.  De ene dag wat meer dan de andere, dus het is gelukkig niet altijd even erg. Maar het is wel moeilijk om er zo ten volle van te genieten, ik moet het even erg rustig aan doen.
Dat wil wel zeggen, dat ik wat meer hier op BP zit.  ;)

Ik heb ook mijn voornemens ivm gezonde voeding een beetje aan de kant moeten schuiven, want dat was niet vol te houden.  Voordat ik zwanger was at ik zo goed als geen koolhydraten meer (wel veel fruit), maar sinds die baby in mijn buik zit, lukt dat gewoon niet meer.  Het is net of die mijn suikerspiegel helemaal om zeep helpt en steeds naar beneden trekt, maar ik red het niet zonder suikers. En dat vind ik wel heel lastig, want ik geloof echt dat het gezonder is zonder.
Maar goed, ik moet ook wel zien dat ik niet te veel afval en wat eten binnen houdt. Dus dan maar koolhydraten.
Verder vallen groenten me ook heel zwaar op de maag en kan ik mezelf meestal niet zover krijgen om ze zelfs maar te eten omdat mijn maag gewoon keert van het idee of van de geur.  Heel lastig. Groene smoothie's ook al geprobeerd, maar geen succes...  :'(

Gelukkig gaat mijn fruit er 's ochtends wel nog relatief goed in. Dus daar houdt ik me dan maar (mentaal) aan vast dat daar toch nog wel wat vitaminen in zitten.  Af en toe gaat een stukje goed vlees of vis er ook wel in, het enige waar ik me zorgen in maak is de goede plantaardige eiwitten in groenten. Ik heb de hoop dat het binnen een week of 3-4 wel beter zal gaan gaan en dat ik dan ook weer wat groenten kan eten.
Ik hoop gewoon dat mijn eetlust terugkomt, want nu is het eigenlijk een hele dag mezelf dwingen om wat te eten ookal heb ik echt geen zin, maar als ik niets eet wordt ik zeker misselijk van de honger...  ::)

Ale, ik hoop dus wel dat het betert.
Maar het idee dat er een kindje komt en dat die nu mooi in mij aan het groeien is, is wel prachtig.
Ik kijk wel uit naar het vervolg.  :biggrin2:
Door bloemetje
#3034956
Van harte gefeliciteerd!  Maak je niet al te druk hoor dat is nog veel slechter.  Slik vitamientjes en eet waar je je op dit moment prettig bij voelt.  :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3034961
Wat een geweldig mooi nieuws! Hartelijk gefeliciteerd met jullie a.s. kindje (hoe zeg je dat in hemelsnaam). Beroerd  :biggrin2: dat je je niet lekker voelt, maar (heb ik horen vertellen) meestal gaat dat na een aantal weken zwangerschap voorbij (toch?).

Doe het idd lekker rustig aan en eet dat wat goed valt. En dat dat dan toevallig wat meer kh zijn dan gebruikelijk, dat is niet anders. Zoals je zelf al aangeeft is afvallen nu ook een slecht plan.

Sterkte en succes!!!  :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3034962
Van harte gefeliciteerd!! En ja, helaas is die verstandige uitstel hier ook bekend.. >:(


Hoop dat je je snel weer wat beter voelt.. En koolhydraten eten we ook al heeeel lang, dus zo heel slecht kan het nou ook weer niet zijn.. Belangrijker is idd dat je niet afvalt ;)

Hoop dat je snel van deze mooie tijd kan genieten :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door pike
#3034968
Dat is een verrassing  :D  Gefeliciteerd!! Enne, gewoon eten waar je trek in hebt en wat je lichaam aangeeft, je kan nog lang genoeg gezond eten!
Door smulpaap
#3034977
Wat lees ik nu , dat is eens een leuk bericht  :)
Van harte gefeliciteerd  :-* :-* En doe maar even lekker rustig aan hoor
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3034987
Fenixjuh schreef: Van harte gefeliciteerd!! En ja, helaas is die verstandige uitstel hier ook bekend.. >:(


Hoop dat je je snel weer wat beter voelt.. En koolhydraten eten we ook al heeeel lang, dus zo heel slecht kan het nou ook weer niet zijn.. Belangrijker is idd dat je niet afvalt ;)

Hoop dat je snel van deze mooie tijd kan genieten :bigarmhug:
Goh, dat weet ik niet.
Er zijn toch ook heel wat mensen met diabetes en tijdens de zwangerschap is die kans nog groter... Dus helemaal gerust ben ik daar niet op, los van het feit dat er geen bouwstoffen of vitaminen in zitten maar dat het gewoon lege caloriën zijn.
Maar goed, het is inderdaad niet anders.
Ik probeer binnen de grenzen van waar ik me goed bij voel, zo gezond mogelijk te blijven.

Het heeft ook wel 1 voordeel.
Ik heb nu een excuus om eens pannekoeken te bakken of koekjes te kopen, dat was eeuwen geleden...  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3034994
bloemetje schreef: Van harte gefeliciteerd!  Maak je niet al te druk hoor dat is nog veel slechter.  Slik vitamientjes en eet waar je je op dit moment prettig bij voelt.  :-*
Helemaal mee eens  :)
Gefeliciteerd!!!

Je krijgt er zó veel voor terug  :biggrin2:
Door Ike
#3035004
Wat een leuk nieuws, gefeliciteerd  :D :-*
Ik hoop dat je misselijkheid snel over is en je volop van je zwangerschap
kan genieten!  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door