Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#3033343
Ik heb van de leverancier dit keer wel erg grote kalkoennekken gekregen. Ze wegen wel 600 gr. of meer.
Nu krijgen mijn honden per dag 600 en 750 gram per dag. Kan ik nu één zo'n nek als maaltijd geven of moet er echt nog spiervlees bij?
Dan kan ik ze beter in 2en doen en aanvullen met spiervlees / orgaan.
Door Anne in Zweden
#3033368
malimaniac schreef: Ik heb van de leverancier dit keer wel erg grote kalkoennekken gekregen. Ze wegen wel 600 gr. of meer.
Nu krijgen mijn honden per dag 600 en 750 gram per dag. Kan ik nu één zo'n nek als maaltijd geven of moet er echt nog spiervlees bij?
Dan kan ik ze beter in 2en doen en aanvullen met spiervlees / orgaan.
Ik heb ook altijd zulke grote nekken, maar ik maak er gewoon porties van. Even insnijden met een scherp mes en dan de snoeischaar erdoor. Ik vul dat dus gewoon aan met spiervlees en groente/pens/ander orgaan (afhankelijk van wat er die dag op het menu staat), en geef ze niet al complete maaltijd. Maar dat zou vast ook wel kunnen, hoor. Nekken bevatten naar verhouding meer vlees dan bot, dus dan is het niet zo erg als je er een keertje geen spiervlees bij voert.
Gebruikersavatar
Door nova
#3033418
dat zou ik zeker niet in 1 x geven.

Hier  zijn ook zulke knotsen  aan de orde geweest, . Ik deelde ze, en ook  wel met een hamer bewerkt. Vaak vond ik splinter-achtige deeltjes terug omdat ze wat hadden overgegeven. Nu geef ik alleen nog maar gemalen kalkoennekken. Vaak zijn ze  ook nog eens te groot voor de invoeropening van de machine  :-\
Door malimaniac
#3033425
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga ze dan maar delen. De dames kauwen er gelukkig goed op.
De nekken die ik normaal heb wegen rond de 300 gram. Komt veel beter uit in mijn menu  :)
Gebruikersavatar
Door Thea
#3033641
Ik heb ook zulke grote van SW. Ik voer er een beetje extra spiervlees bij en volgende dag is een pensdag.
Bency is een goede kauwer en spuugt er niet van.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3033814
Ik heb ook die van 600g per suk van SW. Sverre ee ze zonder problemen, maar dat is een hele goede kauwer geworden!
Kimo is lui, die hoeft het niet. Voor hem hak ik het in stukjes en het hardste middendeel gooi ik weg...
Door malimaniac
#3033940
Die van mij komen ook bij sw vandaan. Normaal heb ik ze van degomeat, daar zitten er meestal 3 in een kilo.
Gebruikersavatar
Door pike
#3034084
Ik zou ze doorknippen en platmeppen. Zelf voer ik ze nooit, ik vind ze veel te hard.
Door BlissSpirit
#3034138
Ik bestel ze altijd bij Daantje en nog nooit zulke grote zware  nekken gehad gelukkig.
Hier wegen ze maximaal ruim 200 gr.
Door robbiekomvoor
#3034315
BlissSpirit schreef: Ik bestel ze altijd bij Daantje en nog nooit zulke grote zware  nekken gehad gelukkig.
Hier wegen ze maximaal ruim 200 gr.
Het gaat mij niet zo om de grootte,maar het bot is vlijm scherp :-\
Door Anne in Zweden
#3034819
robbiekomvoor schreef: Het gaat mij niet zo om de grootte,maar het bot is vlijm scherp :-\
Het bot van de nekken? Echt? Maar dat splintert toch niet? Dat zijn werveltjes, daar komen toch geen scherpe stukken af? En bovendien zit het retegoed ingepakt in vlees. Ik voer dus ook altijd van die joekels van 600 gram, biologisch ook nog, en als ik die met een snoeischaar doorknip om ze over de honden te verdelen, zie ik geen scherp bot. Helemaal binnenin is het zelfs eerder poreus.
Door BlissSpirit
#3034828
robbiekomvoor schreef: Het gaat mij niet zo om de grootte,maar het bot is vlijm scherp :-\
Ook hier geen last scherp bot in de kleine nekken die ik heb.
Door robbiekomvoor
#3034868
Anne in Duitsland schreef: Het bot van de nekken? Echt? Maar dat splintert toch niet? Dat zijn werveltjes, daar komen toch geen scherpe stukken af? En bovendien zit het retegoed ingepakt in vlees. Ik voer dus ook altijd van die joekels van 600 gram, biologisch ook nog, en als ik die met een snoeischaar doorknip om ze over de honden te verdelen, zie ik geen scherp bot. Helemaal binnenin is het zelfs eerder poreus.
Waarom wordt er dan afgeraden om kalkoen nekken te voeren? :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door