Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door sannuh
#3032434
Hoi,

Mijn hondje van bijna 4 is vorige maand overleden.
Deze had epilepsie. (ongeveer 1 keer in de 5 of 6 weken)
Toen ik de oproep kreeg ben ik braaf naar de da gegaan en de da had hem een cocktail gegeven plus de nieuwe variant van de ziekte van Weil.
Ook werd er het advies gegeven om hem te ontwormen, zeker omdat ze vlees kregen.
Een paar weken daarna liep mijn hondje als een oud ventje en wou hij niet meer eten, ik dacht dat hij een epilepsie aanval ging krijgen maar hij
knapte na een nachtje weer een beetje op en de dag erna was hij weer de "oude".
Een week daarna moest ik hem weer naar de da voor de herhalingsspuit tegen de ziekte van Weil, maar deze heb ik geweigerd, want ik linkte die zieke dag
aan de vaccinatie.
Nog eens 3 weken daarna liep hij weer in slowmotion, veel slapen, niet meer willen eten.. Dus ik dacht, de volgende nacht knapt hij vast wel weer op.
Dit was helaas niet het geval, hij viel de volgende ochtend gelijk om toen hij probeerde op te staan toen hij wakker werd en in plaats van dat hij spasme kreeg zoals bij een epileptische aanval, bleef hij helemaal slap.
We zijn gelijk naar de da gereden maar ze kreeg hem niet uit coma, zijn ogen reageerde niet meer en hij moest aan de zuurstof want hij begon naar adem te snakken wat een heel naar gezicht was ook al was hij niet "bij" .

Hij  kreeg ook pexion, in de ochtend 1.5 en in de avond 1.
De da vertelde me dat het waarschijnlijk een hersenbloeding was of beschadiging door de epilepsie, een week erna zei ze dat het ook nog mogelijk was dat het een hersentumor was geweest.
Naar mijn weten was mijn hondje dus overleden door epilepsie of door de gevolgen daardoor.
Ik heb iemand gecontacteerd die er iets meer verstand van heeft dan mij en die mensen ook adviseert
en die persoon vertelde me dat bij een hersenschudding eerst uitval of verlamming te zien is en bij een hersentumor vaak gedragsverandering etc.
Plus dat het raar is dat hij nog een paar weken weer een opleving kreeg, dus hij dacht meer aan nierfalen/leverschade/hersenschade door de vaccinatie.

Hier schrok ik dus gigantisch van en ik ben veel gaan lezen over vaccinatie en ik ben er eerlijk gezegd heel bedroefd van geworden!
En niet te vergeten ook heel bang.
Wat hier is gebeurd is zo slecht geweest! Ik voel me ook zo schuldig terwijl ik alleen deed wat me verteld werd.
Cocktail én tegen de ziekte van Weil én tegelijkertijd ontwormen.
Ook al was zijn overlijden niet door de vaccinatie, zou het dan wel meegeholpen hebben?
Of denken jullie dat het DE reden is dat hij is overleden?
Ik weet dat het moeilijk is om in te schatten en een uitspraak te doen, maar het blijft door mijn hoofd tollen.
Heeft iemand mee gemaakt dat zijn/haar hondje is overleden en dat gelinkt heeft aan de vaccinatie?
Ook al krijg ik mijn lieverd hier niet mee terug zou ik hierbij heel graag jullie meningen en/of ervaringen willen horen.
Laatst gewijzigd door sannuh op di 02 dec 2014, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door spikkel
#3032449
Ik ben een hondje kwijtgeraakt waarschijnlijk ook door vaccineren. De DA hoorde een hartruisje en verwees ons naar een andere DA met een echoapparaat, vervolgens kreeg hij zijn cocktail prik. Hij heeft nog 3 mnd geleefd tot nierfalen hem fataal werd. Nooit, echt nooit meer laat ik ze zomaar vaccineren.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3032503
Diep triest dit verhaal  :'(
Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat dierenartsen dit doen. Iedere zichzelf respecterende da. zou toch op de hoogte moeten zijn van de risico's en mogelijke schadelijke gevolgen van vaccinaties. Zeker van combinaties. Daarbij is het ook nog eens vaak helemaal niet nodig omdat er nog voldoende afweerstoffen in het lichaam aanwezig zijn.
Sterkte met dit verlies!
Door Lizzy
#3032608
Ach gossie :'(. Wat vreselijk voor je :'(

Ja dit is heel lastig. Je weet het niet, wat de oorzaak is geweest. En daar ga je ook nog meer achter komen.... Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee maar ik ken wel mensen die hun hond na vaccinatie zijn kwijtgeraakt ja. En ja, die dierenarts zou je misschien voor de tuchtraad moeten slepen. Die had jouw hond namelijk niet mogen vaccineren. Er staat duidelijk in gebruiksaanwijzingen van de entstoffen dat alleen gezonde honden gevaccineerd mogen worden.
Door vagebond
#3033685
Dit is echt heel verdrietig, gewoon te gek voor woorden dat dit gebeurt. Die dierenarts moest zich heel diep schamen, maar waarschijnlijk zal hij/zij dit voorval wegwuiven, woest kan ik hierom worden.
Heel veel sterkte, zal moeilijk voor je zijn, denk je goed te doen, gebeurt er dit.
Ingrid
Gebruikersavatar
Door nova
#3033733
wat triest dat jouw  dit moet overkomen. :-\

Maar na alles wat ik lees en hoor over entingen, gaan mijn honden alleen nog maar voor de pup-entingen en , bij reizen naar het buitenland laat ik ook rabiës-enting zetten.
Meer gaat hier niet in mijn honden, ook geen ontworm tabletten.

helaas, voor jouw hond is het te laat.

Sterkte met het verlies.
Door sannuh
#3034767
Dank jullie wel voor de reacties.
Als ik jullie reacties lees kan het dus wel degelijk mede door de vaccinaties veroorzaakt zijn. Ook al kom ik er inderdaad nooit meer achter of dat dat werkelijk zo is. Ik dacht het eigenlijk wel, maar fijn om te lezen dat ik geen spoken zie.
Het enigste wat ik nu kan doen is voorkomen dat er nooit meer zo gedachteloos wordt gevaccineerd bij mijn hondjes!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3034808
een feit is in elk geval dat alleen gezonde honden een enting mogen krijgen, en daar viel jou hond met zijn epilepsie niet onder. Ik zou in elk geval een klacht indienen bij je dierenarts, al was het maar om hem erop te wijzen dat hij geen zieke honden mag vaccineren.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3034812
Wat verschrikkelijk zeg  :'(
Zou mij niks verbazen dat het door de entingen kwam.. een hond kan er erg heftig op reageren. En als je hond dan al niet gezond is, zou ik het me voor kunnen stellen.

Ik vind dat enten zo lastig. Je wilt ook niet dat je hond een levensbedreigende ziekte oploopt door dat je niet ent.
Mijn hond is ook geent als pup.. hij heeft een dag lang zo ongeveer in comatieuze toestand liggen slapen, ik kreeg hem amper wakker  :-\ en als hij wakker was, was hij suffig, heel naar.
Hier dus ook geen entingen meer.. voor hetzelfde geld worden ze dus idd niet meer wakker
Door Cockerlover
#3035249
DA hebben een lange medische opleiding gehad en wij veronderstellen dus dat zij het best weten. Wij zijn immers over het algemeen leek in het vak en moeten vertrouwen op de "kennis" van de DA. Daar moet je je dus niet schuldig over voelen, jij ging er van uit dat je hondje in bekwame handen was. Je DA heeft een (onherstelbare) fout gemaakt, daar moet jij mee verder. Maar het is niet jouw schuld! Ik denk dat de meesten hier hun pup hebben laten inenten rond 12 weken en eventueel daarna. Zolang alles goed verloopt en de hond niet slecht reageert, stellen we ons verder geen vragen. Maar af en toe loopt het mis en het zal jouw hondje maar zijn.  :(
De epilepsie was hier zeker een reden om niet in te enten zonder verder onderzoek.
Een klacht indienen heeft volgens mij niet veel zin: is er autopsie gedaan? Hoe ga je bewijzen dat het hondje epilepsie had? Het is jouw woord tegen dat van de DA. Ik vind het heel triest voor jou dat het zo gelopen is.  :flowers:
Door Martine-Tom
#3035253
Cockerlover schreef: DA hebben een lange medische opleiding gehad en wij veronderstellen dus dat zij het best weten. Wij zijn immers over het algemeen leek in het vak en moeten vertrouwen op de "kennis" van de DA. Daar moet je je dus niet schuldig over voelen, jij ging er van uit dat je hondje in bekwame handen was. Je DA heeft een (onherstelbare) fout gemaakt, daar moet jij mee verder. Maar het is niet jouw schuld! Ik denk dat de meesten hier hun pup hebben laten inenten rond 12 weken en eventueel daarna. Zolang alles goed verloopt en de hond niet slecht reageert, stellen we ons verder geen vragen. Maar af en toe loopt het mis en het zal jouw hondje maar zijn. :(
De epilepsie was hier zeker een reden om niet in te enten zonder verder onderzoek.
Een klacht indienen heeft volgens mij niet veel zin: is er autopsie gedaan? Hoe ga je bewijzen dat het hondje epilepsie had? Het is jouw woord tegen dat van de DA. Ik vind het heel triest voor jou dat het zo gelopen is. :flowers:
Dat zou gewoon in het dossier van de hond moeten staan lijkt mij.
Gebruikersavatar
Door pike
#3040545
Martine-Tom schreef: Dat zou gewoon in het dossier van de hond moeten staan lijkt mij.
Dat lijkt me wel, hij kreeg ook medicatie. Pexion is alleen op voorschrift verkrijgbaar.

Het is erg verdrietig dit soort dingen. Het lijkt mij niet dat je kan zeggen dat epilepsie de doodsoorzaak is. Want doodgaan aan epilepsie doet een hond als hij niet uit de toeval komt. Of omdat men de hond laat inslapen vanwege veel en snel op elkaar volgende aanvallen. Maar dit wat hier is gebeurd is iets heel anders. Mogelijk dat het niet was gebeurd als de hond geen epilepsie had gehad, maar dat zal je nooit weten. Het heeft er wel alle schijn van dat de vaccinaties ten grondslag liggen aan het gebeuren.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3043012
Jeetje wat ongelovelijk naar zeg...sterkte met het verlies van je hondje en met je eventuele verdere stappen...
hier geen ervaringen, maar wel dat hij van allerlei "veilige"middelen als vlooienspul harstikke ziek kan worden, wat veel dierenartsen ook als "veilig"verkopen...zou als je er de energie voor hebt, wel terug naar je DA gaan met bovengenoemde argumenten....hij zou in elk geval moeten weten dat je alleen gezonde honden mag vaccineren...

maar goed, voor jou nu heel veel sterkte!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door